• Ellendellen

    Upprepade missfall, följas åt och stötta?

    Hej allihopa!

    Jag har precis fått mitt tredje missfall (MA). Det första 2014, det andra 2015 och nu ett till. Känner sån otrolig hopplöshet och tårarna kan inte sluta rinna. Är orolig för framtiden, om man någonsin kommer få behålla en graviditet och hur man ska orka den här processen.

    Finns det fler därute som kämpar och vill prata och stötta varandra? Känner mig väldigt ensam i det hela då jag inte orkar prata med familj och vänner. 

    KRAM

  • Svar på tråden Upprepade missfall, följas åt och stötta?
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2019-05-01 20:17:11 följande:

    Det kan kallas både missfall och kemisk graviditet.

    Missfall innebär bara att graviditeten avbröts spontant och kom ut innan en viss vecka. (Tror det är v.20).

    När det gått över en viss vecka kallas det istället för SENT missfall.

    Kemisk graviditet beskriver i vilken vecka det hände och att det var innan du gjort vul och sett foster med hjärtslag.


    Aha så då blev detta mitt 4e missfall o alla har varit kemiska graviditeter?
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2019-05-02 11:29:59 följande:

    Ja, det stämmer.


    Skit då.. hade känts lite lättare på nåt sätt om det inte hade varit ytterligare ett missfall...
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-05-02 18:58:10 följande:

    Skit då.. hade känts lite lättare på nåt sätt om det inte hade varit ytterligare ett missfall...


    Förstår hur du känner, Jag har haft 6 missfall och det känns jobbigt varje gång man får ett nytt.
  • Ellendellen
    UndrandeSökare skrev 2019-05-02 19:35:07 följande:
    Förstår hur du känner, Jag har haft 6 missfall och det känns jobbigt varje gång man får ett nytt.
    Hur går det för UndrandeSökande?
  • Mawie

    Och så blev det mf igen! Fick en lite blödning igår och lite idag men ingen jätteblödning.

    Tog ett gravtest som visar veckor och det stod inte gravid nu.

    Har inte fått ut något eller haft ont i magen,


    Ängeldotter 6/9-18
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-05-03 16:47:16 följande:

    Och så blev det mf igen! Fick en lite blödning igår och lite idag men ingen jätteblödning.

    Tog ett gravtest som visar veckor och det stod inte gravid nu.

    Har inte fått ut något eller haft ont i magen,


    Jag beklagar verkligen Mawie, men det kan ju också vara fel på ett enstaka test. Ta ett nytt urintest om 2 dagar och kolla föreslår jag. ELLER ännu hellre ta ett blodprov och mät HCG. Det kan du göra genom www.Werlabs.se och www.blodkollen.se

    Skulle det ändå bli missfall så ring och boka tid hos Marie på Fertilitetplus eller Dr Dimitri på Life clinic i Aten innan ni försöker bli gravida någon mer gång.
  • Ellendellen
    Mawie skrev 2019-05-03 16:47:16 följande:

    Och så blev det mf igen! Fick en lite blödning igår och lite idag men ingen jätteblödning.

    Tog ett gravtest som visar veckor och det stod inte gravid nu.

    Har inte fått ut något eller haft ont i magen,


    Va tråkigt :( 

    Har du ringt gyn för att komma och kolla om det verkligen är ett missfall?
  • Smillis
    Tumvante skrev 2019-02-02 23:31:36 följande:

    Vill bara skicka pepp, och önska er lycka till.

    Det är verkligen skit att behöva få missfall.., och upprepade gånger dessutom.

    Jag har varit gravid 8 ggr (många biokemiska, och några missfall.. längst gångna 8+3) Första gången blev en frisk dotter, och 8.e graviditeten slutade också med en frisk dotter.

    I 8.e graviditeten började jag blöda, precis som vi alla andra missfall... men hon levde. Även efter att ha småblödigt i 1.5 månad, samt 2 störtfloder (sjuka mängder blod), så hade hon det bra därinne... men berg och dalbana helt klart.

    Jag fick antibiotika pga ureaplasma som serum i Athen hittade (skickade mensblodstest på posten), och immunbehandling (IVIg i Danmark där jag bor). Vet ej vad som gjorde att vi lyckades... men lyckades gjorde vi.

    Kram till er <3


    Hej Tumvante, jag skickade ett privat meddelande till dig men vet inte om det blev rätt så skriver här också så du ser!
  • Ellendellen

    Hej! Tänkte tips om den här studien. Jag hade tänkt vara med men fick se ett levande foster på UL igår i vecka 13, så verkar få behålla denna gång :)

Svar på tråden Upprepade missfall, följas åt och stötta?