• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (Förstår ej?)
    frökenfia skrev 2019-03-28 14:00:48 följande:

    Som jag skrev tidigare försöker jag hålla avstånd från kollegan så mycket det går. Vilket egentligen är omöjligt då vi arbetar nära varandra varje dag. Jag är inte den som startar konversationen utan håller tyst för att inte ge några signaler. Men han lyckas alltid hitta något att prata om. Idag har ämnet varit skilsmässa och ny partner, bonusföräldrar och barns reaktioner på det. Visst kan jag som besatt av honom försöka hitta ?mönster? och ?ledtrådar? för att tro att han är intresserad men tycker det är lite märkliga frågor att ta upp med en kollega på jobbet, till det motsatta könet dessutom... Men som sagt drar jag inga slutsater utan spekulerar bara och försöker tänka rationellt och hålla mina känslor i schack.


    Det viktiga i det hela var väl vad han kom fram till för svar på samtalen? vad ansåg han var barns reaktion till skilsmässa och hur ställde han sig till det? Genom de åsikter han hade kan du kanske få ut mer av vad han är ute efter.

    T.ex barn blir ju så ledsna vid skilsmässa, och det är så hemskt för v-v barn. Eller barn klarar nog det mesta om man bara ger de lite tid att vänja sig. 

    Ja, du förstår säkert vad jag menar?
  • frökenfia
    Anonym (Förstår ej?) skrev 2019-03-28 18:29:41 följande:

    Det viktiga i det hela var väl vad han kom fram till för svar på samtalen? vad ansåg han var barns reaktion till skilsmässa och hur ställde han sig till det? Genom de åsikter han hade kan du kanske få ut mer av vad han är ute efter.

    T.ex barn blir ju så ledsna vid skilsmässa, och det är så hemskt för v-v barn. Eller barn klarar nog det mesta om man bara ger de lite tid att vänja sig. 

    Ja, du förstår säkert vad jag menar?


    Förstår vad du menar. Fick ingen egentlig åsikt från hans sida. Snarare var det undran om hur det kan bli...
  • frökenfia

    Vad menade han egentligen med dagens samtalsämne? Varför tog han upp det? Fanns det någon baktanke? Är det jag som inbillar mig eller känner han faktiskt som jag? det här plågar mig ännu mer...

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-28 20:26:42 följande:

    Vad menade han egentligen med dagens samtalsämne? Varför tog han upp det? Fanns det någon baktanke? Är det jag som inbillar mig eller känner han faktiskt som jag? det här plågar mig ännu mer...


    Han kan ha velat känna dig på pulsen. Men han kan också bara ha pratat om det, så konstigt ämne är det ju inte. Och du ligger ju i skilsmässa så det kanske kändes naturligt att prata om ändå?
  • frökenfia

    Jag har inte berättat att jag ligger i skilsmässa. Kollegan vet ingenting om min relation till maken, har aldrig pratat om det eller ens nämnt det.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-28 21:07:53 följande:

    Jag har inte berättat att jag ligger i skilsmässa. Kollegan vet ingenting om min relation till maken, har aldrig pratat om det eller ens nämnt det.


    Ok, men om du är intresserad av honom är det väl en öppning att berätta att du ligger i skilsmässa? Och se hur han reagerar på det?
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-28 21:08:54 följande:

    Ok, men om du är intresserad av honom är det väl en öppning att berätta att du ligger i skilsmässa? Och se hur han reagerar på det?


    Kanske ska hinta om det på något sätt men vet inte, vill inte vara den som inleder djupa samtalsämnen. Han verkar bra på det så förr eller senare kommer vi nog in på det men jag vill inte verka för uppenbar o eventuellt göra bort mig. Sen är det så himla svårt att veta vad jag ska göra/säga. För om han bara är intresserad av ett ligg (vilket jag inte vill tro) kommer han kanske utnyttja mitt skilsmässokort för att få ligga. Och jag vill mer än så...
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-28 21:18:41 följande:

    Kanske ska hinta om det på något sätt men vet inte, vill inte vara den som inleder djupa samtalsämnen. Han verkar bra på det så förr eller senare kommer vi nog in på det men jag vill inte verka för uppenbar o eventuellt göra bort mig. Sen är det så himla svårt att veta vad jag ska göra/säga. För om han bara är intresserad av ett ligg (vilket jag inte vill tro) kommer han kanske utnyttja mitt skilsmässokort för att få ligga. Och jag vill mer än så...


    Det ska nog mycket till för att han ska vara ute efter nåt mer när ni heller inte känt varann så länge. Så gå in i det här nyktert. Chansen - om han är intresserad - är betydligt större att han är intresserad av ett ligg än ett nytt liv. Det vet ju du också, även om du såklart inte vill det. Men inget är omöjligt. Men fortsätt din process med skilsmässan, ni hade ju lämnat in papprena förstod jag? Och flytta isär och få lite distans till din man. Umgås med kollegan, ta en lunch ihop och lär känna varann. Men gå långsamt fram och lär känna varann mer om det nånsin ska kunna bli mer än ett ligg (om det nu går dit).
  • Anonym (Kitty)
    frökenfia skrev 2019-03-28 21:18:41 följande:

    Kanske ska hinta om det på något sätt men vet inte, vill inte vara den som inleder djupa samtalsämnen. Han verkar bra på det så förr eller senare kommer vi nog in på det men jag vill inte verka för uppenbar o eventuellt göra bort mig. Sen är det så himla svårt att veta vad jag ska göra/säga. För om han bara är intresserad av ett ligg (vilket jag inte vill tro) kommer han kanske utnyttja mitt skilsmässokort för att få ligga. Och jag vill mer än så...


    Men... om han inleder ett samtalsämne och du inte hakar på - hur ska han då bära sig åt?

    Herregud, jag önskar att jag fick såna drömlägen som du beskriver..

    Jag vet att det är svårt - att inte vetka för uppenbar - men man måste ju ändå gå den andra till mötes när tillfälle ges. Vad tänker du skulle vara att inleda ett djupt samtalsämne, om det inte var det han gjorde idag?
  • frökenfia

    Hela situationen känns hopplös och förmodligen kommer jag aldrig få veta vad han tänker... får se vad morgondagen har att erbjuda...

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?