• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Miichaella
    Jsv17 skrev 2019-01-17 07:32:26 följande:

    Va kul! Jag tänkte att jag också kanske skulle försöka vara lite kreativ den här gången... sist så kastade jag typ ur mig det bara för att jag höll på att spricka haha men nu så har vi ju bestämt att hålla på det till nipt-resultatet så tänkte att man skulle försöka hitta på nåt men jag har inte riktigt kommit fram till vad.....?


    Förra gången fick dom en liten present med en napp i :) Så ville göra något annat nu! Har man varit på ul kan man ju använda bilden på något sätt :) Hur får man göra nipt-test?
  • LMG

    Va också upp imorse för att ta ett test och kolla om jag fick någon stegring men fick negativt på babyplans stickor.. betyder det att det är ett missfall på gång eller?

  • Anonym (Antagligen...)
    LMG skrev 2019-01-17 09:23:34 följande:

    Va också upp imorse för att ta ett test och kolla om jag fick någon stegring men fick negativt på babyplans stickor.. betyder det att det är ett missfall på gång eller?


    Troligtvis.. om det inte var nåt fel på testet.

    Det är väldigt vanligt med mf. Från 15% risk och uppåt beroende på ålder ffa.

    Hade ni försökt länge?
  • LMG
    Anonym (Antagligen...) skrev 2019-01-17 09:34:05 följande:

    Troligtvis.. om det inte var nåt fel på testet.

    Det är väldigt vanligt med mf. Från 15% risk och uppåt beroende på ålder ffa.

    Hade ni försökt länge?


    Nej två månader bara, men fick gravid 1-2 veckor på CB igår men negativt på en testa tidigt sticka idag. Skumt
  • Jsv17
    Miichaella skrev 2019-01-17 09:20:40 följande:

    Förra gången fick dom en liten present med en napp i :) Så ville göra något annat nu! Har man varit på ul kan man ju använda bilden på något sätt :) Hur får man göra nipt-test?


    Det får man egentligen inte utan ett dåligt kub-resultat men jag ogillade kub sist, sannolikhet var liksom inte min grej och de förklarar heller inte vad de är de mäter i blodet osv.. tyckte det var jobbigt att inte förstår varför man fick en viss siffra så trots vad de kallade ?bra siffror? så oroade jag mig jättemycket. Så jag bestämde då att blir det syskon då bekostar jag nipt själv direkt ist, så jag har bokat mitt privat, fick tid 14:e feb på alla hjärtans dag, tog jag som ett gott tecken Ul i samband med provtagningen så då får man veta att pyret lever där inne också <3 Så kanske kan använda mig av bilden efter det då... hmm...
    Pojke 9-12-17
  • DrömlivetiHD
    Miichaella skrev 2019-01-17 06:01:52 följande:

    Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.

    Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat sätt så fick komma på något annat, haha.


    Åh vilken rolig idé :D Vi tänkte också berätta för familjen i helgen :)
  • Jsv17
    LMG skrev 2019-01-17 09:54:24 följande:

    Nej två månader bara, men fick gravid 1-2 veckor på CB igår men negativt på en testa tidigt sticka idag. Skumt


    Såklart att det kan ha varit något fel på testet, men vid tidiga missfall så sjunker hcg oftast undan väldigt fort så man kan få positivt ena dagen och negativt nästa men om det sjunkit så lågt att du får negativt på ett test tycker jag det är konstigt att du inte börjat blöda....? Har du test av något annat märke du kan prova? För att säkerställa att det inte var testet?
    Pojke 9-12-17
  • LMG
    Jsv17 skrev 2019-01-17 10:40:05 följande:

    Såklart att det kan ha varit något fel på testet, men vid tidiga missfall så sjunker hcg oftast undan väldigt fort så man kan få positivt ena dagen och negativt nästa men om det sjunkit så lågt att du får negativt på ett test tycker jag det är konstigt att du inte börjat blöda....? Har du test av något annat märke du kan prova? För att säkerställa att det inte var testet?


    Har ett till clearblue veckoindikator hemma men tänkte vänta med det, moler på rätt bra i magen nu och brösten gör mindre ont så kanske bara är att vänta in blödningen
  • Jsv17
    LMG skrev 2019-01-17 10:42:40 följande:

    Har ett till clearblue veckoindikator hemma men tänkte vänta med det, moler på rätt bra i magen nu och brösten gör mindre ont så kanske bara är att vänta in blödningen


    Åhh va tråkigt Vi hade ett tidigt MF i November, så jobbigt, men det positiva med de tidiga (jag har även ett sent MA i bagaget) är att kroppen återhämtar sig så snabbt, min ägglossning kom bara ett par dagar senare än vanligt och jag hade en nästan normal cykel direkt efteråt. Håller ändå tummarna att det var något fel på testet! <3
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Bf September 2019