• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil

    Mitt illamående avtog förra veckan, men nu (v 11) har jag kräkts tre mornar i rad. Mår superilla och Lergigan känns som sockerpiller. Jag hoppas detta är övergående. Någon annan vars illamående trappades upp i en senare vecka?

  • Solrosvind
    Daphodil skrev 2019-03-06 08:24:45 följande:

    Mitt illamående avtog förra veckan, men nu (v 11) har jag kräkts tre mornar i rad. Mår superilla och Lergigan känns som sockerpiller. Jag hoppas detta är övergående. Någon annan vars illamående trappades upp i en senare vecka?


    Ja mitt illamående var nästa som värst i vecka 9 sedan gick det ner något i vecka 10 och sedan upp igen ännu värre i vecka 11 igen. Har för mig att jag läst att det kan vara två peakar i illamåendet däromkring.
  • Daphodil
    Solrosvind skrev 2019-03-06 10:27:37 följande:

    Ja mitt illamående var nästa som värst i vecka 9 sedan gick det ner något i vecka 10 och sedan upp igen ännu värre i vecka 11 igen. Har för mig att jag läst att det kan vara två peakar i illamåendet däromkring.


    När började det avta igen för dig?

    Mår vansinnigt illa. Min dotter var magsjuk i helgen men det låter extremt långsökt för mig att vara magsjuk i tre dagar och bara på morgonen...
  • Solrosvind
    Daphodil skrev 2019-03-06 10:40:16 följande:

    När började det avta igen för dig?

    Mår vansinnigt illa. Min dotter var magsjuk i helgen men det låter extremt långsökt för mig att vara magsjuk i tre dagar och bara på morgonen...


    Jag har Hyperemisis ska kanske tilläggas, men för mig började det bli bättre från slutet av vecka 12 och blir långsamt lite bättre varje dag. Nu är jag i v. 14+2.
  • Jojjans

    Nu var det ett tag sen jag skrev här, har varit lite orolig inför ett gynbesök idag. Vi skulle ta bakterieodlingar ich prata om hur man kan undvika och hålla koll på infektioner. Fick också ett snabbt litet ultraljud! Vi gjorde det utanpå magen för att inte röra runt där inne (gör mig stressad för infektioner) så det syntes inte så bra, men såg tydligt ett hjärta som slog fortfarande och bebisen viftade där inne. Om en dryg vecka är det dags för kub och då kommer vi kunna få se mer och längre. Idag var jag själv då sambon jobbade men på kub har han tagit ledigt så det ska bli fint att tillsammans få bekanta oss med krabaten där inne...

  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-03-06 18:05:36 följande:

    Nu var det ett tag sen jag skrev här, har varit lite orolig inför ett gynbesök idag. Vi skulle ta bakterieodlingar ich prata om hur man kan undvika och hålla koll på infektioner. Fick också ett snabbt litet ultraljud! Vi gjorde det utanpå magen för att inte röra runt där inne (gör mig stressad för infektioner) så det syntes inte så bra, men såg tydligt ett hjärta som slog fortfarande och bebisen viftade där inne. Om en dryg vecka är det dags för kub och då kommer vi kunna få se mer och längre. Idag var jag själv då sambon jobbade men på kub har han tagit ledigt så det ska bli fint att tillsammans få bekanta oss med krabaten där inne...


    Jag undrade just vart du tagit vägen. Vad skönt att få testat för infektioner, och få se lille/-an igen.
  • Mickaela_med_ck

    Nån som tidigt haft problem med bäckenbottenuppluckring? Är sjukskriven just nu då jag jobbar som speciallärare och har kaskadkräkts i flera veckor och har börjat få svårt att gå längre sträckor. Känns som att hela venusberget ska gå sönder och det strålar ner i ljumskarna och bak i ryggen. Vankar som en anka redan. Är i v.15...

  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-06 16:51:52 följande:

    Det var nog magsjuka ändå. Blir så trött på detta, det är min fjärde sjukperiod sen jag blev gravid.


    Jag har också varit sjuk jättemycket sedan jag blev gravid. Känns som att jag aldrig blir riktigt bra och bara drar på mig allt!
  • Daphodil
    September89 skrev 2019-03-07 12:22:07 följande:

    Jag har också varit sjuk jättemycket sedan jag blev gravid. Känns som att jag aldrig blir riktigt bra och bara drar på mig allt!


    Visst är det jobbigt? Jag har haft halsfluss, århundradets förkylning och nu magsjuka. Känns pinsamt att sjukanmäla sig till jobbet hela tiden.
Svar på tråden Bf September 2019