• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Hannipann
    lillagullefjun skrev 2018-12-18 13:49:08 följande:
    Jag är faktiskt orolig för samma sak. Jag är överlag rätt skeptisk till sjukvård (av diverse olika anledningar) och klickar jag inte med den som ska "vårda" mig i olika sammanhang känner jag mig extremt utlämnad och kan till och med få panik. Jag pratade precis i telefon med hon som kommer vara min barnmorska (ska träffa henne första gången 8/1) och kände redan en klump i magen då jag tyckte hon nonchalerade mig lite i de frågor jag hade och ringde henne för. Frågade t ex hur jag skulle tänka med den ryggsmärta/obehag som jag upplever (som gör att jag har svårt att sova till och med), typ om jag borde vila mer eller röra mig mer, och hon menade att jag är alldeles för tidigt i graviditeten för att kunna ha obehag från ryggen (vecka 5, 4+4 idag). Kändes som ett dumt svar eftersom många vittnar om ryggsmärta som första symtom på graviditet... Tyckte också hon lät stressad och som att "jaja, vi ses ju i januari, du kan ta upp dina frågor då!" men ja.. Jag ska ge henne en chans, men känns det inte bra efter första gången tänker jag byta. Det är ändå mig och min sambo, vår graviditet och vårt kommande barn det handlar om.
    Ja, usch jag förstår dig. Det kan räcka med så lite egentligen, för henne var det säkert ett vanligt samtal men för dig något helt annat. Jag tycker absolut du ska byta om du känner så när ni ses också, det har jag bestämt mig för. Jag har ännu inte pratat med min utan fick bara ett namn när jag bokade så det återstår att se. Har också 8/1 :)
  • Lycksökare89
    litenlinjal skrev 2018-12-19 16:36:55 följande:

    Har sett ett pyttelitet hjärta ticka på VUL idag! Är så himla lycklig :D


    Vad underbart! Grattis. Det måste vara en fantastisk upplevelse. Jag har tidigt ultraljud den 4/1 och jag räknar ner dagarna tills dess.
  • Miniime

    Från ont i magen/växtvärk i princip varje natt i två veckor till typ ?ingenting?, känner mig knappt gravid längre! Är det normalt? Är visserligen svullen i magen, har ont i brösten och är mer hungrig men mår hur bra som helst *peppar, peppar* Märker också att mitt hår är mer fett och att jag är mer lättretlig än vanligt så något är det ju.. men ibland undrar jag! Någon som känner igen sig?

    Var hos BM idag och fick info om KUB. Inskrivning 17/1 sen KUB redan 25/1 eftersom vi bokat en resa på två veckor innan vi visste om bebis och när vi kommer hem är det för sent.. Så blir dubbla ultraljud, ett till efter resan för att åldersbestämma eller vad det heter..


    Vecka 6+5
  • Eureka
    litenlinjal skrev 2018-12-19 16:36:55 följande:

    Har sett ett pyttelitet hjärta ticka på VUL idag! Är så himla lycklig :D


    Grattis!!
  • Eureka
    Miniime skrev 2018-12-19 18:28:41 följande:

    Från ont i magen/växtvärk i princip varje natt i två veckor till typ ?ingenting?, känner mig knappt gravid längre! Är det normalt? Är visserligen svullen i magen, har ont i brösten och är mer hungrig men mår hur bra som helst *peppar, peppar* Märker också att mitt hår är mer fett och att jag är mer lättretlig än vanligt så något är det ju.. men ibland undrar jag! Någon som känner igen sig?

    Var hos BM idag och fick info om KUB. Inskrivning 17/1 sen KUB redan 25/1 eftersom vi bokat en resa på två veckor innan vi visste om bebis och när vi kommer hem är det för sent.. Så blir dubbla ultraljud, ett till efter resan för att åldersbestämma eller vad det heter..


    Har typ noll symptom. Börjar krypa på lite illamående nu kanske och hunger. Sist hade jag jättemånga och jättestarka symptom, mådde skit. Hade så starka symptom så jag visste att jag var gravid innan jag ens testat, tidigt i cykeln. Det slutade i MA. Så tänker att symptomen inte riktigt går att koppla till hur det står till där inne. Men känner mig inte gravid så man funderar ju. Försöker samtidigt att njuta av det medan det varar ;)
  • NervösaNatta

    Hej!

    Vågar mig in här, plussade igår och enligt mina beräkningar är jag i V5 ( 4+3 ).

    Symptom som jag har hittills är: ont i rygg, bubblar, sträcker, vibrerar och värker i livmodern. Idag har jag mått illa till och från. Kan bara äta små portioner då och då. Minsta ljud som påminner om kräkningar får det att vända sig i magen på mig.

    Hoppas det håller sig nu!

  • Miniime

    Låter klokt att försöka njuta, det gör jag också!


    Eureka skrev 2018-12-19 18:45:10 följande:

    Har typ noll symptom. Börjar krypa på lite illamående nu kanske och hunger. Sist hade jag jättemånga och jättestarka symptom, mådde skit. Hade så starka symptom så jag visste att jag var gravid innan jag ens testat, tidigt i cykeln. Det slutade i MA. Så tänker att symptomen inte riktigt går att koppla till hur det står till där inne. Men känner mig inte gravid så man funderar ju. Försöker samtidigt att njuta av det medan det varar ;)


  • Enmsik

    Hallå! Plussade på digitalt igår och beräknas vara i v. 4+3. Ska på första besök hos BM imorgonbitti, och undrar om man ska lämna urinprov för att de ska bekräfta att man är gravid? Undrar pga att jag har tid kl 08.00 och vaknar ca 07.00. Känns svårt att få igång kisseriet efter bara en timme om jag går på toa när jag vaknar. Ska jag hålla mig från att gå på toa när jag vaknar så jag kan lämna prov? Tacksam för alla svar. :D

  • Miniime

    När jag var där gjorde de inget nytt grav.test då de anser att det man själv gjort är säkert nog.. Kommer inte lämna några prover förrän vid inskrivningen i ca vecka 11 och då är det för att kolla annat. Kan ju kanske vara olika men de borde sagt om du ska lämna urinprov kan jag tycka! :)


    Enmsik skrev 2018-12-19 22:23:58 följande:

    Hallå! Plussade på digitalt igår och beräknas vara i v. 4+3. Ska på första besök hos BM imorgonbitti, och undrar om man ska lämna urinprov för att de ska bekräfta att man är gravid? Undrar pga att jag har tid kl 08.00 och vaknar ca 07.00. Känns svårt att få igång kisseriet efter bara en timme om jag går på toa när jag vaknar. Ska jag hålla mig från att gå på toa när jag vaknar så jag kan lämna prov? Tacksam för alla svar. :D


Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL