• becca90

    Uppstart IVF våren 2019

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år och nu har vi nyss gått på utredning. De hittade inga fel och vi har provat 3 omgångar med letrozol.. Alla har gett fina ägg men ingen graviditet.

    Remissen till ivf lämnades in i fredags och de sista blodproverna ska tas idag. Sen är det bara väntan kvar. Igen..

    Jag är väldigt taggad för denna resa men också väldigt nervös över att inte heller denna behandling ska göra oss till föräldrar..

    Är det några fler av er som precis är i uppstarten? Skriv isåfall så kan vi kolla tankar med varandra :)

  • Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019
  • Barnlängtan31år
    vill2017 skrev 2019-05-28 15:49:16 följande:

    Vi hade vårt UL idag och fick se ett litet hjärta ticka :) Är i vecka 7+2 idag så vi håller tummarna för att den mår bra där inne och fortsätter må bra.

    Ska bli så skönt med sommarsemester snart och bara få pusta ut för oss själva istället för att försöka hålla ihop trådar på jobbet.


    Men åh, vad häftigt och fantastiskt! Tänk, vilken känsla det måste vara att se det lilla hjärtat <3

    Hoppas verkligen den lilla vill bo inne hos dig nu tills det är dags att komma ut :) Stort lycka till, och njut i sommar!
  • vill2017
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-28 15:58:40 följande:
    Men åh, vad häftigt och fantastiskt! Tänk, vilken känsla det måste vara att se det lilla hjärtat <3

    Hoppas verkligen den lilla vill bo inne hos dig nu tills det är dags att komma ut :) Stort lycka till, och njut i sommar!
    Tack snälla!
  • Mudcakemonster

    Hur vanligt är det att blöda strax innan mensen (inte så mycket, men nog färskt blod) och ändå vara gravid? Söker desperat efter solskenshistorier.. Skäms

  • Mudcakemonster
    vill2017 skrev 2019-05-28 15:49:16 följande:
    Vi hade vårt UL idag och fick se ett litet hjärta ticka :) Är i vecka 7+2 idag så vi håller tummarna för att den mår bra där inne och fortsätter må bra.

    Ska bli så skönt med sommarsemester snart och bara få pusta ut för oss själva istället för att försöka hålla ihop trådar på jobbet.
    Åååh men så underbart! Önskar er all lycka i världen!
  • vill2017
    Mudcakemonster skrev 2019-05-28 20:36:39 följande:

    Åååh men så underbart! Önskar er all lycka i världen!


    Tack :)
  • mulin
    Mudcakemonster skrev 2019-05-28 20:36:05 följande:

    Hur vanligt är det att blöda strax innan mensen (inte så mycket, men nog färskt blod) och ändå vara gravid? Söker desperat efter solskenshistorier.. 


    Hur gick det för dig med blodet? Det är väl som jag förstått inte superovanligt då man har rätt sköra slemhinnor ? Men jag är inte säker.. men du kanske ver vid det här laget hur det var i ditt fall?
  • Söderlund
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-03 15:46:29 följande:

    Nu är jag ruvare! Testdag 16/6. Så nervöst!


    Jag med! Fick testdag på midsommarafton. De har veckor efter äggpoock, fattar inte varför det ska vara så sent?

    Återföringen gick bra men nu känner jag mig konstigt nog... tom? Vi har tre till embryon som såg lika fina ut som vi hoppas få till frysen, men vi pratade lite det och framtiden, att skulle de inte komma så långt och det här inte tar sig så, måste vi alltså göra om allt... Är självklart glad över att vi har kommit såhär långt och att allt sett bra ut, men återigen inser man hur mycket som ska klaffa, hur lite man kan påverka själv och hur nära det är mellan hoppet och all förtvivlan.
  • Ölandstoka
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-03 15:46:29 följande:

    Nu är jag ruvare! Testdag 16/6. Så nervöst!


    Grattis! :) Börjar bli väldigt många med testdag kring då, spännande att se hur många plus det blir. Hur häftigt vore det inte om alla plussar :D
  • Barnlängtan31år
    Söderlund skrev 2019-06-03 16:08:35 följande:

    Jag med! Fick testdag på midsommarafton. De har veckor efter äggpoock, fattar inte varför det ska vara så sent?

    Återföringen gick bra men nu känner jag mig konstigt nog... tom? Vi har tre till embryon som såg lika fina ut som vi hoppas få till frysen, men vi pratade lite det och framtiden, att skulle de inte komma så långt och det här inte tar sig så, måste vi alltså göra om allt... Är självklart glad över att vi har kommit såhär långt och att allt sett bra ut, men återigen inser man hur mycket som ska klaffa, hur lite man kan påverka själv och hur nära det är mellan hoppet och all förtvivlan.


    Då får vi följas åt :) Mem väldigt långt fram du fick din testdag. Jag har iof en blastocyst.

    Det är svårt att förstå att man har en liten plutt i magen. Hoppas verkligen våra små pluttar vill stanna!!
Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019