• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-30 16:30:21 följande:

    Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(


    Men neeej vad tråkigt :( :( Är du helt säker? Kan inte vissa blöda ändå? Kram!! <3
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 16:08:47 följande:
    Jag funderar ofta på attraktionslagen, tycker den oftast fungerar för mig/oss. Förutom nu. Undrar om det verkligen är så att när man "ger upp" mentalt, så händer det? Eller om man ska tänka "Nu händer det"? Du har väl bim snart? Känner du någonting?

    Alltså jag vet inte till 100 om det stämmer men jag hittade någon pdf från ett sjukhus där de skrivit om behandlingen och där stod det 10-15% extra. I vanligt fall har man väl ca 20% chans per ägglossning, men det stämmer väl inte för oss pco personer antar jag.

    Läkaren hade skrivit ut två uttag på en gång, så tänker att jag plockar ut det nu och när hon frågar om jag har kvar så har jag ju det, en viss tid, sen kan jag väl bara säga att jag tappat bort dem eller något haha. Ja det är supersmidigt, gratis hemleverans en dag efter var det också :) Så på torsdag blir det att börja om.
    jag har bim nästa fredag så om 10 dagar, väldigt långt borta :( känner ingenting nu, förutom ömma bröst men det har jag typ alltid mellan äl och mens. 

    okej får hoppas att det stämmer! :) hur många ggr har du kört med letrozol?

    aha vad smidigt, skönt att hon skrivit ut två uttag så att du kan börja om! :) jag har också medicin för uttag nu under sommaren, även ovitrelle men vet inte om jag vågar ta den utan ultraljud? 
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-30 16:30:21 följande:

    Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(


    nej vad tråkigt att höra :((( är du säker på att du får missfall? verkar ändå vanligt att blöda av vad jag läst, och vissa som blött mycket som ändå varit gravida! kramar! 
  • Mikkans
    light skrev 2020-06-30 16:30:21 följande:

    Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(


    Fy fan. Beklagar <3 hoppas resan gick OK ändå. Styrke kramar!

    ?

    ?

    I övrigt tänkte jag hoppa in här igen. Har varit borta en månad cirka efter mitt missfall. Men är ni tillbaka och väntar på BIM om typ 9 dagar! Är jätterefo för att börja testa:D
  • light

    Tack vad fina ni är, men jag är helt säker. Blöder sjukt mycket, stora hinnor/klumpar och allt :/

    Min sambo försöker trösta och säger att nu vet vi iallafall att jag kan bli gravid. Nu har vi lyckats 2 ggr på 3 månader så vi ska ta nya tag. Det är mitt 3e missfall av 4 graviditeter totalt så vet inte om dom utreder nu? Vet ni hur en sån utredning går till, vad man letar efter?

  • light
    Mikkans skrev 2020-06-30 17:34:53 följande:

    Fy fan. Beklagar <3 hoppas resan gick OK ändå. Styrke kramar!

    ?

    ?

    I övrigt tänkte jag hoppa in här igen. Har varit borta en månad cirka efter mitt missfall. Men är ni tillbaka och väntar på BIM om typ 9 dagar! Är jätterefo för att börja testa:D


    Välkommen tillbaka! Håller tummarna!
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 16:51:24 följande:

    jag har bim nästa fredag så om 10 dagar, väldigt långt borta :( känner ingenting nu, förutom ömma bröst men det har jag typ alltid mellan äl och mens. 

    okej får hoppas att det stämmer! :) hur många ggr har du kört med letrozol?

    aha vad smidigt, skönt att hon skrivit ut två uttag så att du kan börja om! :) jag har också medicin för uttag nu under sommaren, även ovitrelle men vet inte om jag vågar ta den utan ultraljud? 


    Jaha åh det är ett tag. Håller tummarna :)

    3 gånger! Blir fjärde nu.

    Ja jätteskönt! Om du fått bra mängd ägg andra gångerna hade jag vågat, men jag är kanske lite för orädd haha :)
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 18:31:39 följande:

    Jaha åh det är ett tag. Håller tummarna :)

    3 gånger! Blir fjärde nu.

    Ja jätteskönt! Om du fått bra mängd ägg andra gångerna hade jag vågat, men jag är kanske lite för orädd haha :)


    Jag är på min tredje så då är vi lika även där :)

    Ja jag har ju fått ok på att ta ovitrelle exakt cd 13 i alla tre cyklerna så tror att jag skulle våga ändå.. men hoppas ju såklart att de tar sig på denna omgång!
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 18:39:36 följande:

    Jag är på min tredje så då är vi lika även där :)

    Ja jag har ju fått ok på att ta ovitrelle exakt cd 13 i alla tre cyklerna så tror att jag skulle våga ändå.. men hoppas ju såklart att de tar sig på denna omgång!


    Åh men så lustigt haha! Hur gamla var ni?

    Ja men dåså!!
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 19:10:41 följande:

    Åh men så lustigt haha! Hur gamla var ni?

    Ja men dåså!!


    Vi är 30 båda två, ni?:) haha visst!!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?