• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Sunnanäng
    Ereya skrev 2018-12-28 09:46:35 följande:

    Alltså... Jag vaknade i morse av mensvärk. På ÄL +11 drygt. Och kände efter mellan benen och jag har trådigt sekret! Kan bygga broar till Finland! Vad är det här? Någon som haft liknande? Har jag ägglossning NU?! På dag 25!! Fattar inget!!!


    Minns dig från i somras när vi gjorde första försöket, och dina broar till Finland, haha! Hoppas på lycka denna månad!
  • Jagerika
    Jsv17 skrev 2018-12-28 15:27:55 följande:

    Apoteket visade fortfarande svagt för mig i v6 med min son, och var mycket svagare än cb testet taget med samma urin när jag plussade (galen som man är testade jag med 3 olika samtidigt haha) så jag köper inte dem av den anledningen, de kan ju ha blivit bättre det vet jag inte... Jag vet att cb har dåligt rykte för spökstreck och sånt men de har alltid visat tidigast och mest korrekt för mig iaf så jag köper alltid dem och sen bekräftat jag med ett digitalt om jag tycker strecket ser ut att vara starkt nog


    Jag har ju test som antagligen kommer nästa vecka iochmed att det är nyår nu snart, så tänkte ta igen när dom kommer! Mår fortfarande konstigt och har en klump i magen, så va typ säker på att det skulle visa! Testen borde komma på min Bim-dag alltså onsdag nästa vecka! :) tack för tipset <3
  • holocene

    Är väl ingen idé att ta ett "testa tidigt"-test på em/kväll? Man bör ta morgonurinet innan BIM? De bruna flytningarna fortsätter (ursäkta info) så nu vill jag bara veta så jag kan bryta ihop o komma igen. 

  • babytjejen

    Sitter o inväntarcmin mens som dyker upp närsomhelst..tempen störtdök imorse så vet att den är på gång. Bara irriterad att den tar tid på sig nu när man vet o bara vill att den ska komma så man kan kämpa vidare...går in på fjärde året snart med försök..

    Fick MA i april iår, så julen var kämpig iår, vi skulle ju haft en liten bebis att fira med... :(

  • SherreMol
    Jojjans skrev 2018-12-28 14:14:48 följande:

    Om man släpper 2 ägg så är det inom loppet av 24 timmar, för så fort ett ägg släppts så ökar progesteronet vilket gör det omöjligt för fler ägg att mogna. Däremot kan man ju få positivt äl-test utan att kroppen sen lyckas släppa ett ägg, då kan det bli en ny LH-stegring senare istället och då kan ett ägg släppa då istället.


    Tack för informationen, men allt det vet jag redan. Därför jag frågade hon fått positivt ÄL test tidigare i cykeln. Menade att det kan vara en väldigt sen ÄL och längre cykel ;)
  • Jsv17
    holocene skrev 2018-12-28 15:40:51 följande:

    Är väl ingen idé att ta ett "testa tidigt"-test på em/kväll? Man bör ta morgonurinet innan BIM? De bruna flytningarna fortsätter (ursäkta info) så nu vill jag bara veta så jag kan bryta ihop o komma igen. 


    Den som kan vänta bör ju ta dem med morgonurin... hehe när jag drar igång testande innan bim (gör som regel inte det) då måste jag testa direkt jag kommer hem med inköpt test... disciplinen är det så där med haha så jag har tagit testa tidigt på eftermiddag med, de gångerna har det inte varit något, varken då eller senare, de ggr jag plussat har varit med ?vanliga? test och kring bim, efter bim alla ggr faktiskt så vet inte varför jag envisas med att testa innan ibland
    Pojke 9-12-17
  • FloraLinnéa
    BIM-lista 

    1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene 

    2/1- Canary 

    3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83 

    4/1 mangon, Mezzy 

    6/1 Myline 

    7/1 Livethänder, Siri88, 

    8/1 Milka21, FloraLinnéa

    9/1 MissKelli, Olise91 

    10/1 FruEA, Banuni 

    11/1 Rosarosorochtee, 

    12/1 EliMil 

    13/1 Jojjans MammsenS 

    16/1 Snickesnack, Miichaella 

    18/1 Nicciz, HejEllie 

    19/1 Liten89a 

    25/1 zebrans
  • FloraLinnéa

    Hej :)

    Jag och min sambo fick missfall i vecka 14 i slutet av oktober men är nu inne på första försöket efter. Jag har oregelbunden cykel men tror att bim borde vara 8/1. Fick positivt utslag på ägglossningstestet denna månaden, var orolig att kroppen skulle ta längre tid för återhämtning så jag är glad :)

    Hoppas på det bästa och lycka till!

  • holocene
    Jsv17 skrev 2018-12-28 17:26:13 följande:

    Den som kan vänta bör ju ta dem med morgonurin... hehe när jag drar igång testande innan bim (gör som regel inte det) då måste jag testa direkt jag kommer hem med inköpt test... disciplinen är det så där med haha så jag har tagit testa tidigt på eftermiddag med, de gångerna har det inte varit något, varken då eller senare, de ggr jag plussat har varit med ?vanliga? test och kring bim, efter bim alla ggr faktiskt så vet inte varför jag envisas med att testa innan ibland


    Haha ja tålamodet nu är väl SÅDÄR. Min temp är fortsatt hög iaf, så om den inte sjunker imorrn tänker jag kolla då, har ändå test hemma som ligger o skräpar i byrålådan.

    Så spännande med ditt test imorse, ser också nåt där! :)
  • Jojjans
    SherreMol skrev 2018-12-28 16:48:42 följande:

    Tack för informationen, men allt det vet jag redan. Därför jag frågade hon fått positivt ÄL test tidigare i cykeln. Menade att det kan vara en väldigt sen ÄL och längre cykel ;)


    Sorry, uppfattade det som att du skrev att hon kanske fått äl två gånger, men kankse blev nån annan upplyst av informationen :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019