• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (jaha)
    frökenfia skrev 2019-03-14 21:36:18 följande:

    Till Johan o alla män som vill svara...

    Vad är sannolikheten för att du som man blir attraherad av en yngre kvinna på jobbet som du spenderar fler timmar om dagen/i veckan med än med din fru som du varit tsm med i över 15 år, som aldrig har tid för dig, jobbar de tider du är hemma, tar dig för givet och sällan pratar med dig...?

    Okej, det blev en väldigt lång mening, men önskar svar. Har jag en chans hos den här mannen eller inte? Ni hatare får hata mig, men jag måste få ventilera mina tankar nånstans då jag inte kan prata med någon om detta.


    Man TS du är ju helt besatt. Vad är poängen med att svara på frågor som du redan vet svaret på?

    Du tänker inte friskt och istället för att ställa ledande frågor som du redan vet svaret på borde du istället fundera över vad i helvete det är du håller på med och om det är ett rationellt beteende?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-14 21:36:18 följande:

    Till Johan o alla män som vill svara...

    Vad är sannolikheten för att du som man blir attraherad av en yngre kvinna på jobbet som du spenderar fler timmar om dagen/i veckan med än med din fru som du varit tsm med i över 15 år, som aldrig har tid för dig, jobbar de tider du är hemma, tar dig för givet och sällan pratar med dig...?

    Okej, det blev en väldigt lång mening, men önskar svar. Har jag en chans hos den här mannen eller inte? Ni hatare får hata mig, men jag måste få ventilera mina tankar nånstans då jag inte kan prata med någon om detta.


    Jag är varken man eller hatare, men hoppas det är ok att jag svarar ändå :).

    Det är ju egentligen omöjligt att svara på utan att du pratar med honom. Finns en chans? Ja, absolut - chans finns ju alltid. Och du är ju gift och är beredd att lämna. För honom, du känner hans intresse men sen, hur han värderar vardag mot äventyr? Det vet bara han.

    Men chansen är STÖRRE att det handlar om en attraktion / spänning / ligg än att han är beredd att lämna hus, hem och fru.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Johan) skrev 2019-03-14 18:35:12 följande:

    Vilket konstigt svar, är du inte läskunnig? Det du citerar är ett direkt svar på Fröken Fias direkta fråga till MIG om hur JAG skulle tänka i en hypotetisk situation hon målade upp. Dessutom skrev jag att alla män inte tänker som jag och att jag nog är fel man att fråga.

    Resten av din kommentar är också väldigt konstig eftersom jag sagt till henne att hon borde säga som det är till den där kollegan så att hon slipper fantisera och får svart på vitt vad han verkligen tänker och tycker.

    Du kanske ska läsa igenom det du tänker reagera på en extra gång...


    Ja fast det var ju precis det som inte var någon idé när man är så besatt som TS är.

    Varför i helvete ska hon öht inleda en reaktion med en upptagen man? Det enda det kommer resultera i är en massa sårade människor.
  • frökenfia
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-14 21:58:02 följande:

    Man TS du är ju helt besatt. Vad är poängen med att svara på frågor som du redan vet svaret på?

    Du tänker inte friskt och istället för att ställa ledande frågor som du redan vet svaret på borde du istället fundera över vad i helvete det är du håller på med och om det är ett rationellt beteende?


    Ja, förmodligen är jag helt besatt av den här mannen. Drömmer om honom, tänker på honom. När jag kommer hem vill jag bara att nästa dag ska komma för att få träffa honom. Det hjälper inte att vi sitter mittemot varandra och pratar varje dag, ser djupt in i varandras ögon flera ggr om dagen. Hur ska jag kunna släppa det här? Jag vill verkligen veta vad han tänker om mig. Han och jag känns så perfekta för varandra...
  • Lione81
    frökenfia skrev 2019-03-14 22:10:20 följande:

    Ja, förmodligen är jag helt besatt av den här mannen. Drömmer om honom, tänker på honom. När jag kommer hem vill jag bara att nästa dag ska komma för att få träffa honom. Det hjälper inte att vi sitter mittemot varandra och pratar varje dag, ser djupt in i varandras ögon flera ggr om dagen. Hur ska jag kunna släppa det här? Jag vill verkligen veta vad han tänker om mig. Han och jag känns så perfekta för varandra...


    Varför frågar du honom inte vad han känner, är det så svårt?
  • Anonym (varning)

    Chansen att han lämnar sin familj är nog inte stor om han har barn i ung ålder i alla fall. Många är bekväma och vill inte bryta upp av ekonomiska skäl heller. Kanske om förhållandet mellan honom och frun är FRUKTANSVÄRT dåligt.

    Älskarinna har du nog störst chans att bli om det är något som lockar dig.

  • frökenfia
    Lione81 skrev 2019-03-15 00:08:39 följande:

    Varför frågar du honom inte vad han känner, är det så svårt?


    Rädd att det inte är besvarat, rädd att göra bort mig osv osv.
  • Lione81
    frökenfia skrev 2019-03-15 06:01:11 följande:

    Rädd att det inte är besvarat, rädd att göra bort mig osv osv.


    Ja, då får du leva i din ovisshet resten av livet!

    Så då är min fråga, varför lägger du ner tid på en person du aldrig kan få???

    Då är valet lätt och fortsätta med din man
  • Anonym (jaha)
    frökenfia skrev 2019-03-14 22:10:20 följande:
    Ja, förmodligen är jag helt besatt av den här mannen. Drömmer om honom, tänker på honom. När jag kommer hem vill jag bara att nästa dag ska komma för att få träffa honom. Det hjälper inte att vi sitter mittemot varandra och pratar varje dag, ser djupt in i varandras ögon flera ggr om dagen. Hur ska jag kunna släppa det här? Jag vill verkligen veta vad han tänker om mig. Han och jag känns så perfekta för varandra...
    Vad du i grunden vill är att ha honom, veta vad han tänker på är bara ett steg i den riktningen. Så du vill egentligen inte bara veta vad han tänker om dig, det du vill är att han ska vilja ha dig lika mycket som du vill ha honom...so far somn good... inget fel i att ha drömmnar och känslor som man vill ska besannas.

    Men sen har vi ju en annan sida som du (eftersom du är besatt) väljer att bara lägga åt sidan och inte se eftersom de är obehagliga och passar inte in i dina rosafluffiga drömmar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-15 11:40:19 följande:
    Vad du i grunden vill är att ha honom, veta vad han tänker på är bara ett steg i den riktningen. Så du vill egentligen inte bara veta vad han tänker om dig, det du vill är att han ska vilja ha dig lika mycket som du vill ha honom...so far somn good... inget fel i att ha drömmnar och känslor som man vill ska besannas.

    Men sen har vi ju en annan sida som du (eftersom du är besatt) väljer att bara lägga åt sidan och inte se eftersom de är obehagliga och passar inte in i dina rosafluffiga drömmar.
    Oj, kom åt skicka innan jag var klar...

    1) Han är UPPTAGEN, vilket betyder att det finns en annan kvinna och barn som också har drömmar och känslor som är precis lika värdefulla som dina

    2) För att dina drömmar ska besannas betyder det att deras måste krossas.

    Och det är väl där sin besatthet kommer in i bilden. Inget fel i att låta honom veta vad du känner så får han välja. Men du verkar ju även bara beredd att aktivt gå in och medverka i att såra och förnedra hans fru och barn. Du verkar även vara beredd att vara hans älskarinna som han har vid sidan av... du verkar i stort sett vara beredd att göra vafan som helst bara du får honom... och det är inte friskt eller rationellt för fem öre. Ett sånt smutsigt förhållande kommer varken du eller hans fru och barn må bra av.

    Så mitt förslag är att du låter honom veta vad du känner men AVSTÅR från att nedvärdera både dig själv och hans familj genom att inleda en otrohetsaffär, det är inte ett bra sätt att inleda en relation.
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?