• Anonym (Återvinning)

    Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler

    Är du också det?
    Ni som är framgångsrika, får kvinnor, behöver inte skriva här. Vill bara höra om män som är lika kassa och hopplösa som mig SkrattandeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-02 09:00
    Mitt senaste bottennapp, i topp på pinsamhetslistan skulle jag tro.
    Jag fick för mig att en 20 år yngre kvinna var intresserad. Självklart så försökte jag.
    Varför inte liksom?
    Det hände alltså till slut. Jag blev gubbsjuk. Skulle jag aldrig ha trott om nån sagt det till mig för några år sen.
    Förhoppningsvis så kommer jag i framtiden ha mer självrespekt. Och inte stöta på yngre kvinnor.

  • Svar på tråden Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler
  • tankfull
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-04 13:05:20 följande:

    Urs. Lider med dig. Är lite i samma sits men det är inte riktigt så stor åldersskillnad som 20 år. Har blivit så jävla förälskad i henne att jag blir knäpp. Skitjobbigt. Jag hör flörtat lite och tycker att hon besvarar det men det är väl bara önsketänkande. Hon kanske är smickrad. Kvinnor ler mycket osv. Känner mig jävligt löjlig. Har inte vågat göra någon riktig move. För att jag ska våga det måste signalerna från henne vara jävligt tydliga.


    Blir nyfiken, i vilket sammanhang har du träffat henne? På jobbet? Är hon äldre eller yngre än dig?
    Jag har haft en liknande situation men tänker lägga ner allt nu för jag orkar inte med otydligheten - i mitt fall är killen 15 år yngre och jag tror att han är attraherad men han kommer nog aldrig våga vara tydlig och då känns det som en dålig början. Även om jag skulle våga vara tydligare än jag är så vill jag faktiskt ha en kille som är modig. Hur skulle han annars kunna bemöta kommentarerna som skulle bli om vi hade en liten fling? För det skulle kommenteras och jag tänker inte vara någons hemlighet.
  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79336260][quote-nick]Anonym (E) skrev 2019-01-05 10:11:19 följande:[/quote-nick]Sånt här är ju så himla intressant! Visst är det svårt att bedöma i vissa lägen vad som är vad. Blir ju trixigt om den andra personen inte heller vill ta risken att se ut som en mupp som har feltolkat saker.

    Hur tänker du gå vidare då? Vad skulle du göra om du fick tydliga signaler från henne? Hisshångel låter spännande, hade ju jag gillat ;)[/

    Det är jäkligt trixigt. Vi jobbar ihop. Hon är yngre och jag är överordnad henne. Men jag blir som en lite pojk framför henne. När jag ger henne instruktioner eller så rodnar jag och tappar orden. Jag ser på henne att hon märker att hon gör mig nervös och det är tydligt att hon gillar det. När vi pratar ser vi rakt in i varandras ögon. Längre än normalt. Flera sekunder längre. Det är så jävla hett. Vi snackar en del om allt möjligt. Visst det är ofta jag som ställer frågorna men samtidigt flyter samtalen på bra. Hon verkar inte vilja att jag ska gå. Att jag har en crush är nog ganska uppenbart för henne.

    Jag tolkar detta som att något pågår men jag vet inte riktigt på vilken nivå. Hon kanske mest är smickrad. Det är inte tillräckligt tydliga signaler för att jag ska göra en move. Vill inte vara creepy eller bli anklagad för något. Hade vi inte jobbat ihop hade jag inte tvekat en sekund.

  • Anonym (Tja)
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-01-04 11:59:00 följande:

    Nu har jag sett en kvinna jag skulle vilja skriva till. Men hon är också yngre, 12 år yngre (35 år).

    Jag känner mig feg, vill inte få fler nej. 

    Tycker hon kunde skriva.


    Som sagt. Håll dig till jämnåriga!
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-01-04 22:42:11 följande:

    Det hade varit en pina om vi hade fortsatt att jobba på samma ställe, få nej och sen höra om en annan kille hon träffar.

    Jag trodde det fanns nåt mellan oss, det kändes så. Men jag var beredd på att få nej. Det var ändå jobbigt.


    Ja, vi var ju många som sa att risken för ett nej var extremt stor. Du trodde oss inte.
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-01-05 08:27:57 följande:

    Absolut. Ligor och sånt skiter jag i. Alla tjejer jag stött på har varit snyggare än mig 

    Men de flesta har varit småsöta, rätt vanliga. Inga skönheter, 10-poängare som vissa kallar det.

    De hade nåt. Och man får väl hoppas att tjejen man stöter på också tycker att jag har nåt.


    Har ju inte gått så bra hittills och blir svårare ju äldre du blir.
  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79336335][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-05 10:46:22 följande:[/quote-nick]Blir nyfiken, i vilket sammanhang har du träffat henne? På jobbet? Är hon äldre eller yngre än dig?

    Jag har haft en liknande situation men tänker lägga ner allt nu för jag orkar inte med otydligheten - i mitt fall är killen 15 år yngre och jag tror att han är attraherad men han kommer nog aldrig våga vara tydlig och då känns det som en dålig början. Även om jag skulle våga vara tydligare än jag är så vill jag faktiskt ha en kille som är modig. Hur skulle han annars kunna bemöta kommentarerna som skulle bli om vi hade en liten fling? För det skulle kommenteras och jag tänker inte vara någons hemlighet.[/

    På jobbet. Hon är yngre och jag är överordnad. Ålderskillnaden mellan oss är inte riktigt 15 år som i ditt fall men i det häradet.

    Intressant att höra detta från en kvinnas perspektiv. Ska jag vara ärligt tror jag att det skulle snackas mer om en kvinna fick ihop det med en så pass mycket yngre man än tvärtom. Det strider liksom lite mer mot konventionerna och hierkierna. I mitt fall skulle man nog tycka att det var som i en läkarroman om du förstår vad jag menar. Inte så farligt. Lite gulligt osv.

    Jag förstår att du inte vill vara någons hemlighet men kom igen. Du är 15 år äldre. Nu vet jag inte om ni jobbar ihop men jag tror det ska mycket till för att ni ska bli ihop offentligt även om han är attraherad.

  • Anonym (A)
    Anonym (Tja) skrev 2019-01-05 17:24:24 följande:
    Har ju inte gått så bra hittills och blir svårare ju äldre du blir.
    Ja, det blir svårare ju äldre man blir.
  • tankfull
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-05 17:56:28 följande:

    [quote=79336335][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-05 10:46:22 följande:[/quote-nick]Blir nyfiken, i vilket sammanhang har du träffat henne? På jobbet? Är hon äldre eller yngre än dig?

    Jag har haft en liknande situation men tänker lägga ner allt nu för jag orkar inte med otydligheten - i mitt fall är killen 15 år yngre och jag tror att han är attraherad men han kommer nog aldrig våga vara tydlig och då känns det som en dålig början. Även om jag skulle våga vara tydligare än jag är så vill jag faktiskt ha en kille som är modig. Hur skulle han annars kunna bemöta kommentarerna som skulle bli om vi hade en liten fling? För det skulle kommenteras och jag tänker inte vara någons hemlighet.[/

    På jobbet. Hon är yngre och jag är överordnad. Ålderskillnaden mellan oss är inte riktigt 15 år som i ditt fall men i det häradet.

    Intressant att höra detta från en kvinnas perspektiv. Ska jag vara ärligt tror jag att det skulle snackas mer om en kvinna fick ihop det med en så pass mycket yngre man än tvärtom. Det strider liksom lite mer mot konventionerna och hierkierna. I mitt fall skulle man nog tycka att det var som i en läkarroman om du förstår vad jag menar. Inte så farligt. Lite gulligt osv.

    Jag förstår att du inte vill vara någons hemlighet men kom igen. Du är 15 år äldre. Nu vet jag inte om ni jobbar ihop men jag tror det ska mycket till för att ni ska bli ihop offentligt även om han är attraherad.


    Vad då kom igen? Ja, jag är 15 år äldre och snygg och ser yngre ut än min ålder. Min bästa kompis är lika gammal som jag och hon är också fräsch och tillsammans med en snygg man som är 17 år yngre, de har varit ihop i drygt 2 år nu. Så det handlar enbart om att orka med folks kommentarer (och vissa andra saker som komplicerar i vårat fall). Och tiderna förändras så försök hänga med!

  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79337542][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-05 19:17:56 följande:[/quote-nick]Vad då kom igen? Ja, jag är 15 år äldre och snygg och ser yngre ut än min ålder. Min bästa kompis är lika gammal som jag och hon är också fräsch och tillsammans med en snygg man som är 17 år yngre, de har varit ihop i drygt 2 år nu. Så det handlar enbart om att orka med folks kommentarer (och vissa andra saker som komplicerar i vårat fall). Och tiderna förändras så försök hänga med!

    [/

    Ok. Om han gillar dig och ni blir ihop så kan jag förstå att du vill att han ska vara öppen med det. Han ska inte skämmas över dig osv. Men då krävs det nog en man som vågar stå upp för sig själv och för sin kärlek. Han måste vara modig. Det krävs verkligen en MAN. Och jag förstår om du tvekar om han känns lite feg osv. För även om tiderna förändrats kan vi ju inte bortse ifrån att ålderskillnaden i ditt fall gör att det strider mot våra konventioner. Tyvärr måste man väl säga.

  • tankfull
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-05 19:33:46 följande:

    [quote=79337542][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-05 19:17:56 följande:[/quote-nick]Vad då kom igen? Ja, jag är 15 år äldre och snygg och ser yngre ut än min ålder. Min bästa kompis är lika gammal som jag och hon är också fräsch och tillsammans med en snygg man som är 17 år yngre, de har varit ihop i drygt 2 år nu. Så det handlar enbart om att orka med folks kommentarer (och vissa andra saker som komplicerar i vårat fall). Och tiderna förändras så försök hänga med!

    [/

    Ok. Om han gillar dig och ni blir ihop så kan jag förstå att du vill att han ska vara öppen med det. Han ska inte skämmas över dig osv. Men då krävs det nog en man som vågar stå upp för sig själv och för sin kärlek. Han måste vara modig. Det krävs verkligen en MAN. Och jag förstår om du tvekar om han känns lite feg osv. För även om tiderna förändrats kan vi ju inte bortse ifrån att ålderskillnaden i ditt fall gör att det strider mot våra konventioner. Tyvärr måste man väl säga.


    Ja, det är märkligt att det ska vara så år 2019. Jag har två gånger i mitt liv varit tillsammans med män som var 12 år äldre än jag, båda skitsnygga och såg yngre ut än sin ålder - och ingen tyckte det var ett dugg konstigt. Min systers man är 10 år äldre än hon.
    Nu skiljer det 15 år och jag är kvinna (och han en vuxen man på 29 år) så det är synd att folk ska tycka en massa. Men ja, jag värderar mig själv för högt för att vara någons älskarinna och den här mannen verkar blyg för mig så det är nog kört. Jag skulle nog inte i första hand vara ute efter ett seriöst förhållande men han skulle få stå för att vi träffades oavsett vad det skulle blivit av det hela. 
    Men nu kommer det inte att bli något så ingen behöver tycka något om det.
    Jag ska leta efter en man närmare min egen ålder.
Svar på tråden Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler