• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Elcca
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-03 18:06:02 följande:

    Jag kände ju nån gång i v 15 men det är mitt tredje barn, men tror absolut man kan det. Det är ju väldigt diffust i början och tror det beror på hur bra "känsel" man har och hur uppmärksam man är på hur ens kropp funkar normalt sett.


    Ja, jag är nästan helt säker på att det är bebisen som jag känner. :)
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-03 17:35:46 följande:

    åh vad skönt!! jag tänkte också fråga om att få lyssna på tisdag när jag ska dit! som du säger, känner att det är lika stor bekräftelse som ett ul fast man inte får se bebisen.

    Usch vad jobbigt att du har såna besvär redan nu! Hon var inte alls orolig alltså? I såfall kan du ju också (försöka) känna dig lugn!


    Ja jag ska försöka tänka så. Hon har träffat massor av gravida men hon var inte alls orolig. Det enda hon tyckte var viktigt var just urinodlingen (morgonurin) så att dom kunde utesluta uvi. Hon förklarade det som att vissa livmödrar är med lättretliga och andra mer lugna. Jag är ganska hetsig som person, har snabb mage och lite överaktiv blåsa. Kan väl tänka mig att min livmoder har samma temperament ;)
  • Jojjans

    Idag har jag inte känt minsta lilla sammandragning hittills. Tack för lugnande ord igår. Antar att jag var orolig inför bm-besök och stressad av andra anledningar.

    Om jag går efter min äl så är idag dagen då mitt missfall skedde förra graviditeten (15+1). Då hade också vattnet gått 5 dagar tidigare. Antar att det är därför jag både varit stressad, och också lätt jagat upp mig för småsaker. Känns otroligt skönt att få passera dom här närmsta dagarna, och komma in i vecka 17 istället. Det är nog först då det börjar bli på riktigt för mig.

  • September89

    Idag går jag in i vecka 20 och har precis druckit min första kopp kaffe under graviditeten. Min kollega tog med en termos ut i solen och då blev jag sugen och tog en liten kopp :)

  • Jojjans
    September89 skrev 2019-04-04 12:20:56 följande:

    Idag går jag in i vecka 20 och har precis druckit min första kopp kaffe under graviditeten. Min kollega tog med en termos ut i solen och då blev jag sugen och tog en liten kopp :)


    Å så härligt! Både med kaffe i solen och typ halvvägs i graviditeten :)
  • Jojjans

    Nu har jag haft min bbhugme gravid- och amningskudde i ett dygn och testat den både i soffan ich i sängen. Egentligen behöver jag den inte riktigt än men OH MY vad skön den är! Rekomenderas!!!

  • Daphodil
    September89 skrev 2019-04-04 12:20:56 följande:

    Idag går jag in i vecka 20 och har precis druckit min första kopp kaffe under graviditeten. Min kollega tog med en termos ut i solen och då blev jag sugen och tog en liten kopp :)


    Var det gott? Jag har fortfarande inte kommit igång med kaffet, saknar känslan men har inget sug efter smaken. Var riktig kaffetorsk innan denna graviditet.
  • Anonym (E)
    Jojjans skrev 2019-04-04 12:42:28 följande:

    Nu har jag haft min bbhugme gravid- och amningskudde i ett dygn och testat den både i soffan ich i sängen. Egentligen behöver jag den inte riktigt än men OH MY vad skön den är! Rekomenderas!!!


    Funderar också på att köpa någon kudde, vart köpte du din? läst att den fått bäst i test p flera sidor.
  • Väntarpåpluset

    I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.

  • Daphodil
    Väntarpåpluset skrev 2019-04-04 14:47:29 följande:

    I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.


    Stort grattis!!
Svar på tråden Bf September 2019