• Svar på tråden Farmen 2019
  • kokosnötmjölk
    Deceree1 skrev 2019-01-21 15:23:21 följande:

    Det gick inte iaf


     


    Stina om uttåget i ?Farmen?

    Förstakämpen Stina Öberg ställdes mot Emelie Karlsson i kvällens avsnitt av ?Farmen?. 


    Det blev tvekampen ?Säcken? som skulle avgöra utgången ? och till slut blev det Stina som fick lämna programmet. 


    ? Efter att ha blivit nedtryckt av vissa deltagare var det en del lättnad i min kropp, säger Stina Öberg till Nöjesbladet.


     
    KOPIERA LÄNK

    Det blev en spännande dragkamp mellan motståndarna Stina Öberg, 25, och Emelie Karlsson, 25, i kvällens avsnitt av ?Farmen?.


    Efter att ha utsetts till andrakämpe av Stina valde Emelie att göra upp i kategorin ?styrka? med tvekampen ?Säcken?. Efter en intensiv kamp ? som imponerade på både deltagarna och Paolo Roberto ? var det Emelie som drog det längsta strået.


    Efteråt var det en besviken och slutkörd Stina Öberg som fick lämna programmet. 


    ? Jag trodde inte att det skulle bli så här tufft. Jag hade ingen aning om att säcken skulle väga så mycket som den gjorde. Det här var nog det jobbigaste jag varit med om rent fysiskt, säger Stina Öberg i programmet. 


    Till Nöjesbladet berättar Stina att värmen i tinget var ?skyhög? och att hennes kropp var sliten. Hon är i efterhand väldigt nöjd med sin insats och säger att kampen varade i över 45 minuter. 


    ?Det var dock tråkigt att upplevelsen var över för det var därför jag sökte, jag sökte inte för spelet eller pengarna. Jag ville utvecklas som person.


    1 av 2 | FOTO: TV4
    Stina Öberg.
    Kände sig nedtryckt av de andra

    Stina Öberg ångrar inte sin medverkan i ?Farmen?, även om hon tyckte att det var skönt att lämna programmet. 


    ? Efter att ha blivit nedtryckt av vissa deltagare var det en del lättnad i min kropp. 


    Under programmets gång har flera deltagare öppet visat sitt missnöje över Stina Öberg, något som hon tror beror på hennes starka personlighet. 


    ? Jag orkade stå upp för mig själv som en stark kvinna och vägrade ta skit. Vissa deltagare hade svårt med en tjej med stark personlighet som tar plats, tar för sig och står upp för sina värderingar. Vissa ville tysta mig på grund av någon form av rädsla, tror jag. 


    Hur upplevde du stämningen på ?Farmen? när du lämnade?


    ? Vissa deltagare visade öppet glädje innan jag ens hade lämnat till kämpestugan och sa rakt upp i mitt ansikte att det blir skönt när jag åker ut. En deltagare skrek i kohagen ?så här glad kommer jag låta när du åker ut.


    (Jag tror att allt kom med men nu blev visst mellanrummen jättestora... kunde du öppna länken som Nandez länkade eller ska jag försöka kopiera in den med?) 

     


     

  • Deceree1

    Tack snälla du! Ja, finns det mer att läsa? Jättegärna om du vill göra dig besväret :) tack snälla du. Jag kommer inte in.

  • lövet2
    Johannus skrev 2019-01-21 20:23:25 följande:
    Det var inget torpet idag....bara fortsättningen från i går,
    Jo, men jag sitter och tittar på Torpet nu. Avsnitt 5.
  • Johannus
    lövet2 skrev 2019-01-21 21:03:58 följande:
    Jo, men jag sitter och tittar på Torpet nu. Avsnitt 5.
    Ok ska kolla om den kommit fram 
  • kokosnötmjölk
    Deceree1 skrev 2019-01-21 16:17:49 följande:

    Tack snälla du! Ja, finns det mer att läsa? Jättegärna om du vill göra dig besväret :) tack snälla du. Jag kommer inte in.


     

    Här är artikeln Nandez länkade tidigare idag: 

    Efter programmet: ?Farmen?-bråket fortsätter på sociala medier
    Mahsa: ?Han fortsätter att kränka mig?

    avAlex Hartelius


    NÖJEi går  20:56

    Konflikten mellan ?Farmen?-deltagarna Mahsa Farajollahi och Göran Söderlund har inte undgått tv-tittarna. 


    Bråket har efter programmet trappats upp ytterligare på sociala medier. 


    ? Jag är väldigt förvånad att han fortsätter att kränka mig även efter ?Farmen?, säger Mahsa Farajollahi till Nöjesbladet. 


     
    KOPIERA LÄNK

    ?Farmen?-deltagaren Mahsa Farajollahi, 29, upplevde att Göran Söderlund, 66, nedvärderade och kränkte henne under deras tid på ?Farmen?. I programmet har hon flera gånger varit tydlig med att hon vill ha ut honom och beskriver det som att han satte sig över henne. 


    ? Det har varit väldigt riktat mot just mitt håll. Hade han varit så mot alla hade jag inte reagerat lika starkt. Jag tyckte att han kränkte mig, säger Mahsa till Nöjesbladet. 


    På sin instatory har hon delat med sig av en bild från programmet där hon gråter i en synk. Inlägget har kommenterats av Göran som skriver: 


    ?Har måsen fått tvål i ögat?? 


    ? Tydligen tycker han att jag ser ut och låter som en mås. Sen har han kallat min mamma för ?tunnbröd?. Jag är väldigt förvånad att han fortsätter att kränka mig även efter ?Farmen?, säger Mahsa. 


    1 av 4
    Mahsa.
    Göran: ?Jag driver ju bara?

    Göran Söderlund säger till Nöjesbladet att han känner sig missförstådd och att kommentarerna bara är på skämt. Han förklarar även vad han menar med ordet ?tunnbröd?. 


    ? Personer i de här åldrarna verkar ju inte förstå mina uttryck. Tunnbröd handlar ju om att hennes mamma gnällt om något. Det är ord som beskriver någon som gnäller för gnällandets skull, säger Göran. 


    ?Tvål i ögat? säger han är en referens till något som hände på ?Farmen? och inte har något med själva bilden att göra. 


    ? Hon fattar ju ingenting. Hon förstår inte sarkasm. Jag driver ju bara med henne. 


    Varför kommenterar du hennes inlägg om du nu stör dig så mycket på henne?


    ? Varför jag kommenterar? Därför att hon får alldeles för mycket utrymme och agerar som en prinsessa. Något ansvar får hon ju ta. 


  • Johannus

    Oj vad snabbt några reagerade på Stina på Torpet....(hon hör när man vaknar till man går och lägger sig)

    Vad tyckte ni om att Masha blev storbonde....eller det var väntat då Stina kulle välja.

Svar på tråden Farmen 2019