• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil
    Anonym (Orolig och stressad) skrev 2019-03-19 21:13:21 följande:

    Gjorde KUB idag. Fick 1/20 000 på alla. Så det känns bra. Hon som gjorde ultraljudet var väldigt nogrann och visade mig allt eftersom att jag var väldigt orolig att den inte skulle leva och må bra. Tyvärr hann inte min man in för att se. Vi fick åka till akademiska i Uppsala som håller på och bygger om en massa och det fanns i stort sett ingen parkering. Åkte runt i 20 min och letade. Sedan fick min man släppa mig vid sjukhuset. Jag fick springa in och anmäla mig medan tanken var att han skulle hinna parkera medans jag satt i väntrummet. Hinner knappt komma till väntrummet innan dom ber mig komma in. Usch det var hemskt att gå in där själv med tanke på vad som hände sist. Sedan för min man som fick sitta utanför och hann tänka både det ena och det andra innan jag var klar. :(


    Det är guld värt med fint bemötande. Vi hade också en jättegullig dam som skrev ut säkert tio-tolv bilder åt oss, och gick igenom de organ hon kunde se. Kändes så lugnande.

    Mindre kul att mannen din inte hann, men det känns lite som en klassiker - på vårt första ul hann gubben precis brottas klart med parkeringsautomaten när jag kom ut och sa att allt var klart. Skönt att ni fick bra resultat!
  • Anonym (chockad!)
    September89 skrev 2019-03-19 20:15:42 följande:

    På mig syns det så pass mycket att folk till och med vågar fråga så att försöka hålla det hemligt var ju bara att glömma haha. Berättade för familjen tidigt och sedan berättade vi lite efter hand när vi varit på kub. I vecka 15 ploppade magen plötsligt fram så sedan dess märker ju alla som träffar mig. Min man har dock inte berättat på jobbet än.


    På mig syns det nog egentligen inget. Jag ser det ju men tror inte nån annan reflekterar. Är i v 15, går in i v 16 på fredag.

    Hur är det med er andra, vilken vecka började det ev synas för andrs?
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-19 23:27:01 följande:

    På mig syns det nog egentligen inget. Jag ser det ju men tror inte nån annan reflekterar. Är i v 15, går in i v 16 på fredag.

    Hur är det med er andra, vilken vecka började det ev synas för andrs?


    Förra gången jag var gravid så släppte liksom tarmsvullnaden först, och sen började en svag bula synas vid vecka 14-15. Men denna gång så är liksom magen fortfarande uppsvälld men jag tror även att en liten kula bakat in sig där, vilket gör att jag ser mer gravid ut. Men tack vare att det liksom är hela buken som ser svullen ut så tror jag inte att jag kommer avslöjas på några veckor. Jag bär i stort sett alltid lite lösa kläder vilket hjälper till såklart, för jag är rätt liten så i tighta kläder hade det varit kört.
  • Daphodil
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-19 23:27:01 följande:

    På mig syns det nog egentligen inget. Jag ser det ju men tror inte nån annan reflekterar. Är i v 15, går in i v 16 på fredag.

    Hur är det med er andra, vilken vecka började det ev synas för andrs?


    Förra gången började den synas i v 20. Gillar magen så hoppas det blir tidigare denna gång.
  • Mickaela_med_ck

    Någon annan här inne som gått från att må dåligt , till bra, till sämre?

    Kräktes hela tiden i början av graviditeten, hade ett uppehåll sen på drygt 3 veckor och tänkte, yes nu är det över, tills nu. Återigen kräks jag av minsta lilla jag stoppar i munnen, den extrema tröttheten är tillbaka, migrän anfall delux var och varannan dag. Ringde MVC igår och blev inbokad idag för att kolla bland annat blodtrycket. Känner mig helt slutkörd och ändå är jag bara i v.16.(v.17 på fredag).

  • Ourlittlesecret

    Vi gick ut med graviterande offentligt i helgen eftersom det syns så pass bra på mig redan. Gick in i vecka 15 idag. Det började synas tidigt. Redan vecka 13 kunde jag inte ha mina byxor längre och så fort mamma byxorna kom på började man ana en lite mage. Gick dock att dölja med bylsiga tröjor.

    Före vi gick ut offentligt med de så hade vi berättat åt släkten och de närmaste vännerna. Det gjorde vi redan före kub. Delvis pga att jag mår så dåligt som jag gör och för att jag inte orkade hålla på smussla och ljuga.

  • Ourlittlesecret

    Vi gick ut med graviterande offentligt i helgen eftersom det syns så pass bra på mig redan. Gick in i vecka 15 idag. Det började synas tidigt. Redan vecka 13 kunde jag inte ha mina byxor längre och så fort mamma byxorna kom på började man ana en lite mage. Gick dock att dölja med bylsiga tröjor.

    Före vi gick ut offentligt med de så hade vi berättat åt släkten och de närmaste vännerna. Det gjorde vi redan före kub. Delvis pga att jag mår så dåligt som jag gör och för att jag inte orkade hålla på smussla och ljuga.

  • Ourlittlesecret

    Vi gick ut med graviterande offentligt i helgen eftersom det syns så pass bra på mig redan. Gick in i vecka 15 idag. Det började synas tidigt. Redan vecka 13 kunde jag inte ha mina byxor längre och så fort mamma byxorna kom på började man ana en lite mage. Gick dock att dölja med bylsiga tröjor.

    Före vi gick ut offentligt med de så hade vi berättat åt släkten och de närmaste vännerna. Det gjorde vi redan före kub. Delvis pga att jag mår så dåligt som jag gör och för att jag inte orkade hålla på smussla och ljuga.

  • Jojjans
    Mickaela_med_ck skrev 2019-03-20 08:06:41 följande:

    Någon annan här inne som gått från att må dåligt , till bra, till sämre?

    Kräktes hela tiden i början av graviditeten, hade ett uppehåll sen på drygt 3 veckor och tänkte, yes nu är det över, tills nu. Återigen kräks jag av minsta lilla jag stoppar i munnen, den extrema tröttheten är tillbaka, migrän anfall delux var och varannan dag. Ringde MVC igår och blev inbokad idag för att kolla bland annat blodtrycket. Känner mig helt slutkörd och ändå är jag bara i v.16.(v.17 på fredag).


    Jag har inte mått så illa att jag kräks alls, men jag upplever ändå samma sak. Började må bättre i vecka 10-11, och sen i vecka 13 började det blir sämre igen.
  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-03-20 11:52:02 följande:

    Jag har inte mått så illa att jag kräks alls, men jag upplever ändå samma sak. Började må bättre i vecka 10-11, och sen i vecka 13 började det blir sämre igen.


    Precis samma här, på veckan! Inte lika illa nu som i v 7-8, men ändå nog för att vilja ha Lergigan till hands.
Svar på tråden Bf September 2019