• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Linus) skrev 2018-11-25 15:49:02 följande:
    Jag tog mig friheten att använda de ord jag själv kände mig bekväm med,hur fult eller fel det än är oavsett vilka benämningar man än väljer i inlägget.

    Jag kände igen mig lite i vad TS skriver och delade med mig av mina tankar och hoppas hon tar ett beslut som hon själv känner sig så bekväm som möjligt med fast valet är svårt
    Ja fast det är väl just det som är poängen här, ta ett beslut som HON är bekväm med. Är det bara HON som räknas i hennes förhållande? Är hennes man och barn är totalt ointressanta?

    Är det det så du själv resonerar? Skit samma vad du utsätter andra för, bara du känner dig "bekväm" så?

    Annars brukar man kalla ett resonemang där man enbart utgår ifrån sig själv och sina egna behov och totalt skiter i andra för egoistiskt eller narcissistiskt.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-24 13:05:27 följande:
    Ingen av oss har ju sagt nåt rakt ut. Det är nog en del av spänningen också. Så än så länge kan vi ju båda bara gissa vad den andra tänker. Det blir ju uppenbarligen inte bättre nu när vi ändå inte säger nåt, så jag är beredd att chansa och att sätta ord på saker och ting och då tillsammans enas om hur, när, på vilket sätt och om vi alls kan hänga med varann.
    Det verkar som om TS tröttnat på att det händer så lite i hennes än så länge bara känslomässiga otrohetsaffär. Nu er hon klar till mera dramatik, och kommer att spela det klassiska otrohetsstycket "Känslorna blev för Stora" i tre akter.

    Första akt heter "Känslorna för varann". I denna akt bekräftar huvudpersoner deras känskor för varann, hur gott dom klickar med varandra. Detta är det Point of No Return som all god dramatik skall ha.

    Akt två heter "Vänskapen". I denna akt intygar huvudpersonerna att dom inte vill svika sina respektive familjer och att dom bara vill bevara deras vänskap. Publiken kan dock se deras inre konflikt när dom kommer allt djupare in i deras vänskap.

    Akt tre heter "Känslorna blev för Stora". Huvudpersonerna hamnar i en situation där känslorna blev för stora, och det oundvikliga händer som dom båda innerst inne vill. 

    Vad som händer därefter är upp till TS. Hon kan välja att spela akt två och tre igen och igen. Eller spela ett annat stycke "Den Ångrande Hustrun" till exempel.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2018-11-25 16:39:58 följande:

    Det verkar som om TS tröttnat på att det händer så lite i hennes än så länge bara känslomässiga otrohetsaffär. Nu er hon klar till mera dramatik, och kommer att spela det klassiska otrohetsstycket "Känslorna blev för Stora" i tre akter.

    Första akt heter "Känslorna för varann". I denna akt bekräftar huvudpersoner deras känskor för varann, hur gott dom klickar med varandra. Detta är det Point of No Return som all god dramatik skall ha.

    Akt två heter "Vänskapen". I denna akt intygar huvudpersonerna att dom inte vill svika sina respektive familjer och att dom bara vill bevara deras vänskap. Publiken kan dock se deras inre konflikt när dom kommer allt djupare in i deras vänskap.

    Akt tre heter "Känslorna blev för Stora". Huvudpersonerna hamnar i en situation där känslorna blev för stora, och det oundvikliga händer som dom båda innerst inne vill. 

    Vad som händer därefter är upp till TS. Hon kan välja att spela akt två och tre igen och igen. Eller spela ett annat stycke "Den Ångrande Hustrun" till exempel.


    Hahaha. Det var iofs roligt skrivet ;). Även om jag vet om allvaret i det hela. Vi får hoppas att du har fel. Att det om några år bara ett minne av en kärlek som aldrig blev av.
  • Anonym (stoke)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-25 16:33:45 följande:
    Shit vad jobbigt. Men alltså, efter 15 år...

    Jag har dock inte ens möjligheten att inte ha enskilda möten då det bara är hans och mitt ansvarsområde och vi jobbar på helt olika avdelningar annars. Men känslorna blir ju inte mindre djupa ju mer vi umgås och pratar. Alternativet är att jag försöker byta bort just detta ansvarsområde. Det borde jag nog, men jag trivs ju samtidigt så bra med honom och han får mig att må bra, och skratta tills jag gråter i princip. Men jag plågar ju samtidigt mig själv.
    Undra hur detta egoistiska luder står ut med sig själv?
    Alla ni som svarar detta svin utan att fördöma henne hårt borde fan ha en smäll.
  • Anonym (Utveckla)
    Anonym (stoke) skrev 2018-11-25 16:45:13 följande:

    Undra hur detta egoistiska luder står ut med sig själv?

    Alla ni som svarar detta svin utan att fördöma henne hårt borde fan ha en smäll.


    Förespråkar inte TS men dina hårda ord är att ta i. Du vet väll att otrohet numer är mycket, mycket vanligt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-25 16:44:04 följande:
    Hahaha. Det var iofs roligt skrivet ;). Även om jag vet om allvaret i det hela. Vi får hoppas att du har fel. Att det om några år bara ett minne av en kärlek som aldrig blev av.
    Hoppas? Är det ödet som styr vad du gör eller är det du?

    Hoppas inget händer låter ju inte jättetryggt. Skulle du vilja leva med någon som "hoppas" inget händer? Eller skulle du hellre leva med någon som aktivt jobbar för att inget ska hända?
  • Anonym (man)
    Anonym (Utveckla) skrev 2018-11-25 16:48:42 följande:
    Förespråkar inte TS men dina hårda ord är att ta i. Du vet väll att otrohet numer är mycket, mycket vanligt.
    Håller iof med att kalla folk för luder inte är ok, men otrohet är väl lika idiotiskt och svinkatigt med lika stora konsekvenser idag som förr. Så den enda slutsatsen man kan dra är att det finns fler som beter sig som idioter idag än vad det fanns förr.
  • Anonym (Linus)
    Anonym (man) skrev 2018-11-25 16:35:41 följande:

    Ja fast det är väl just det som är poängen här, ta ett beslut som HON är bekväm med. Är det bara HON som räknas i hennes förhållande? Är hennes man och barn är totalt ointressanta?

    Är det det så du själv resonerar? Skit samma vad du utsätter andra för, bara du känner dig "bekväm" så?

    Annars brukar man kalla ett resonemang där man enbart utgår ifrån sig själv och sina egna behov och totalt skiter i andra för egoistiskt eller narcissistiskt.


    Var nog meningen att det endast var hon och kollegan som skulle få leva med sina val och fortsätta med alla övriga ovetandes.

    Tillräckligt jobbigt och inte trevligt men ändå ett alternativ om man orkar med att blunda för vad man gjort.

    Tycker ts resonerar vettigt och löser det helt säkert så rätt det bara går
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-11-25 16:52:36 följande:

    Hoppas? Är det ödet som styr vad du gör eller är det du?

    Hoppas inget händer låter ju inte jättetryggt. Skulle du vilja leva med någon som "hoppas" inget händer? Eller skulle du hellre leva med någon som aktivt jobbar för att inget ska hända?


    Nej jag förstår att det är jag som styr vad och om nåt händer / vad jag gör. Det är mina beslut. Läser du min TS så ser du att jag vet vad som är rätt och fel. Och det jag gör nu, eftersom jag känner som jag gör, är fel - dvs att vi hänger för mycket.
  • Anonym (Avdramatisera)

    Ts..nu låter jag i din värld tråkig igen...

    Du skrev tidigare att du kunde bli tvungen att styra över dina arbetsuppgifter till någon annan.

    Detta är nog inte ett dåligt alternativ. Åtminstone tills du inte är förälskad i honom längre utan kan vara BARA god vän med honom.

    Du säger ju själv att ni hänger för mycket. Du ber om problem när du håller på att utveckla en djup vänskap med någon du samtidigt är förälskad i.

    Jag ser inte vad ni skulle vinna rent känslomässigt på att bekräfta era gemensamma känslor för varandra.

    Är det någon du snart behöver snacka lite med om detta är det din man är jag rädd..

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift