• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (Förstår ej?)
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-15 12:04:06 följande:
    Oj, kom åt skicka innan jag var klar...

    1) Han är UPPTAGEN, vilket betyder att det finns en annan kvinna och barn som också har drömmar och känslor som är precis lika värdefulla som dina

    2) För att dina drömmar ska besannas betyder det att deras måste krossas.

    Och det är väl där sin besatthet kommer in i bilden. Inget fel i att låta honom veta vad du känner så får han välja. Men du verkar ju även bara beredd att aktivt gå in och medverka i att såra och förnedra hans fru och barn. Du verkar även vara beredd att vara hans älskarinna som han har vid sidan av... du verkar i stort sett vara beredd att göra vafan som helst bara du får honom... och det är inte friskt eller rationellt för fem öre. Ett sånt smutsigt förhållande kommer varken du eller hans fru och barn må bra av.

    Så mitt förslag är att du låter honom veta vad du känner men AVSTÅR från att nedvärdera både dig själv och hans familj genom att inleda en otrohetsaffär, det är inte ett bra sätt att inleda en relation.

    Jag håller med. Då slutar det med att TS sitter här och gråter över att hon åtminstone vill ha ett comittment att hon är nummer 2 Obestämd


    Att inleda en affär leder i 99% av fallen att han stannar med sin fru. och äter kakan samtidigt. Det är bara att leta upp alla miljontals trådar om hur man ska få mannan att lämna sin fru, skrivna av besvikna älskarinnor som trodde på att mannens förhållande var så dåligt. Men han looovade ju att han skulle lämna!

  • frökenfia

    Tillbaka till min fråga om kollegan är intresserad eller ej. Idag hade han kunnat gå tidigare men stannade till sist med mig. Men när han såg att jag tänkte stanna längre frågade han om det kändes ok att jag stannade kvar ensam. Varför frågar han det? Ville han bara visa omtanke? Jag sa först ja och då drog han sig för att gå. Till sist sa jag att jag kunde fortsätta på måndag istället, så vi gick samtidigt. Men han väntade in mig med att ta på mig skorna, jackan osv. Varför gör han det? ingen annan kollega gör det. Och han gör inte så med någon annan heller. Då ville jag bara fråga rakt ut. Men vågade inte. Han kommer nog inte heller våga om det är så att han har känslor/känner attraktion för mig. Om vi är så lika som jag tror kommer ingen säga nånting.

    Återigen under dagen har samtal om barnen kommit upp, men inget om frun. Jag vet att jag är knäpp som håller på såhär men det känns verkligen som om han är olycklig i sitt äktenskap och att vi skulle vara lyckliga tillsammans. Det är sjukt hur lika vi är och tycker om saker och ting. Känns som vi är ämnade för varandra... Tänker på min man som jag bråkat med om så enkla saker. Med den här mannen skulle jag aldrig ha såna konflikter...

    Jag är införstådd med att barn o respektive skulle bli oerhört sårade om ngt skulle hända mellan oss. Men det är inte heller bra för någon att stanna i ett förhållande endast för barnens skull...

  • Lione81
    frökenfia skrev 2019-03-15 21:59:24 följande:

    Tillbaka till min fråga om kollegan är intresserad eller ej. Idag hade han kunnat gå tidigare men stannade till sist med mig. Men när han såg att jag tänkte stanna längre frågade han om det kändes ok att jag stannade kvar ensam. Varför frågar han det? Ville han bara visa omtanke? Jag sa först ja och då drog han sig för att gå. Till sist sa jag att jag kunde fortsätta på måndag istället, så vi gick samtidigt. Men han väntade in mig med att ta på mig skorna, jackan osv. Varför gör han det? ingen annan kollega gör det. Och han gör inte så med någon annan heller. Då ville jag bara fråga rakt ut. Men vågade inte. Han kommer nog inte heller våga om det är så att han har känslor/känner attraktion för mig. Om vi är så lika som jag tror kommer ingen säga nånting.

    Återigen under dagen har samtal om barnen kommit upp, men inget om frun. Jag vet att jag är knäpp som håller på såhär men det känns verkligen som om han är olycklig i sitt äktenskap och att vi skulle vara lyckliga tillsammans. Det är sjukt hur lika vi är och tycker om saker och ting. Känns som vi är ämnade för varandra... Tänker på min man som jag bråkat med om så enkla saker. Med den här mannen skulle jag aldrig ha såna konflikter...

    Jag är införstådd med att barn o respektive skulle bli oerhört sårade om ngt skulle hända mellan oss. Men det är inte heller bra för någon att stanna i ett förhållande endast för barnens skull...


    När jag läste inlägget så kändes det precis SOM nu är stunden kommen, det låg i luften. Du kände att nu, kan jag fråga honom om han har mer än vänskaps känslor. Det var verkligen nu, för det hade inte känts konstigt alls. Jag tror nog att han ville ha den frågan ställd av dig Fia ; ) Tiden skulle spolats tillbaka till tonåren, vad ska man säga, tyst stämning, du vet hur det var på den tiden. Den känslan kan infinna sig konstigt nog i vuxen åldern med. Precis när han hade sagt ett ord, så var isen bruten och ni hade kunna reda ut en och annan fråga.

