• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2018-12-03 15:50:04 följande:

    Tusan för mensen :/ men kul stt du vill följas åt! Beklagar missfallet, enda positiva med det är ju att man vet att man kan bli gravid! Och det kan ju verkligen Du med en son innan också :D själv har jag försökt i 1 år den 15/12 utan minsta positiva test, så jag vet inte ens om jag kan få barn än! Men vi kämpar på som vanligt och hoppas bara 2018 inte varit vårat år utan det är 2019 som gäller :D


    Tack, det gick så fort så hann inte riktigt ta in att jag var gravid innan det var över... har ett MA i bagaget (innan min son) så jag var mest tacksam att kroppen tog hand om det själv och fort. Att gå fram till kub och tro att man var gravid var rent ut sagt fruktansvärt och sen skrapning på det då min kropp bara vägrade... men nej nu ska jag inte prata om sånt, utan nu är det positivitet som gäller!

    Jag verkar bli gravid ganska lätt, blivit alla 3 ggr (1:a, 3:e och 3:e försöket) men det har bara blivit ett barn. Så hoppades verkligen vi skulle plussa direkt igen, men sen tänker jag att kroppen kanske behövde återhämta sig, så det blir nog bra ändå

    Hoppas stenhårt på en September-bebis, jag fick barn mitt i vintern sist (precis innan jul) och jag tyckte det var mysigt att bebisen var som minst under de mörka månaderna när det liksom var helt ok att bara stänga in sig i bebisbubblan under en filt på soffan och sen var han ju "stor" nu till sommar och man kunde göra mycket mer saker, så September när det börjar bli mörk och lite höst verkar som en toppenmånad i mina ögon

    Om ni försökt ett år så kommer jag hålla tummarna lite extra hårt för er! Skulle ju vara så häftigt för er att få börja nya året med ett plus!

    Jag tänkte nog kanske frångå min princip om det är tillräckligt många dagar efter ÄL och testa på nyårsafton, för det skulle vara så häftigt att fira sitt plus med fyrverkerier haha (jag testar aldrig innan bim+2 annars) nej vilket lång inlägg det blev, nu ska jag sluta "prata" hur som, kommer hålla både tummar och tår för er, att denna månad ska bli er månad! <3
    Pojke 9-12-17
  • Snickesnack
    Jagerika skrev 2018-12-03 15:47:12 följande:

    Välkommen in i babymaker-världen! :D det är en så underbar känsla när man väl börjar! Haha inte lika underbart nu efter 1 års försök men håll gnistan så länge du kan! Vem vet du kanske blir gravid direkt :) vi ska hålla alla tummar för dig!!


    Tack för välkomnandet och tumhållningen! Känns märkligt men spännande att ha nått fram till den här punkten i livet. Jag och mannen är 29, gifta sedan ett par år, bor i nyrenoverat hus och har stabil situation i övrigt och nu har det där familjesuget blivit jättestarkt.

    Jag är beredd på att det kan ta lite tid, särskilt eftersom jag ätit piller, men det får bli vad det blir. Känner pressen lite ändå eftersom jag kommer från en sån där superfertil släkt där man verkar bli gravid av att vika kalsonger, och därför är det skönt att i stort sett ingen vet om att vi ska börja försöka!

    Åh, jag hoppas verkligen att det går vägen för dig snart! Håller tummarna för dig och alla andra också!
  • Jsv17
    Snickesnack skrev 2018-12-03 10:10:45 följande:

    Hej!

    Jag hoppas att detta blir min första BIM-tråd :)

    Jag har nyligen slutat med cerazette och första bästa ÄL efter fjärde advent blir vårt allra första försök! (Inte innan pga har en skitviktig tenta i början av januari som bör klaras av innan eventuellt för mycket graviditet inträder ;) )

    Just nu håller jag mest på att utforska om jag har en cykel, och peppar till orimligheten gräns. Eftersom jag inte riktigt vet någonting än så har jag inget BIM-datum, men om allt flyter på så bör det i alla fall vara någon gång i januari. Jag får återkomma om det, men kunde inte låta bli att ändå skriva en liten hälsning.


    Välkommen, hoppas det blir din första och enda bim-tråd
    Pojke 9-12-17
  • FruEA

    Hej! 


    Hoppas det är ok att hoppa in trots att jag ännu inte vet när min BIM är än. 
    Fick konstaterat MA i början av november, var då i v 12, och sen dess har jag varken lyckats identifiera någon ÄL eller haft mens. Har tidigare haft problem med ÄL och tog Letrozol inför graviditeten som slutade med MA, så nu går jag mest och väntar och längtar efter mens (första och förhoppningsvis enda gången jag längtat efter mens!) så jag kan börja med tabletterna igen. 


    Vi har inga barn sen innan och längtar typ ihjäl oss nu, känns så tomt att ha gått från att vara i v 12 till att börja om. 


     


    Håller tummarna för att januari blir allas vår månad!

  • Jsv17
    FruEA skrev 2018-12-03 18:37:29 följande:

    Hej! 

    Hoppas det är ok att hoppa in trots att jag ännu inte vet när min BIM är än. 

    Fick konstaterat MA i början av november, var då i v 12, och sen dess har jag varken lyckats identifiera någon ÄL eller haft mens. Har tidigare haft problem med ÄL och tog Letrozol inför graviditeten som slutade med MA, så nu går jag mest och väntar och längtar efter mens (första och förhoppningsvis enda gången jag längtat efter mens!) så jag kan börja med tabletterna igen. 

    Vi har inga barn sen innan och längtar typ ihjäl oss nu, känns så tomt att ha gått från att vara i v 12 till att börja om. 

     

    Håller tummarna för att januari blir allas vår månad!


    Välkommen och beklagar Hade också ett MA innan min son som upptäcktes på kub, riktigt riktigt hemskt.... Så vet känslan, ner på noll, eller inte ens noll utan typ ner på minus känns det som. Hoppas verkligen det tar sig för er direkt igen! <3
    Pojke 9-12-17
  • FruEA
    Jsv17 skrev 2018-12-03 19:40:34 följande:
    Välkommen och beklagar Hade också ett MA innan min son som upptäcktes på kub, riktigt riktigt hemskt.... Så vet känslan, ner på noll, eller inte ens noll utan typ ner på minus känns det som. Hoppas verkligen det tar sig för er direkt igen! <3

    Tack! Så tråkigt att ni också behövde gå igenom det. Men skönt att det gick vägen sen! Uppmuntrande att höra att det går vägen för andra som också varit i den situationen. 


    Plussade efter min första ÄL efter jag fick Letrozol, men är ju inget som säger att det ska gå lika bra den här gången.. Känns, som du säger, verkligen som att vi är på minus nu. 

  • Sångfågeln87

    Hej!

    Jag hoppar in i tråden då jag fick mens idag, tråkigt men ganska väntat. Jag och sambon har försökt i två månader men november var första månaden då jag provade att använda ägglossningstest. Jag har även börjat tempa så att jag så få bättre koll på min kropp. Är det någon av er som tempar?

    BIM-LISTA 

    1/1 Sångfågeln87

    2/1- Jagerika, Canary


    3/1 Jsv17

  • Snickesnack
    Jsv17 skrev 2018-12-03 17:57:30 följande:

    Välkommen, hoppas det blir din första och enda bim-tråd


    Tack! Det hoppas jag med, men sån tur är ju dumt att räkna med. Hade varit fantastiskt med en liten septemberbebis men just nu känns det ändå ok om det tar några försök (jag lär nog tycka annorlunda om det blir så XD).

    För tillfället sitter jag här och känner att jag bara sprutar ägg liksom. Befinner mig i dagarna kring första ÄL efter cerazette (slutade för drygt två veckor sedan) och visst är det väldigt frestande att tjuvstarta den här gången men jag kan inte gambla med min tenta. Det känns dessutom bra att få en riktig mens och liksom rensa ut och byta endometrie innan. Storstäda inför ockupation ;). Nu håller jag bara tummarna för att cykeln rullar på, och lutar mig tillbaka och följer er andra i ett par veckor till, så stort lycka till!
  • Kstadtjej87

    Vårt 4e försök. Hoppas på många september bebisar : )

    BIM-LISTA

    1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87

    2/1- Jagerika, Canary

    3/1 Jsv17

  • Jagerika

    Nu är mensfan äntligen slut och jag kan börja peppa mig själv inför ÄL! Nån annan som har ÄL ca 15/16/17 december? :)

Svar på tråden Nya BIM januari 2019