• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Tool T
    frökenfia skrev 2019-09-05 18:17:02 följande:

    Nu hade du och din före detta fru inga barn tillsammans men det måste ändå varit smärtsamt att bryta upp med henne eftersom du skriver att du fortfarande älskade henne? Hur var den processen för dig? Och hur handskas du med viljan att vänsterprassla då och då som du skrev om innan?


    Ja det var inte lätt. Jag drack och gick ut mycket ( bodde i NY) så det fanns gott om distraktion och jag hade ju min nya förälskelse. Det finns fyra kvinnor jag älskar och kommer nog alltid att göra. Dom är väldigt olika men jag är med den som jag är mest lik. Hon vänsterprasslade med mig när vi möttes så vi vet lite var vi har varandra.

    Vet ej varför jag är dragen till otrogenhet men det var 15 år sedan sist och det kanske inte händer igen, men tanken är väldigt upphetsande och jag gillar att flirta med attraktiva damer.
  • frökenfia

    Blev fundersam efter dagens korta men trevliga konversation... Vad menas med ?vi ses efter helgen om inget annat händer?... Vad skulle kunna hända? Skulle vi kunna träffas innan? Skulle han kunna försvinna? Vad menar han? Jag överanalyserar säkert men känslan när blickarna möts är fortfarande likadan, lite tafatt, lite för glad... vill veta mer, vill höra mer, vill inte gå hem eller skiljas åt. Jag vet, jag borde skämmas över det här. Men låt mig bara få veta vad han vill...

  • Tool T

    Jag igen:)

    Det är ju inte omöjligt att han flörtar för flörtandets skull.

    Lägger du korten på bordet och så är fallet kommer han nog att sluta flörta. Det är ju inget skämmigt för din skull, snarare för honom.

  • frökenfia
    Tool T skrev 2019-09-06 17:08:04 följande:

    Jag igen:)

    Det är ju inte omöjligt att han flörtar för flörtandets skull.

    Lägger du korten på bordet och så är fallet kommer han nog att sluta flörta. Det är ju inget skämmigt för din skull, snarare för honom.


    Fast om någon flörtar gör man väl det på ett mer uppenbart sätt? Idag pratade vi om något som var vackert och det blev obekvämt efter en stund för det kändes som om han sa de orden till mig. Han harklade sig och blev lite lätt röd om kinderna... Det är ingen hemlighet egentligen att vi trivs i varandras sällskap. Frågan jag vill ha svar på är vad han vill...

    Vad borde jag säga tycker du för att lägga korten på bordet?
  • Tool T

    [quote=79883245][quote-nick]frökenfia skrev 2019-09-06 17:15:44 följande:[/quote-nick]Fast om någon flörtar gör man väl det på ett mer uppenbart sätt? Idag pratade vi om något som var vackert och det blev obekvämt efter en stund för det kändes som om han sa de orden till mig. Han harklade sig och blev lite lätt röd om kinderna... Det är ingen hemlighet egentligen att vi trivs i varandras sällskap. Frågan jag vill ha svar på är vad han vill...

    Vad borde jag säga tycker du för att lägga korten på bordet?[/

    Du kan ju rulla bollen till honom och fråga om han känner att han vill vara lite mer än vänner! Då har du ju inte avslöjat något själv. Vill han mer kommer han att säga som det är. Är han en fegis svarar han med samma fråga tillbaka eller skämtar bort det. Då vet du ju lite mer.

  • frökenfia
    Tool T skrev 2019-09-06 17:37:34 följande:

    [quote=79883245][quote-nick]frökenfia skrev 2019-09-06 17:15:44 följande:[/quote-nick]Fast om någon flörtar gör man väl det på ett mer uppenbart sätt? Idag pratade vi om något som var vackert och det blev obekvämt efter en stund för det kändes som om han sa de orden till mig. Han harklade sig och blev lite lätt röd om kinderna... Det är ingen hemlighet egentligen att vi trivs i varandras sällskap. Frågan jag vill ha svar på är vad han vill...

    Vad borde jag säga tycker du för att lägga korten på bordet?[/

    Du kan ju rulla bollen till honom och fråga om han känner att han vill vara lite mer än vänner! Då har du ju inte avslöjat något själv. Vill han mer kommer han att säga som det är. Är han en fegis svarar han med samma fråga tillbaka eller skämtar bort det. Då vet du ju lite mer.


    ?Hej jag gillar dig, lite för mycket. Blir så glad när vi får tid tillsammans. Vi känns så lika på nåt sätt. Känner du likadant??

    Tro mig, jag har formulerat flera meningar i huvudet för att försöka få fram ngt konkret utan framgång. Idag hade jag chansen att bara fråga rakt ut men gjorde inte det. Kanske är det lika bra... Samtidigt som ngt inom mig vill ha svar...
  • Tool T
    frökenfia skrev 2019-09-06 17:44:48 följande:

    ?Hej jag gillar dig, lite för mycket. Blir så glad när vi får tid tillsammans. Vi känns så lika på nåt sätt. Känner du likadant??

    Tro mig, jag har formulerat flera meningar i huvudet för att försöka få fram ngt konkret utan framgång. Idag hade jag chansen att bara fråga rakt ut men gjorde inte det. Kanske är det lika bra... Samtidigt som ngt inom mig vill ha svar...


    Har du sagt vad du började meddelandet med och inte fått någon respons?
  • Anonym (A)
    Tool T skrev 2019-09-06 17:08:04 följande:
    Jag igen:)
    Det är ju inte omöjligt att han flörtar för flörtandets skull.
    Lägger du korten på bordet och så är fallet kommer han nog att sluta flörta. Det är ju inget skämmigt för din skull, snarare för honom.
    Så kjan det vara
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?