• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-25 14:31:01 följande:

    Min observation är att ni tillskriver oss dessa roller (tillspetsat):

    1. Mig ger ni ofta rollen som den hopplöst förälskade, naiva kvinnan som "blir inlurad" av den stora stygga kollegan.

    2. Kollegan - den klassiska mansbilden - är helt utan känslor, är enbart ute efter en snabbt ligg och känner ingenting, aldrig gjort. En slug, beräknelig typ. Som lägger ner år, dagar och flera timmar i veckan med en obeveklig uppvaktning utan att ha en känsla i kroppen utom förhoppningen ev få ett idiotsäkert ligg på en konferens som kanske blir av om ett år igen. 

    3. Min fina, känslosamma man som känner massor, vill massor - aldrig skulle göra något ont mot mig. Den fina, känslofyllda mannen, raka motsatsen mot Pelle. 

    Det är rätt intressant. Att ni tror att man nr 2 skiljer sig så mycket från man nr 3, att när ni beskriver Pelle som en känslokall kille, som att en kille inte kan känna nåt för någon (oavsett på vilken nivå det är) och sen när ni pratar om min man så har han plötsligt känslor. jag tycker att det är intressant att ni stoppar de två i så olika fack - en fin kille och en neandertalare.  


    Om du vill få nyanserade svar tror jag inte riktigt att Familjeliv är rätt ställe att fråga på. :)

    Jag tycker att du verkar hantera situationen bra. Det är rätt chockartat att inse att man har en rejäl crush på någon när man är i ett förhållande och det är mycket att fundera på och hantera. Kanske även vända och vrida på det förhållandet man är i. Och livet. Avundas dig inte.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (FYI) skrev 2019-10-25 12:54:57 följande:
    Har du läst tråden? Eller började du bara ha uppfattningar efter #2327?
    Jag har följt tråden sen december förra året (men läst alla inlägg). Nu gällde detta ju inte saker som sagts längre bak i tråden dock, utan snarare om hennes reaktion på era tolkningar av Pelle, där hon inte svarade med en lång analys tillbaka på ditt inlägg, utan bara svarade i allmäna ordalag, varpå du blev stött och tyckte att hon sket i vad ni säger. Lite tramsig reaktion kan jag tycka. Ingenstans har hon sagt det du tolkar in.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-25 14:21:48 följande:
    Tack. Jag orkar inte ens bemöta det, därför svarade jag inte själv. Jag har snarare skrivit precis tvärtom - att jag lyssnar. (Sen betyder ju inte det att jag måste göra som alla säger i alla situationer.)
    Jag vet. Du har alltid varit sjukt tålmodig, och otroligt mottaglig hela vägen. Det är synd att det alltid blir så här på fl, att en del människor ska komma med påhopp och konstiga påståenden som det inte finns nån grund för överhuvudtaget. Med detta sagt måste jag dock tillägga att även om jag inte alltid (eller kanske rent av oftast inte) håller med FYI (som ju just denna kommentaren gällde), så har han i stor utsträckning brytt sig, och försökt komma med vad han anser goda råd, så han hör ju definitivt inte till den här gruppen som verkar leva på att göra ned andra (tvärtom). Lite förhastade slutsatser ibland bara.
  • Anonym (felix)

    Du har nog rätt att jag/vi har lite fördomar mot Pelle och idenfierar oss med din känslosamme och lite försiktige man. Det är nog Pelles jargong som gör det. Och att han biter sig i läppen när du försöker säga något seriöst omkring projektplanen och liknande saker som han lärt sig i dom Tips&Tricks som står i kapitel 1 i Player handboken.

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Haha) skrev 2019-10-25 16:00:14 följande:
    Jag vet. Du har alltid varit sjukt tålmodig, och otroligt mottaglig hela vägen. Det är synd att det alltid blir så här på fl, att en del människor ska komma med påhopp och konstiga påståenden som det inte finns nån grund för överhuvudtaget. Med detta sagt måste jag dock tillägga att även om jag inte alltid (eller kanske rent av oftast inte) håller med FYI (som ju just denna kommentaren gällde), så har han i stor utsträckning brytt sig, och försökt komma med vad han anser goda råd, så han hör ju definitivt inte till den här gruppen som verkar leva på att göra ned andra (tvärtom). Lite förhastade slutsatser ibland bara.
    Tack, men jag håller inte med om förhastade slutsatser...
    Kanske tillspetsade för att få en reaktion.

    Men allvarligt är jag mest bekymrad över ts man (Om man nu kan eller skall vara bekymrad över någon man inte känner). Ts och kollegan lever livets glada dagar (tillspetsat...men ändå pirr, kåthet, timslånga häng, spänning) medans mannen bara är medveten till en viss grad om vad som pågått.
    Det vet jag vilka följder det kan få...och det vill jag att ts också skall förstå.
    Hon säger att det inte är värt att mannen mår dåligt...Men upp till bevis då.
  • Anonym (Moss)

    Hoppas din man ser vad du är egentligen. Vi alla hoppas på att du förblir ensam och ledsen :D:D:D

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-10-25 16:45:55 följande:

    Du har nog rätt att jag/vi har lite fördomar mot Pelle och idenfierar oss med din känslosamme och lite försiktige man. Det är nog Pelles jargong som gör det. Och att han biter sig i läppen när du försöker säga något seriöst omkring projektplanen och liknande saker som han lärt sig i dom Tips&Tricks som står i kapitel 1 i Player handboken.


    Det gör vi båda till o från, så det är same same.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Moss) skrev 2019-10-25 16:58:29 följande:

    Hoppas din man ser vad du är egentligen. Vi alla hoppas på att du förblir ensam och ledsen :D:D:D


    Trevligt, tack.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-25 14:31:01 följande:

    Min observation är att ni tillskriver oss dessa roller (tillspetsat):

    1. Mig ger ni ofta rollen som den hopplöst förälskade, naiva kvinnan som "blir inlurad" av den stora stygga kollegan.

    2. Kollegan - den klassiska mansbilden - är helt utan känslor, är enbart ute efter en snabbt ligg och känner ingenting, aldrig gjort. En slug, beräknelig typ. Som lägger ner år, dagar och flera timmar i veckan med en obeveklig uppvaktning utan att ha en känsla i kroppen utom förhoppningen ev få ett idiotsäkert ligg på en konferens som kanske blir av om ett år igen. 

    3. Min fina, känslosamma man som känner massor, vill massor - aldrig skulle göra något ont mot mig. Den fina, känslofyllda mannen, raka motsatsen mot Pelle. 

    Det är rätt intressant. Att ni tror att man nr 2 skiljer sig så mycket från man nr 3, att när ni beskriver Pelle som en känslokall kille, som att en kille inte kan känna nåt för någon (oavsett på vilken nivå det är) och sen när ni pratar om min man så har han plötsligt känslor. jag tycker att det är intressant att ni stoppar de två i så olika fack - en fin kille och en neandertalare.  


    Känner faktiskt inte igen detta alls...???
    Vem är man 2 och 3
  • Anonym (Moss)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-25 16:59:44 följande:
    Trevligt, tack.
    Bra att du förstår. Gå nu och rädda din man från dig själv!
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift