• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chockad!)

    Jag är i v 13 nu och nästa vecka ska vi på KUB. Jag har inte sagt nåt till min chef ännu. Jag vet att de har dåligt med personal både i sommar och i höst så det är väl schysst att säga till...(har ett jobb där jag får gå på ledighet 2 månader innan BF och så har jag 4 v semester innan så blir hela sommaren jag blir borta).


    Det är inge som syns på mig ännu så jag kan nog dölja det x antal veckor till men tänkte nog berätta nästa vecka eller veckan efter om vi er att KUB ser bra ut. Har inväntat det hela tiden. Känns som om det är liksom "beviset" på att allt är okej...


    Jag har egentligen bara 3 månader kvar att jobba...känns jättekonstigt då jag inte ens märker att jag är gravid ännu! haha haha

  • September89

    Mitt illamående har kommit tillbaka nu i vecka 15 :( blir som en ond cirkel då jag gärna skjuter upp ätandet pga illamående och då blir ännu mer illamående pga hunger. Känner mig inte heller sugen på något längre.

    Och på det gör ryggen ont och jag känner mig som om jag vore höggravid i kroppen. Trött och värkande. Plus sjukdomskänsla.

    Så gnälligt inlägg men behöver gnälla av mig lite! Så jobbigt både fysiskt och mentalt att inte må bra tycker jag.

  • September89
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-05 08:05:01 följande:

    Jag är i v 13 nu och nästa vecka ska vi på KUB. Jag har inte sagt nåt till min chef ännu. Jag vet att de har dåligt med personal både i sommar och i höst så det är väl schysst att säga till...(har ett jobb där jag får gå på ledighet 2 månader innan BF och så har jag 4 v semester innan så blir hela sommaren jag blir borta).

    Det är inge som syns på mig ännu så jag kan nog dölja det x antal veckor till men tänkte nog berätta nästa vecka eller veckan efter om vi er att KUB ser bra ut. Har inväntat det hela tiden. Känns som om det är liksom "beviset" på att allt är okej...

    Jag har egentligen bara 3 månader kvar att jobba...känns jättekonstigt då jag inte ens märker att jag är gravid ännu! haha haha


    Jag berättade också för min chef efter kub. Ville se att det fanns något att berätta innan jag sa något haha. Men tycker inte heller att man måste berätta för att vara schysst om man känner att man vill vänta. Skönt att inte ha så långt kvar att jobba och att du inte känner av graviditeten/mår dåligt.

    Jag hoppas att jag ska få graviditetspenning beviljat, isf tar jag tidig semester innan. Ska bli så skönt att bara få vila hahaha.
  • Miichaella


    Vårt andra ul idag! Bönan sprattlade och sträckte på sig. Har varit sjukligt nervös då vår förra dog i v.9 och första ul denna graviditet gjorde vi i v.8 så varit orolig nu sedan v.9. Overklig känsla och vi firar här hemma :) Jag är enligt sista mens i 10+5 men enligt hennes mätning 11+0 så stämmer väldigt bra. Inskrivning imorgon!
  • Daphodil
    September89 skrev 2019-03-05 16:42:24 följande:

    Mitt illamående har kommit tillbaka nu i vecka 15 :( blir som en ond cirkel då jag gärna skjuter upp ätandet pga illamående och då blir ännu mer illamående pga hunger. Känner mig inte heller sugen på något längre.

    Och på det gör ryggen ont och jag känner mig som om jag vore höggravid i kroppen. Trött och värkande. Plus sjukdomskänsla.

    Så gnälligt inlägg men behöver gnälla av mig lite! Så jobbigt både fysiskt och mentalt att inte må bra tycker jag.


    Gnälliga inlägg är också välkomna! Och många av oss kan ju relatera till illamående, det är superjobbigt. Jag har kräkts på morgonen två dagar i rad nu, under vab, vilket känns lite jobbigt inför morgondagens jobb. Man får liksom se fram emot när det äntligen försvinner.
  • Daphodil
    Miichaella skrev 2019-03-05 17:58:20 följande:

    Vårt andra ul idag! Bönan sprattlade och sträckte på sig. Har varit sjukligt nervös då vår förra dog i v.9 och första ul denna graviditet gjorde vi i v.8 så varit orolig nu sedan v.9. Overklig känsla och vi firar här hemma :) Jag är enligt sista mens i 10+5 men enligt hennes mätning 11+0 så stämmer väldigt bra. Inskrivning imorgon!


    Stort grattis! Vilken fantastisk känsla.
  • Solrosvind
    September89 skrev 2019-03-05 16:42:24 följande:

    Mitt illamående har kommit tillbaka nu i vecka 15 :( blir som en ond cirkel då jag gärna skjuter upp ätandet pga illamående och då blir ännu mer illamående pga hunger. Känner mig inte heller sugen på något längre.

    Och på det gör ryggen ont och jag känner mig som om jag vore höggravid i kroppen. Trött och värkande. Plus sjukdomskänsla.

    Så gnälligt inlägg men behöver gnälla av mig lite! Så jobbigt både fysiskt och mentalt att inte må bra tycker jag.


    Åh känner igen den onda cirkeln, verkligen. När min partner är hemma och kan hämta något så slipper jag den, men är ofta själv i några dagar i streck varje vecka och då hamnar jag där.
  • Satsumas92

    Var idag på första UL bokat av barnmorskan (har varit på två privat tidigare, ett tidigt och ett för NIPT). Blev framflyttad 2 dagar men är fortfarande i v. 14!

    Lille skrutten var upp och ner hela tiden och ville gärna hoppa, fick till och med barnmorskan att skratta. Försökte få honom att vända på sig genom att hoppa runt, men han låg så skönt så.

    Känns skönt att ha fått se bebis igen, nu dröjer det till RUL i v. 20 igen ??

  • Miichaella
    Daphodil skrev 2019-03-05 19:00:09 följande:

    Stort grattis! Vilken fantastisk känsla.


    Ja helt underbart! Lättnaden. Nästa blir väl KUB som vi tänkte att vi kanske gör ändå :)
  • Anonym (chockad!)

    Ser verkligen fram emot ul om 1 v för att se att allt är okej med bebisen...att hen lever fortfarande. min värsta skräck!


    Sedan se att allt är okej med KUB och allt vad det innebär!!


    Kommer vara asnervös och jag kan inte riktigt tro på detta förrän jag varit där :p nu kommer ju bebisen se ut som en bebis också, så det ska bli skoj att se (om nu allt har fortskridit som det bör!)

Svar på tråden Bf September 2019