    Så tog du ett steg tillbaka, vad synd. Du ville och var nära (Y)

    Förmodligen så är han mer än intresserad.

    Negativa är ju, skulle era känslor vara besvarade och längre fram i framtiden bli du och han. I början blir det inge problem med kärleken. Efter ett år, jobba på samma arbetsplats, bo ihop vi leker med tanken. Det blir tufft. Man vill ju längre att komma hem efter jobbet och träffa den man älskar. Just nu är ni på samma arbetsplats. Då böir inte den där längtan lika stor.

    Du är inte långt borta för att fråga honom snart.
  • Anonym (Förstår ej?)
    frökenfia skrev 2019-03-15 21:59:24 följande:

    Tillbaka till min fråga om kollegan är intresserad eller ej. Idag hade han kunnat gå tidigare men stannade till sist med mig. Men när han såg att jag tänkte stanna längre frågade han om det kändes ok att jag stannade kvar ensam. Varför frågar han det? Ville han bara visa omtanke? Jag sa först ja och då drog han sig för att gå. Till sist sa jag att jag kunde fortsätta på måndag istället, så vi gick samtidigt. Men han väntade in mig med att ta på mig skorna, jackan osv. Varför gör han det? ingen annan kollega gör det. Och han gör inte så med någon annan heller. Då ville jag bara fråga rakt ut. Men vågade inte. Han kommer nog inte heller våga om det är så att han har känslor/känner attraktion för mig. Om vi är så lika som jag tror kommer ingen säga nånting.

    Återigen under dagen har samtal om barnen kommit upp, men inget om frun. Jag vet att jag är knäpp som håller på såhär men det känns verkligen som om han är olycklig i sitt äktenskap och att vi skulle vara lyckliga tillsammans. Det är sjukt hur lika vi är och tycker om saker och ting. Känns som vi är ämnade för varandra... Tänker på min man som jag bråkat med om så enkla saker. Med den här mannen skulle jag aldrig ha såna konflikter...

    Jag är införstådd med att barn o respektive skulle bli oerhört sårade om ngt skulle hända mellan oss. Men det är inte heller bra för någon att stanna i ett förhållande endast för barnens skull...


    Du lever tyvärr i ett rosafärgat skimmer. Allt är bra så länge man kan tråna på avstånd.. Det blir ett kallt uppvaknande om han lämnar sin fru för dig. Innefattar dina fantasier att vara bonusmamma till barn som kanske ogillar dig?, att träffa din nya på arbetet varje dag och hemma?  Vilket förtar spänningen i längden.

    Du dras till honom nu för att han är ny och spännande.. Men det är mils skillnad att tråna efter någon som känns oåtkomlig mot att bilda bonusfamilj med personen och dennes barn. Dela vardag och tråkigheter. Ex som kanske är bitter och arg. Vid eventuella bråk kan du inte hålla dig undan för att du jobbar tillsammans med honom.

    Jag har aldrig förstått personer som vill vara tillsammans med kollegor, att sitta ihop som klister är inte särskilt bra för en relation . För att inte tala om när det tar slut och man kanske måste byta jobb.

    Du säger att du vill ha den mannen men tänker du då långsiktigt på alla bördor det också innebär? Hur känner du för att vara bonusförälder? Tror du att det är lätt? Tänker du längre än bara ljuva fantasier om hur det kan vara? Det stämmer mycket sällan med verkligheten. Drömmar är just drömmar. 

    Om hans relation är dålig är dessutom risken stor att du bara blir en språngbräda ur hans äktenskap.
  • frökenfia
    Lione81 skrev 2019-03-15 22:45:43 följande:

    När jag läste inlägget så kändes det precis SOM nu är stunden kommen, det låg i luften. Du kände att nu, kan jag fråga honom om han har mer än vänskaps känslor. Det var verkligen nu, för det hade inte känts konstigt alls. Jag tror nog att han ville ha den frågan ställd av dig Fia ; ) Tiden skulle spolats tillbaka till tonåren, vad ska man säga, tyst stämning, du vet hur det var på den tiden. Den känslan kan infinna sig konstigt nog i vuxen åldern med. Precis när han hade sagt ett ord, så var isen bruten och ni hade kunna reda ut en och annan fråga.

    Så tog du ett steg tillbaka, vad synd. Du ville och var nära (Y)

    Förmodligen så är han mer än intresserad.

    Negativa är ju, skulle era känslor vara besvarade och längre fram i framtiden bli du och han. I början blir det inge problem med kärleken. Efter ett år, jobba på samma arbetsplats, bo ihop vi leker med tanken. Det blir tufft. Man vill ju längre att komma hem efter jobbet och träffa den man älskar. Just nu är ni på samma arbetsplats. Då böir inte den där längtan lika stor.

    Du är inte långt borta för att fråga honom snart.


    Om bara han kunde ta steget att säga något först ...
  • frökenfia
    Anonym (Förstår ej?) skrev 2019-03-15 23:08:31 följande:

    Du lever tyvärr i ett rosafärgat skimmer. Allt är bra så länge man kan tråna på avstånd.. Det blir ett kallt uppvaknande om han lämnar sin fru för dig. Innefattar dina fantasier att vara bonusmamma till barn som kanske ogillar dig?, att träffa din nya på arbetet varje dag och hemma?  Vilket förtar spänningen i längden.

    Du dras till honom nu för att han är ny och spännande.. Men det är mils skillnad att tråna efter någon som känns oåtkomlig mot att bilda bonusfamilj med personen och dennes barn. Dela vardag och tråkigheter. Ex som kanske är bitter och arg. Vid eventuella bråk kan du inte hålla dig undan för att du jobbar tillsammans med honom.

    Jag har aldrig förstått personer som vill vara tillsammans med kollegor, att sitta ihop som klister är inte särskilt bra för en relation . För att inte tala om när det tar slut och man kanske måste byta jobb.

    Du säger att du vill ha den mannen men tänker du då långsiktigt på alla bördor det också innebär? Hur känner du för att vara bonusförälder? Tror du att det är lätt? Tänker du längre än bara ljuva fantasier om hur det kan vara? Det stämmer mycket sällan med verkligheten. Drömmar är just drömmar. 

    Om hans relation är dålig är dessutom risken stor att du bara blir en språngbräda ur hans äktenskap.


    Man måste ju inte jobba tillsammans för evigt... Och bonusfamilj behöver inte vara så hemskt som det låter även om det såklart innebär en stor omställning för alla inblandade.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-14 22:06:54 följande:

    Ja fast det var ju precis det som inte var någon idé när man är så besatt som TS är.

    Varför i helvete ska hon öht inleda en reaktion med en upptagen man? Det enda det kommer resultera i är en massa sårade människor.


    Hon är besatt för att hon läser in saker. Får uppfattningen nu att hon hellre fantiserar att han har det dåligt med sin fru än frågar och får veta sanningen.

    Varför tror du att dom kommer inleda en relation om hon berättar sina känslor?

    Om han gör det är han ju en otrogen skit ändå. Och Frökenfis är en otrogen skit. Bättre att dom är med varandra isåfall, varför ska deras partners dras med två skitstövlar som lägger all sin energi på att tråna efter andra?

    Det kan också vara så att hon bara läser in varenda steg hon tar på fel sätt. Då är det bättre att hennes bubbla spräcks och hon får en reality check.
  • Anonym (Johan)
    frökenfia skrev 2019-03-15 23:32:28 följande:

    Om bara han kunde ta steget att säga något först ...


    Det kommer inte hända. Det är du som startar trådar på nätet om det. Erkänn att du inte frågar för att du innerst inne vet att allt är önsketänkande. Vad har du att förlora? Ditt luftslott?
  • Anonym (Johan)
    frökenfia skrev 2019-03-15 21:59:24 följande:

    Tillbaka till min fråga om kollegan är intresserad eller ej. Idag hade han kunnat gå tidigare men stannade till sist med mig. Men när han såg att jag tänkte stanna längre frågade han om det kändes ok att jag stannade kvar ensam. Varför frågar han det? Ville han bara visa omtanke? Jag sa först ja och då drog han sig för att gå. Till sist sa jag att jag kunde fortsätta på måndag istället, så vi gick samtidigt. Men han väntade in mig med att ta på mig skorna, jackan osv. Varför gör han det? ingen annan kollega gör det. Och han gör inte så med någon annan heller. Då ville jag bara fråga rakt ut. Men vågade inte. Han kommer nog inte heller våga om det är så att han har känslor/känner attraktion för mig. Om vi är så lika som jag tror kommer ingen säga nånting.

    Återigen under dagen har samtal om barnen kommit upp, men inget om frun. Jag vet att jag är knäpp som håller på såhär men det känns verkligen som om han är olycklig i sitt äktenskap och att vi skulle vara lyckliga tillsammans. Det är sjukt hur lika vi är och tycker om saker och ting. Känns som vi är ämnade för varandra... Tänker på min man som jag bråkat med om så enkla saker. Med den här mannen skulle jag aldrig ha såna konflikter...

    Jag är införstådd med att barn o respektive skulle bli oerhört sårade om ngt skulle hända mellan oss. Men det är inte heller bra för någon att stanna i ett förhållande endast för barnens skull...


    Det är väl inget konstigt att man väntar in om man är dom sista två som går? Han kanske är en gentleman och hade gjort samma sak för Anders eller tjocka Berit? Du kanske ger ett väldigt skört intryck så att det kommer automatiskt att fråga om du är ok med att vara ensam?

    Fråga honom om frun istället för att anta saker. Och come clean.
  • frökenfia

    Jag har tänkt fråga: ?Är du lyckligt gift? ... men ska kanske fråga på ett annat sätt för att inte bli för uppenbar...

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?