• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mollan333Y
    emmast skrev 2019-02-07 15:01:46 följande:

    Ja nu ska jag verkligen försöka tänka positivt! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?


    Då ska jag vara i vecka 7+5! Så då lär det ju synas om det är en levande varelse där inne eller inte :) har du något mer VUL inplanerat?
  • Nowoli

    Hej på er, 
    Jag har precis plussat efter ett missfall på nyårsafton. Inväntade min mens och trodde inte att man kunde bli gravid så här snabbt, men tydligen.
    Vet inte hur man räknar när det är ett missfall, men om jag räknar från senaste mensens (missfallets) första dag så är jag i vecka 5+2 <3

    Det blir vårt tredje barn, är 29 och har en dotter som är 5 och en son som är 3.

  • Etta
    Nube skrev 2019-02-07 18:26:58 följande:

    Vad bra att det har upphört nu. Om du inte har några smärtor är det säkert ingen fara. Jag har ultraljud den 18/2, jag är också bortrest nu så tiden går ganska firt som tur är.

    Jag mår bra tack, haft lite illamående ibland och var jättetrött igår. Molvärk har jag också haft men det har minskat något. Är så klart orolig men har tagit två blodprover för att se hur hcg ökar och det ökar precis som det ska så det gör mig lite lugnare. Vid min ofostriga graviditet ökade värdet långsammare än väntat.

    Gjorde ni ny ivf nu eller hade ni kvar frysta embryon?


    Nej, inte haft ont alls, men man vill ju verkligen helst slippa alla tecken på blödningar under en graviditet... oroar mig nog ändå! Vi har gjort två nya ?hela? ivfer det senaste året, detta var sjätte insättningen så hade gett upp hoppet lite! Hade ett embryo kvar i frysen efter ivf-omgången som blev vår dotter, hon blev till på andra insättningen så Vi hade trott det skulle gå lite snabbare med syskon...!
  • Anonym (Josefin)

    Hoppar också in här tjejer. Plussade igår så nu ska vår dotter förhoppningsvis bli storasyster. Bf 8 oktober

  • Mia86a

    Jag hoppar också in här! Plussade idag och har preliminärt BF 20 oktober. Brukar alltid bli flyttad till senare datum samt gå över tiden så det blir säkert ett datum mer i månadsskiftet okt/nov sen om nu pyret vill stanna. Tror visserligen inte jag får gå över tiden med kommande barn då jag fått stora bebisar tidigare.

    Det blir tredje barnet, har en ettåring och en som blir tre i vår.

  • eman303

    Hej! Plussade precis! Sååå himla glad nu då jag har ett missfall i bagaget november -18. Hihi! Precis ringt MVC så väntar på att de ska ringa upp och boka en tid. Någon som vet om man får göra vul när man har missfall i bagaget? Är det något de erbjuder?

  • emmast
    Mollan333Y skrev 2019-02-07 21:06:15 följande:

    Då ska jag vara i vecka 7+5! Så då lär det ju synas om det är en levande varelse där inne eller inte :) har du något mer VUL inplanerat?


    Ja då kommer det absolut att synas! Håller tummarna för dig. :) Nä får inget mer VUL förrän rutinultraljudet om det inte tillstöter något, dvs blödning, smärtor eller så.
  • emmast
    eman303 skrev 2019-02-08 10:45:57 följande:

    Hej! Plussade precis! Sååå himla glad nu då jag har ett missfall i bagaget november -18. Hihi! Precis ringt MVC så väntar på att de ska ringa upp och boka en tid. Någon som vet om man får göra vul när man har missfall i bagaget? Är det något de erbjuder?


    Tror inte att de brukar erbjuda det normalt sett men jag hade ett MA och gick till v11+6 fastän fostret dog i v 6-7 så då fick jag ett vul erbjudet denna gång.
  • Anonym (Ledsen)


    Hjälp! Hur ska jag tyda dessa tester? Ger den lille upp? :( Jag vet att symtom kan komma och gå, men det lugnar inte mig tyvärr.

    Alla mina symtom har försvunnit de senaste 4 dagarna (Ont i brösten/svullna bröst. Hungrig varannan timme som orsakar illamående/tomhet i magsäcken och ont i magen. Trötthet. Svullen om magen. Frossa. Huvudvärk/yrsel).

    Dessutom hade jag en liten blodblandad flytning 31/1 åt det mörkare hållet i färg, och igår morse vaknade jag av värk långt ner i magen och sedan lite brunt i flytningen när jag torkade mig efter toalettbesöket. Idag är jag öm långt ner i magen, men normal flytning.

    Jag är så orolig och känner mig verkligen inte ett dugg gravid längre.

    Jag är i vecka 7, 6+5 och funderar på att åka till gynakuten då jag inte haft inskrivning än (19/2) och dem hänvisar mig till gynakuten. Har fått veta att en bra ultraljudsmaskin ska kunna se ett hjärta med vul i denna veckan. Clearblue veckoindikator visar 3+ imorse (visade 2-3 när jag plussade 23/1), men vad jag har förstått så kan tester visa positivt ett tag efter MA/MF?

    Vad fan ska jag ta mig till? Är så nervös för att bli hemskickad från gynakuten och behöva vänta in min inskrivning för vidare bokning av vul.
  • Anonym (Ledsen)

    Hjälp! Hur ska jag tyda dessa tester? Ger den lille upp? :( Jag vet att symtom kan komma och gå, men det lugnar inte mig tyvärr.

    Alla mina symtom har försvunnit de senaste 4 dagarna (Ont i brösten/svullna bröst. Hungrig varannan timme som orsakar illamående/tomhet i magsäcken och ont i magen. Trötthet. Svullen om magen. Frossa. Huvudvärk/yrsel).

    Dessutom hade jag en liten blodblandad flytning 31/1 åt det mörkare hållet i färg, och igår morse vaknade jag av värk långt ner i magen och sedan lite brunt i flytningen när jag torkade mig efter toalettbesöket. Idag är jag öm långt ner i magen, men normal flytning.

    Jag är så orolig och känner mig verkligen inte ett dugg gravid längre.

    Jag är i vecka 7, 6+5 och funderar på att åka till gynakuten då jag inte haft inskrivning än (19/2) och dem hänvisar mig till gynakuten. Har fått veta att en bra ultraljudsmaskin ska kunna se ett hjärta med vul i denna veckan. Clearblue veckoindikator visar 3+ imorse (visade 2-3 när jag plussade 23/1), men vad jag har förstått så kan tester visa positivt ett tag efter MA/MF?

    Vad fan ska jag ta mig till? Är så nervös för att bli hemskickad från gynakuten och behöva vänta in min inskrivning för vidare bokning av vul.

Svar på tråden BF oktober 2019!