• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • bonzo

    [quote=79906057][quote-nick]Nelle83 skrev 2019-09-16 19:45:22 följande:[/quote-nick]Hej tjejer :)

    Jag har en fråga till er.

    Jag avslutade min andra kur Letrozol i lördags. Förra kuren så fick jag ägglossning 7 dagar efter sista tabletten. Idag tog jag första ägglossningsstickan och det visade redan stegring. Jag tror att jag kommer att få glad gubbe redan i morgon. Det är bara 3 dagar efter sista tabletten, alltså ägglossning 4 dagar efter sista tabletten. Känns tidigt..

    När fick ni ägglossning?[/

    Jag fick glad gubbe på dag 10. Ägglossning dag 11 eller 12. Cykeln blev 27 dagar lång

  • GlitterLina
    Nicciz skrev 2019-09-16 18:59:54 följande:

    Jag har plussat! Hur galet är inte det. Det har inte sjunkit in än och tro mig, jag oroar mig för allt. Är inte det där strecket för svagt? Borde det inte vara starkare? Tänk om... ja, ni fattar. Det tog två månader med Letrozol. Uppdaterar listan. Jag kommer fortsätta spana in denna tråd och följa er andra! Lycka till!

    Men wow :) grattis!

    LISTAN

    Uppdatera gärna listan med aktuella datum!

    GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Lunne - Letrozol kur 7 1-5/9, ÄL 13/9 BIM 27/9.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 4, 18-22 september

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. GRAVID

    Bonzo- Mens 16/9 Startar Letrozol kur 2, dubbeldos. Dag 3-7

    Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

    Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.


  • GlitterLina
    AnnaLinnea87 skrev 2019-09-16 11:27:14 följande:

    Hej, 

    jag fick ont i bröst, trött, illamående svullen mage och huvudvärk. Har tagit en enkel dos och ska nu köra dubbel så fort mensen kommer igång. Dock tror jag det är individuellt och hoppas du inte får alla symptom som jag hade. 

    Försök att ha sex varannan dag (och hinner man inte så får det bli var tredje någon gång) spermierna lever upp till 5 dagar så har man det inte precis på ÄL-dagen så finns det förhoppningsvis alltid någon spermie kvar att hälsa ägget välkommet när det kommer ;) Så tänker jag och min man då vi försökt i 2 år och och nu fick veta att jag inte alltid ägglossar så vi hade en jäkla tur när vi fick vårt första mirakel direkt. Det tankesättet har gjort att vi undvikit en hel del stress som kan påverka negativt. Hoppas det går vägen för er!


    Hej men har du tagit letrozol fast du inte fått mens??

    Det ska man aldrig göra! Tänk om du är gravid..
  • Nelle83
    Nicciz skrev 2019-09-16 21:07:21 följande:

    Jag har använt Letrozol i två månader (dag 3-7) och fick positivt utslag på dag 13 (6 dagar efter sista tabletten) båda månaderna och ägglossning dagen efter. Lycka till!TACK!


    Tack för svar!

    Jag hade exakt samma förra månaden :)

    Får se vad ägglossningstestet visar senare idag. Men kommer garanterat att få glad gubbe idag eller i morgon (dag 3 eller 4)
  • Nelle83
    Nicciz skrev 2019-09-16 21:07:21 följande:

    Jag har använt Letrozol i två månader (dag 3-7) och fick positivt utslag på dag 13 (6 dagar efter sista tabletten) båda månaderna och ägglossning dagen efter. Lycka till!TACK!


    Tack för svar!

    Jag hade exakt samma förra månaden :)

    Får se vad ägglossningstestet visar senare idag. Men kommer garanterat att få glad gubbe idag eller i morgon (dag 3 eller 4)
  • Nelle83
    Nicciz skrev 2019-09-16 21:07:21 följande:

    Jag har använt Letrozol i två månader (dag 3-7) och fick positivt utslag på dag 13 (6 dagar efter sista tabletten) båda månaderna och ägglossning dagen efter. Lycka till!TACK!


    Tack för svar!

    Jag hade exakt samma förra månaden :)

    Får se vad ägglossningstestet visar senare idag. Men kommer garanterat att få glad gubbe idag eller i morgon (dag 3 eller 4)
  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-09-16 18:59:54 följande:

    Jag har plussat! Hur galet är inte det. Det har inte sjunkit in än och tro mig, jag oroar mig för allt. Är inte det där strecket för svagt? Borde det inte vara starkare? Tänk om... ja, ni fattar. Det tog två månader med Letrozol. Uppdaterar listan. Jag kommer fortsätta spana in denna tråd och följa er andra! Lycka till!

    LISTAN

    Uppdatera gärna listan med aktuella datum!

    GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Lunne - Letrozol kur 7 1-5/9, ÄL 13/9 BIM 27/9.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 4, 18-22 september

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. GRAVID

    Bonzo- Mens 16/9 Startar Letrozol kur 2, dubbeldos. Dag 3-7

    Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

    Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.


    Så roligt! Stort grattis Nicciz! :)
  • AnnaLinnea87
    Har tagit en enkel dos och ska nu köra dubbel så fort mensen kommer igång 
    Det jag menade med denna mening var att jag tagit en enkeldos letrozol FÖRRA månaden men fick ingen ägglossning alls utav den Rynkar på näsan så läkarna ville att jag skulle påbörja en dubbeldos på kommande mensens tredje dag så just nu är mensen efterlängtad för första gången på över 2 år Glad

    Förresten kan man ta letroxol utan rådgivning hos läkare? Trodde man behövde recept för att få ut det läkemedlet? 
    GlitterLina skrev 2019-09-16 21:54:30 följande:
    Hej men har du tagit letrozol fast du inte fått mens??

    Det ska man aldrig göra! Tänk om du är gravid..
  • AnnaLinnea87

    LISTAN

    Uppdatera gärna listan med aktuella datum!

    GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Lunne - Letrozol kur 7 1-5/9, ÄL 13/9 BIM 27/9.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 4, 18-22 september

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. GRAVID

    Bonzo- Mens 16/9 Startar Letrozol kur 2, dubbeldos. Dag 3-7

    Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

    Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.

    AnnaLinnea87 - Letrozol första kuren enkeldos 16-20/8 VUL 21/8, 27/8 & 3/9. Inga äggblåsor. BIM 13/9. Negativa gravidtest - inv nästa mens för dubbeldos.

  • GlitterLina
    AnnaLinnea87 skrev 2019-09-17 12:43:10 följande:

    Har tagit en enkel dos och ska nu köra dubbel så fort mensen kommer igång 

    Det jag menade med denna mening var att jag tagit en enkeldos letrozol FÖRRA månaden men fick ingen ägglossning alls utav den  så läkarna ville att jag skulle påbörja en dubbeldos på kommande mensens tredje dag så just nu är mensen efterlängtad för första gången på över 2 år 

    Förresten kan man ta letroxol utan rådgivning hos läkare? Trodde man behövde recept för att få ut det läkemedlet? 


    Åh skönt! :) trodde ju att du mena att tog tabletterna även att mensen ej kommit.

    Eftersom letrozol ej finns receptfritt så går det ej att få utan läkares ordination.

    Vet att vissa har frågat andra privatpersoner om de kan få tabletter & det ska msn verkligen inte göra :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?