• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Jsv17
    Nikkilijo skrev 2019-02-04 08:11:10 följande:

    Jag gjorde både vul och insemination vid samma tillfälle, så hoppas der kan vada så! Eller ägglossningsblödning. Brukar det komma ett par dagar efter för dig?


    Ja kommer inte alltid precis i anslutning utan ibland ett par dagar efteråt.
    Pojke 9-12-17
  • Emmissss

    BIM Listan 

    28/1 Dreamof4, kattflickan97 

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila , Seseli, Snöbäbis

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5 

    3/2 kattis572 

    4/2 Norrpreg KajsaLouise 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81, Voluntas

    6/2 EliMil, Enwo

    7/2 EmmaElisabeth2, mjukisb

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy, Sjp30 

    9/2 Eleh 

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91 

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1 

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989, Mia86a, höstmamma

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90, Tiolina 

    16/2 Amendah , PuffZin 

    17/2 hallonsaft24, anonym(Milla)

    18/2 else1989, bibimbap, Malls 

    19/2 dendrilopi 

    20/2 Mollisen1 

    21/2 Sandra14 

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m, Kstadtjej87, Ladyballistic 

    24/2 Incognita, mangon

    25/2 Asparaghus, lena2019

    26/2 Agronomen, swn

    28/2 Fian89

    Pluslista ;

    Hej på er. Letade på BIM listan som hamnat väldigt långt bak. Hur går det för er alla? Kan inte ni med plus lägga till er här, så kul att följa :)

    Jag har BIM på måndag, har lite molande värk men annars inga symptom.

  • Anonym (Milla)


    Äntligen har börjat öka Lh. Hoppas får ägglossning också. Har BIM 17/2. Min tredje försök. Hade ägglossning i december och januari också sent.
  • Malin888
    Nikkilijo skrev 2019-02-04 08:12:23 följande:

    Första försöket, singelinsemination. Har två stora på 8 och snart 7 år.


    Men va kul! Jag är också singel med donator!

    Mina första 2 är genom relation, så detta är en ny väg!
  • Malin888
    Emmissss skrev 2019-02-04 09:02:16 följande:

    BIM Listan 

    28/1 Dreamof4, kattflickan97 

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila , Seseli, Snöbäbis

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5 

    3/2 kattis572 

    4/2 Norrpreg KajsaLouise  malin888

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81, Voluntas

    6/2 EliMil, Enwo

    7/2 EmmaElisabeth2, mjukisb

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy, Sjp30 

    9/2 Eleh 

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91 

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1 

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989, Mia86a, höstmamma

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90, Tiolina 

    16/2 Amendah , PuffZin 

    17/2 hallonsaft24, anonym(Milla)

    18/2 else1989, bibimbap, Malls 

    19/2 dendrilopi 

    20/2 Mollisen1 

    21/2 Sandra14 

    22/2 Nicciz , mamma till 3 m, Kstadtjej87, Ladyballistic 

    24/2 Incognita, mangon

    25/2 Asparaghus, lena2019

    26/2 Agronomen, swn

    28/2 Fian89

    Pluslista ;

    Hej på er. Letade på BIM listan som hamnat väldigt långt bak. Hur går det för er alla? Kan inte ni med plus lägga till er här, så kul att följa :)

    Jag har BIM på måndag, har lite molande värk men annars inga symptom.


  • Linneaalice14

    Sådär gjorde ett tidigt grav test från CB, visade negativt, samt gjorde också med veckoindikator och den sa inte gravid! 
    Så nu har jag tagit första tabletten folsyra och rosenrot. Hoppas på att få igång ägglossningen. 
    Eftersom allt annat ser bra ut liksom. 
    När skall jag börja testa med ägglossningsstickorna? Hur vet man?


    Nicole
  • Nicciz
    Linneaalice14 skrev 2019-02-04 10:53:58 följande:

    Sådär gjorde ett tidigt grav test från CB, visade negativt, samt gjorde också med veckoindikator och den sa inte gravid! 

    Så nu har jag tagit första tabletten folsyra och rosenrot. Hoppas på att få igång ägglossningen. 

    Eftersom allt annat ser bra ut liksom. 

    När skall jag börja testa med ägglossningsstickorna? Hur vet man?


    Ladda ner en app, ex PTracker och fyll i senaste mens. Då kommer appen räkna ut ungefär när du är fertil (inom vilken vecka iaf). Då kan du ta ÄL-test. Oftast har man ägglossning ca 14 dagar innan mens men det varierar, jag har 16-17 dagar exempelvis. Lycka till!
  • minnie768

    Då mensen tyvärr kom igår lämnar jag februaritråden och går vidare mot försök....9? :'(

    Lycka till ni andra som fortfarande har en chans i februari .-.-.

    En annan fråga: Någon av er som upplever annorlunda symptom vid mensen? Har näst intill aldrig mensvärk, möjligtvis lite molande i ryggslutet i samband med mens men inget mer. Men när de kom igår hade jag nästintill krampande molvärk, långt ner i magen, typ som i "tjejmagen"?! Ingen kramande värk idag, men det molar och sticker nästan till idag i stället plus att jag har fått sån illamående, fick inte ens i mig morgonkaffet! Någon som kan relatera?

  • Nikkilijo
    Malin888 skrev 2019-02-04 10:03:07 följande:

    Men va kul! Jag är också singel med donator!

    Mina första 2 är genom relation, så detta är en ny väg!


    Men åh vad spännande! Är detta första inseminationen? Vart går du? Mina två första är också genom relation. Men nu har jag varit singel i 3,5 år och har velat ha ett syskon till dem sen sjuåringen var nyfödd. Sjuåringen har flera medicinska problem och jag har helt gett upp hoppet attt hitta någon partner som skulle orka med allt vad det innebär med extra barn och dessutom ett barn med specialbehov. Så nu gör jag det själv! Har ändå barnen på heltid, utom att dottern åker till deras pappa varannan helg. Sonen vägrar.
  • KajsaLouise

    Hej! Säkert dumma frågor men jag undrar... Man kan ju ha spottings före mens. Men så länge det inte kommer mens på riktigt räknar man väl inte en dag med enbart spottings som mensdag, om jag förstått det rätt (?). Vilken betydelse har spottings egentligen? Påverkar det äggets möjlighet att fästa eller leva kvar? Denna cykeln fick jag mensvärk två dagar innan (vad jag trodde var bim). En dag innan bim (igår, äl+11) hade jag mindre värk, men såg sent på kvällen att det kom ljust, ljust blod på pappret. Idag har det fortfarande inte kommit någon mens och det ljusa blodet är typ lika mkt som igår, eller kanske rent av mindre. Grav.test är negativa och jag tror inte jag är gravid. Men jag funderar på hur dessa spottings påverkar ett ägg om det hade varit befruktat, just för att lutealfasen är kort. Om det kommer spottings redan på äl+11 har kroppen bestämt sig för att det ska bli mens oavsettt vad då? Nån som vet?

Svar på tråden BIM februari 2019