• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Kråkungen
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-28 23:30:12 följande:
    Lyckligtvis (eller olyckligtvis?) har det inte funnits så många (Kråkungen). Men dom som poppat upp har du väldigt snabbt anammat
    Oj, vad har jag nu gjort? Det har inte funnits så många som vaddå? Och varför singlar du ut just mig om det nu varit fler än jag som sagt vad det nu är du anser att vi har sagt?

    Känns lite tradigt att bli beskylld för att ha försökt lägga ts äktenskap i spillror när jag bara försökt stötta, så upplys mig gärna om vad jag sagt som varit fel enligt dig. Tack.
  • Anonym (FYI)
    Kråkungen skrev 2019-01-29 08:28:16 följande:
    Oj, vad har jag nu gjort? Det har inte funnits så många som vaddå? Och varför singlar du ut just mig om det nu varit fler än jag som sagt vad det nu är du anser att vi har sagt?
    Helt enkelt att du är den sista i raden av inlägg som haft inställningen att "det är väl inte så farligt med lite göka vid sidan om" i denna 1000 kommentarers tråd.

    Om jag har uppfattat dig fel, har du uttryckt dig på ett sätt som i.a.f. inte jag förstår.
    Kråkungen skrev 2019-01-29 08:28:16 följande:
    Känns lite tradigt att bli beskylld för att ha försökt lägga ts äktenskap i spillror när jag bara försökt stötta, så upplys mig gärna om vad jag sagt som varit fel enligt dig. Tack.
    Inställningen du verkar ha till otrohet...ödelägger äktenskap, på ett eller annat sätt..Bara att inse.
    Sen...diskussionen eller ordväxlingen du har haft med sign(man) i en annan tråd visar var du står i frågan.
    Men om jag har fel ber jag om ursäkt. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2019-01-28 20:16:16 följande:
    En fråga... Skulle DU vilja veta om din man hade något liknande på g bakom din rygg.

    Tror du att han SKULLE vilja veta vad som händer bakom hans rygg.

    Kanske inte så lätt för dig att veta men ni har ju hängt ihop ett tag och borde känna varandra vid det här laget...
    Nej, jag skulle inte vilja veta allt han tänker. Jag tror inte att det är bra för någon. Skulle han ha ett förhållande vid sidan av - ja, då skulle jag vilja veta det. 
    Han skulle vilja veta om jag var otrogen, ja. Men det har jag inte varit. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (moralgubben.) skrev 2019-01-28 23:18:40 följande:

    Ja du TS du är fortfarande i farten. Tänk dig att det här handlar inte om din man. Inte heller om din kollega. Utan det här handlar om dig. Om din oförmåga att stänga alla dörrar. Och det beror på att du inte vill. Du har inte gett upp. Du fortsätter med ditt resonemang som nu varit i snart ett år?  Att du inte gjort något betyder inte att du inte vill. Så du har inte rört på dig nämnvärt.
    Det är inte ovanligt när det gäller människor med självskadeproblem eller missbruk.
    Man vill inte stänga alla dörrar. För det kan ju finnas en möjlighet att både kunna ha kakan och äta upp den. Att skylla på hormoner hoppas jag du inte gör.
    Alla människor har starka känslor. Därför måste vi lära oss att reglera dem. Att inte låta dem bestämma. Det måste finnas en balans mellan förnuft och känsla.

    Så vad du skall göra är att ta ett snack med dig själv. Sedan bestämma vad som är bäst för dig och köra det spåret full ut. Tänk igenom vad du vill vara för människa. Om hur du skall behålla din självrespekt. Och hur du vill att dina närmaste skall se på dig. Att fortsätta det här dubbelspåret leder ingenstans.
    Att berätta för din man skulle kunna få dig att tänka om då du kommer att märka vad det kostar. Men ytterst handlar det om dig.
    Jag menar att du skall kunna arbeta sida vid sida med den här mannen utan att passera en gräns. Men då måste du acceptera fakta och släppa den lilla tjejen som så gärna vill bli sedd. För om du inte gör det kommer det att finnas många attraktiva kollegor att förälska sig i.


    Jag är inte " i farten". Jag gick in här igen för att skriva att jag kommit fram till att jag kommer låta bli, och det står jag fast vid. Att jag sen inte kan stänga av känslorna på en gång gör mig inte till otrogen - utan till mänsklig. Jag har under 15 års äktenskap aldrig sökt mig utanför äktenskapet och har inte haft och har inget intresse av det. Så nej, det handlar inte om att "Lilla jag vill bli sedd". 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-28 23:30:12 följande:
    Skulle du ts vara rädd att vara på andra sidan ??
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-01-28 19:56:04 följande:
    Måste ens partner veta ALLT man känner och tänker? Klart han inte skulle må bättre av att läsa denna tråd.

    Jag skulle säkert inte må bättre av att veta ALLT han tänker heller. Men nej, jag har inte varit otrogen. Jag har dock satt mig själv i en sits där jag även fått känslor för en annan. Och detta jobbar jag nu på att reda ut. Men min man behöver inte redovisa alla sina tankar för mig, han har rätt att bolla vissa saker med enbart vänner, eller här om han så skulle vilja. Precis som jag.
    Absolut är det så att man inte behöver vända ut och in på sina innersta tankar för sin partner.
    Dina tankar här är ju dock inte något som man bara kan viftar bort hur som helst. Det rör din man i allra högsta grad, och din familj som den ser ut idag.

    Du har kommit till ett stadium sen trådstarten där du kommit till insikt att det kanske inte är rätt det du och kollegan håller på med, men om du tittar tillbaka på trådstarten så var det ju egentligen aldrig ett förhållande eller utbyte av partner du var ute efter. Det var ju bara ligget, en eller några ggr som du ville ha åsikter om.
    Det är möjligt att det är vanligt med dessa känslor runt om i samhället, men är det rätt?

    Lyckligtvis (eller olyckligtvis?) har det inte funnits så många (Kråkungen). Men dom som poppat upp har du väldigt snabbt anammat, Dom har lyckligtvis inte varit så uthålliga, och kanske är det därför du idag inte har ett äktenskap i spillror.
    Vad jag minns var du ju t.o.m villig att ge din man ett frikort, bara du fick ligga med kollegan??

    Tror du fått frågan tidigare och jag vet inte vad för svar du fick då, men eftersom det har blivit aktuellt nu igen så..."Var drar du själv gränsen för otrohet?" Hade det du håller på med varit ok om det gällt din man?

    Det Kråkungen skrev är att hon/han inte ser nån vits med att jag ska berätta för min man att jag har en fantasi om en annan. Och att jag inte varit otrogen för att jag fikat med en kollega (felet är ju att jag tycker om honom). Men att fika med någon är inte att vara otrogen, inte heller att jag tänker på det  - inte i min värld, och jag skulle aldrig kalla min man otrogen för att han han fikade med en kollega eller för att han tänker något. Så nej. 

    Jag har iaf inte läst att Kråkungen skrivit att jag skall vara otrogen?! Och jag har ju redan tagit beslutet att INTE göra det. Det har jag skrivit upprepade gånger. 


    Och nej, det var och är aldrig ett nytt förhållande jag var ute efter. Jag är bara så otroligt attraherad av denna man, och vi har så sjukt kul ihop. Men jag har ALDRIG sagt att jag vill lämna min man eller att han skulle lämna sin familj. Om det är rätt? Klart som fan att det inte är. Hade jag fått önska hade jag stängt av alla känslor på en gång. Nu får jag vänta tills det klingar av. 

  • Kråkungen
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-29 09:01:18 följande:
    Helt enkelt att du är den sista i raden av inlägg som haft inställningen att "det är väl inte så farligt med lite göka vid sidan om" i denna 1000 kommentarers tråd.

    Om jag har uppfattat dig fel, har du uttryckt dig på ett sätt som i.a.f. inte jag förstår.
    Kråkungen skrev 2019-01-29 08:28:16 följande:
    Känns lite tradigt att bli beskylld för att ha försökt lägga ts äktenskap i spillror när jag bara försökt stötta, så upplys mig gärna om vad jag sagt som varit fel enligt dig. Tack.
    Inställningen du verkar ha till otrohet...ödelägger äktenskap, på ett eller annat sätt..Bara att inse.
    Sen...diskussionen eller ordväxlingen du har haft med sign(man) i en annan tråd visar var du står i frågan.
    Men om jag har fel ber jag om ursäkt. 
    Fast då har du ju blandat ihop mina generella åsikter i frågan om otrohet (som jag har uttryckt i andra trådar), med vad jag har skrivit till ts i den här tråden.

    I den här tråden, var har jag uppmuntrat ts till att vara otrogen, eller sagt att det inte är så farligt om hon är det? Var har jag uttryckt mig på ett sätt som du inte förstår (eller rättare sagt: som du tolkar som en uppmaning till ts att vara otrogen)? Jag har försökt titta på ts omständigheter, och sätta mig in i hennes situation, och vad hon verkar ha för grundsyn, och svarat utifrån det (inte utifrån min egen inställning), och jag ser inte själv var jag har varit otydlig, eller vad jag har uttryckt mig på ett sätt som kan missförstås, så visa mig gärna, så jag i så fall kan lära av mina misstag (och tro mig, jag är den första att erkänna mina misstag när jag väl ser dem :) )
  • Kråkungen
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-01-29 09:16:56 följande:

    Jag har iaf inte läst att Kråkungen skrivit att jag skall vara otrogen?! Och jag har ju redan tagit beslutet att INTE göra det. Det har jag skrivit upprepade gånger. 


    Tack :) Och igen: du är grym! Stå på dig :)
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-28 23:30:12 följande:
    Tror du fått frågan tidigare och jag vet inte vad för svar du fick då, men eftersom det har blivit aktuellt nu igen så..."Var drar du själv gränsen för otrohet?" Hade det du håller på med varit ok om det gällt din man?
    ???
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-29 09:43:02 följande:
    ???
    Jag har redan svarat:

    "...Och att jag inte varit otrogen för att jag fikat med en kollega (felet är ju att jag tycker om honom). Men att fika med någon är inte att vara otrogen, inte heller att jag tänker på det  - inte i min värld, och jag skulle aldrig kalla min man otrogen för att han han fikade med en kollega eller för att han tänker något. Så nej. "

    Min gräns går vid om han fysiskt skulle göra något - eller skriva med henne om hur mycket han tycker om henne etc. Men för mig är han inte otrogen för att han tänker något, nej. 

    Sen kan jag tycka att det inte är ok att fortsätta hänga så mkt med min kollega - eftersom jag ju har känslor för denna man - det betyder dock inte att jag varit otrogen - men att hålla än mer distans skulle jag även önska att min man skulle gjort om han varit i min sits. Och det är det jag jobbar på nu. 
  • Anonym (FYI)
    Kråkungen skrev 2019-01-29 09:30:52 följande:
    Fast då har du ju blandat ihop mina generella åsikter i frågan om otrohet (som jag har uttryckt i andra trådar), med vad jag har skrivit till ts i den här tråden.

    I den här tråden, var har jag uppmuntrat ts till att vara otrogen, eller sagt att det inte är så farligt om hon är det? Var har jag uttryckt mig på ett sätt som du inte förstår (eller rättare sagt: som du tolkar som en uppmaning till ts att vara otrogen)? Jag har försökt titta på ts omständigheter, och sätta mig in i hennes situation, och vad hon verkar ha för grundsyn, och svarat utifrån det (inte utifrån min egen inställning), och jag ser inte själv var jag har varit otydlig, eller vad jag har uttryckt mig på ett sätt som kan missförstås, så visa mig gärna, så jag i så fall kan lära av mina misstag (och tro mig, jag är den första att erkänna mina misstag när jag väl ser dem :) )
    Men är det någon skillnad...? I.o.m. att man vet dina generella åsikter om otrohet, lyser det ju igenom även i denna tråden. Precis som hen som skriver under olika nic, om att "Det man inte vet har man inte ont av"...Grundinställningen till lite nuppa vid sidan om finns där, och därmed kan det uppfattas/bli en uppmuntran till otrohet som enligt mig är jävligt olycklig.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift