• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chockad!)
    Mamaamu skrev 2019-02-25 15:18:11 följande:

    12+0 imorgon :)


    åh vad tidigt!! jag är i v 11+2 nu men får inte komma dit förrän v 13+2 :( 
  • Daphodil

    Fortfarande så himla glad och lättad över dagens ultraljud. Med tanke på bruna flytningar var jag pessimistisk och beredd på negativt besked. Att få höra att det fanns något där, att hjärtat slog, och att fostret hade rätt storlek fick mig nästan att gråta. Det känns så mycket lugnare nu.

  • Anonym (chockad!)

    Ibland får jag sååå konstigt ont i magen. Uppblåst till tusen och sedan känns det som en hemsk smärta när jag böjer mig framåt. Både i övre delen av magen och sedan ont som en kniv in i ena nyckelbenet. Typ som kraftigt håll om nu haft det där uppe nån gpng? Kan inte ens böja mig fram 10 cm!! Nån som känner igen??

  • Mamaamu

    Så härligt :)


    Daphodil skrev 2019-02-25 17:24:03 följande:

    Fortfarande så himla glad och lättad över dagens ultraljud. Med tanke på bruna flytningar var jag pessimistisk och beredd på negativt besked. Att få höra att det fanns något där, att hjärtat slog, och att fostret hade rätt storlek fick mig nästan att gråta. Det känns så mycket lugnare nu.


  • Elcca
    Tigerkvinna skrev 2019-02-25 14:40:32 följande:

    Någon här som haft vattnig/riklig flytning? Har hitills haft ganska normala flytningar. Men idag när jag skulle gå på toa var där en liten pöl i trosorna. Inte så riklig att jag kände den rinna så som man kan känna mens. Men tillräckligt föratt lämna en hyfsat blöt pöl. Någon som haft liknande?

    Blev supernojjig och började genast tänka men shit tänk om det är fostervatten och snart blir det misfall?!


    Jag har haft vattniga flytningar under flera veckor nu. Kan rinna till riktigt rejält ibland. Men ska tydligen inte vara något konstigt. :)
  • Solgul

    Fick inte lika kanonbra siffror på kub som några av er andra, 1:375 för trisomi 21. Så nu blir det NIPT och två väldigt långa veckor i väntan på svar...

  • Anonym (chockad!)
    Solgul skrev 2019-02-25 18:54:02 följande:

    Fick inte lika kanonbra siffror på kub som några av er andra, 1:375 för trisomi 21. Så nu blir det NIPT och två väldigt långa veckor i väntan på svar...


    usch har en känsla av att vi kommer få lite såna siffror med. Hur gammal är du? Vad hade du för siffror på dina PAPP-A och beta Hcg?
  • September89
    Solgul skrev 2019-02-25 18:54:02 följande:

    Fick inte lika kanonbra siffror på kub som några av er andra, 1:375 för trisomi 21. Så nu blir det NIPT och två väldigt långa veckor i väntan på svar...


    Håller tummarna för er inför NIPT!
  • Karma91
    Solgul skrev 2019-02-25 18:54:02 följande:

    Fick inte lika kanonbra siffror på kub som några av er andra, 1:375 för trisomi 21. Så nu blir det NIPT och två väldigt långa veckor i väntan på svar...


    Även om det inte är det lägsta man kan få är risken ändå väldigt låg på 1:375! Sannolikheten att allt är som det ska är långt mycket större än att något är fel. Hoppas ni får ett snabbt och positivt svar! :)
Svar på tråden Bf September 2019