• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (E) skrev 2019-10-14 15:21:34 följande:

    Har du berättat för din man vad du ville?


    Alla svar finns i denna sjukt långa tråden. Korta svaret: ja, vi har pratat.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-14 14:50:49 följande:
    Nu råkar ju tråden vara ett år gammal och jag har inte varit, och kommer inte vara otrogen.
    Nej...Ts är inget svin...tror detta är ganska vanligt och har därför engagerat många. Många andra har gått/går över gränsen och varit fysiska. Och det har aldrig ts skrivit att hon gjort.
    Tror det är som "Orolig man" skrev i ett tidigare inlägg för länge sedan.

    "En sak till slog mig. 
    Har undrat varför denna tråd verkar beröra/fascinera så många människor under så lång tid.

    Jag tror det  beror på att en, enligt egen utsago, lyckligt gift kvinna med ett lyckligt liv ÄNDÅ blir så förälskad att hon ligger/legat på gränsen att riskera allt detta för  ett ligg!
    Om inte ens en sån kvinna kan klara av att hålla sig till en man, hur stor är då sannolikheten att alla halvolyckliga kvinnor/män i förhållanden därute skulle klara av att vara trogna?
    Ger ett smått tragiskt perspektiv på framtiden för många förhållanden.

    Så TS, fortsätt med (och kanske öka takten i) ditt beslut att distansera dig!
    No pressure! Oskyldig"
  • Tecum
    Anonym (Ly) skrev 2019-10-13 21:47:31 följande:
    Varför vara med någon man inte älskar? Den personen är bara en osjälvständig fegis som bör vara ensam istället tills den träffar rätt person.
    Finns massor av såna fall. Man är ihop av praktiska skäl, gemensamma barn, bra boende, social omgivning man trivs i, god ekonomi, bekvämlighet. Det går säkert bra så länge bägge tänker så, men när den ene älskar och den andra ser det mer som vänskap kan det bli problem.
  • Anonym (Ly)
    Tecum skrev 2019-10-14 18:57:27 följande:

    Finns massor av såna fall. Man är ihop av praktiska skäl, gemensamma barn, bra boende, social omgivning man trivs i, god ekonomi, bekvämlighet. Det går säkert bra så länge bägge tänker så, men när den ene älskar och den andra ser det mer som vänskap kan det bli problem.


    Ja just det ja. Räcker att titta på Donald Trumps äktenskap för att bli påmind om att det är vanligt för folk.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-11 23:47:29 följande:
    Hans ansvar är var HANS gräns går, så länge jag håller mig inom min och - det jag uppfattar - som vår. Och där inom håller jag mig.
    Du kan kanske ställa dig själv frågan, om dina gränser och din uppfattelse av era gemensamma gränser, har flyttat på sig under dom två åren som Pelle har varit med i bilden? Är dom underförstådda spelreglerna mellan dig och din man dom samma nu som dom var innan Pelle?

    Om jag skulle sammanfatta dina spelregler som dom ser ut 2019 så ser det ut som om det finns två spelregler.
    1. man får inte gå över gränsen ( till fysisk intimitet)
    2. man får inte säga något rakt ut ( om attraktion/förälskelse )
    Allt utöver det är principielt tillåtet, men kanske inte alltid önskvärt av andra anledningar. 

    Med dessa regler har du ju inte gjort något fel, varken nu eller hösten 2018. Katt och råtta leken balanserade ju bara på gränsen, som ett långt förspel, men gick aldrig över den, och ni såg aldrig varandra i ögonen och sa "jag älskar dig" rakt ut.

    Men har dina spelregler alltid varit så liberala? Fanns det inte innan Pelle, en förväntan om att man höll lagom distans till flirtande kollegor, att man var lojal och inte gav anledning till onödig svartsjuka eller gav hela kontoret en uppfattning av att man hade en affär på gång, att man inte etablerade förhållanden till andra som reelt konkurrerade vad gäller förtrolighet och känslomässig intensitet?

     
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-10-14 21:14:40 följande:

    Du kan kanske ställa dig själv frågan, om dina gränser och din uppfattelse av era gemensamma gränser, har flyttat på sig under dom två åren som Pelle har varit med i bilden? Är dom underförstådda spelreglerna mellan dig och din man dom samma nu som dom var innan Pelle?

    Om jag skulle sammanfatta dina spelregler som dom ser ut 2019 så ser det ut som om det finns två spelregler.

    1. man får inte gå över gränsen ( till fysisk intimitet)

    2. man får inte säga något rakt ut ( om attraktion/förälskelse )

    Allt utöver det är principielt tillåtet, men kanske inte alltid önskvärt av andra anledningar. 

    Med dessa regler har du ju inte gjort något fel, varken nu eller hösten 2018. Katt och råtta leken balanserade ju bara på gränsen, som ett långt förspel, men gick aldrig över den, och ni såg aldrig varandra i ögonen och sa "jag älskar dig" rakt ut.

    Men har dina spelregler alltid varit så liberala? Fanns det inte innan Pelle, en förväntan om att man höll lagom distans till flirtande kollegor, att man var lojal och inte gav anledning till onödig svartsjuka eller gav hela kontoret en uppfattning av att man hade en affär på gång, att man inte etablerade förhållanden till andra som reelt konkurrerade vad gäller förtrolighet och känslomässig intensitet?

     


    Intressant frågeställning. Innan har jag nog inte funderat på det så i detalj. Jag är inte och har aldrig varit orolig att min man ska vara otrogen och inte jag själv heller. Mina och våra regler än nog varken liberala eller strikta, nog rätt normala. Jag har dock heller aldrig suttit i den situation jag hamnat i, och skulle nog dömt mig själv mycket fortare innan än när jag nu varit mitt i det själv.

    Jag skulle ju själv önska att jag hade kunnat styra känslor och kunnat se detta komma och stängt av eller slutat hänga. Men som bekant förnekar man gärna allt tills det slår till. Men jag är ändå glad för att jag hanterat det som jag gjort, dvs inte gått över gränsen för otrohet.

    Har jag gått över några andra gränser? Att hänga som vi gjort är Inte det råd jag skulle ge någon annan. Dock - ta detta på rätt sätt - är det rätt häftigt att ha lärt känna en annan person så pass som vi ändå gjort, och att ha känt det elektriska i luften så länge men ändå att båda låtit bli att agera på det. Det är vad det är, och blir aldrig mer. Och nu har det sakta lagt sig. Men i backspegeln, har jag svikit min man? Nej. Skulle jag ändå vilja ha gjort annorlunda? Ja.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-14 21:56:25 följande:
    Intressant frågeställning. Innan har jag nog inte funderat på det så i detalj. Jag är inte och har aldrig varit orolig att min man ska vara otrogen och inte jag själv heller. Mina och våra regler än nog varken liberala eller strikta, nog rätt normala. Jag har dock heller aldrig suttit i den situation jag hamnat i, och skulle nog dömt mig själv mycket fortare innan än när jag nu varit mitt i det själv.

    Jag skulle ju själv önska att jag hade kunnat styra känslor och kunnat se detta komma och stängt av eller slutat hänga. Men som bekant förnekar man gärna allt tills det slår till. Men jag är ändå glad för att jag hanterat det som jag gjort, dvs inte gått över gränsen för otrohet.

    Har jag gått över några andra gränser? Att hänga som vi gjort är Inte det råd jag skulle ge någon annan. Dock - ta detta på rätt sätt - är det rätt häftigt att ha lärt känna en annan person så pass som vi ändå gjort, och att ha känt det elektriska i luften så länge men ändå att båda låtit bli att agera på det. Det är vad det är, och blir aldrig mer. Och nu har det sakta lagt sig. Men i backspegeln, har jag svikit min man? Nej. Skulle jag ändå vilja ha gjort annorlunda? Ja.
    Tycker fortfarande att frågan om du svikit din man inte är din att besvara.
    Det är din mans, och då utefter fakta som han aldrig kommer att få.
  • Anonym (E)
    Anonym (FYI) skrev 2019-10-14 22:40:55 följande:

    Tycker fortfarande att frågan om du svikit din man inte är din att besvara.

    Det är din mans, och då utefter fakta som han aldrig kommer att få.


    Ts är ett svin ...
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-14 21:56:25 följande:
    Har jag gått över några andra gränser? Att hänga som vi gjort är Inte det råd jag skulle ge någon annan. Dock - ta detta på rätt sätt - är det rätt häftigt att ha lärt känna en annan person så pass som vi ändå gjort, och att ha känt det elektriska i luften så länge men ändå att båda låtit bli att agera på det. Det är vad det är, och blir aldrig mer. Och nu har det sakta lagt sig. Men i backspegeln, har jag svikit min man? Nej. Skulle jag ändå vilja ha gjort annorlunda? Ja.
    Jag tror att du först är över din förälskelse i Pelle den dagen då du slutar att förpacka er affär in i eufemismer. Den dagen du säger Ja, jag hade ett attraktions/förälskelses förhållande med Pelle ( inte till), som innebar ett svek mot min man.

    Och du får kanske först veta vad din man egentligen tycker om ditt agerande den dagen då Pelle är definitivt borta ur bilden. Du får kanske då känna av en viss retroaktiv bitterhet över hur du hanterade situationen utifrån din dåvarande styrkeposition och framför allt att du höll på i så lång tid.
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-14 21:56:25 följande:

    Intressant frågeställning. Innan har jag nog inte funderat på det så i detalj. Jag är inte och har aldrig varit orolig att min man ska vara otrogen och inte jag själv heller. Mina och våra regler än nog varken liberala eller strikta, nog rätt normala. Jag har dock heller aldrig suttit i den situation jag hamnat i, och skulle nog dömt mig själv mycket fortare innan än när jag nu varit mitt i det själv.

    Jag skulle ju själv önska att jag hade kunnat styra känslor och kunnat se detta komma och stängt av eller slutat hänga. Men som bekant förnekar man gärna allt tills det slår till. Men jag är ändå glad för att jag hanterat det som jag gjort, dvs inte gått över gränsen för otrohet.

    Har jag gått över några andra gränser? Att hänga som vi gjort är Inte det råd jag skulle ge någon annan. Dock - ta detta på rätt sätt - är det rätt häftigt att ha lärt känna en annan person så pass som vi ändå gjort, och att ha känt det elektriska i luften så länge men ändå att båda låtit bli att agera på det. Det är vad det är, och blir aldrig mer. Och nu har det sakta lagt sig. Men i backspegeln, har jag svikit min man? Nej. Skulle jag ändå vilja ha gjort annorlunda? Ja.


    Du har en sjukt hög mobiltid efter ditt jobb?

    Din man undrar aldrig varför du sitter med mobilen under varje kväll och skriver spaltvis med rader?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift