• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • akalei
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 15:46:04 följande:

    Nej, hon sa inte det. Hon var väldigt snabb och lite otrevlig. Hon sa bara att ingenting har hänt


    Usch jag har också varit hos en sån läkare. Man blir så nedslagen. De borde va bättre på att bemöta patienterna...

    För att svara på din tidigare fråga så finns det en del som får lite sen äl av Letrozol så det va bra att du fick en tid om en vecka. Annars håller vi tummarna för bättre resultat på högre dos :)
  • amandakollb
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 15:46:04 följande:
    Nej, hon sa inte det. Hon var väldigt snabb och lite otrevlig. Hon sa bara att ingenting har hänt
    vad dåligt! men iofs har de jag varit på ultraljud inte heller sagt något om hur stora äggblåsorna varit eller hur tjock slemhinnan varit, utan mer "det ser bra ut, det ser inte så bra" och sen har jag frågat hundra frågor för att jag vill veta. 

    du får fråga nästa gång du varit där :) 
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-03 09:25:39 följande:

    vad dåligt! men iofs har de jag varit på ultraljud inte heller sagt något om hur stora äggblåsorna varit eller hur tjock slemhinnan varit, utan mer "det ser bra ut, det ser inte så bra" och sen har jag frågat hundra frågor för att jag vill veta. 

    du får fråga nästa gång du varit där :) 


    Och tillsist kan man se själv. Min gym sa senast "jag behövs ju inte här" , haha :)
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-03 12:09:13 följande:
    Och tillsist kan man se själv. Min gym sa senast "jag behövs ju inte här" , haha :)
    haha jaså kan du se själv hur stora de är?! :D 

    har du bestämt dig, ska du testa imorgon första gången?? :) 
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-03 16:15:36 följande:

    haha jaså kan du se själv hur stora de är?! :D 

    har du bestämt dig, ska du testa imorgon första gången?? :) 


    Äta, jag ser dem å kan bedöma ungefärligt. Sen ser man ju på skärmen antal mm. Men de e kul! Slemhinnan är lite svårare att lokalisera men snart så! Tresiktet ser jag iaf.

    Efter mkt om och men så ja, i morgon testat jag med tidigs test. För att jag vill börja med progestronkrämen så tidigt som möjligt om jag får positivt :)

    Själv då? Du står fast vid 9 juli va?:)
  • akalei
    Mikkans skrev 2020-07-03 17:16:05 följande:
    Äta, jag ser dem å kan bedöma ungefärligt. Sen ser man ju på skärmen antal mm. Men de e kul! Slemhinnan är lite svårare att lokalisera men snart så! Tresiktet ser jag iaf.

    Efter mkt om och men så ja, i morgon testat jag med tidigs test. För att jag vill börja med progestronkrämen så tidigt som möjligt om jag får positivt :)

    Själv då? Du står fast vid 9 juli va?:)
    Hehe jag förstår mig inte alls på slemhinnan... varje gång jag är på vul och de ba "och här har vi slemhinnan" och pekar mitt i ingenstans så känner jag ba... va... det där ser ju precis likadant ut som allt annat på skärmen haha
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-03 17:16:05 följande:

    Äta, jag ser dem å kan bedöma ungefärligt. Sen ser man ju på skärmen antal mm. Men de e kul! Slemhinnan är lite svårare att lokalisera men snart så! Tresiktet ser jag iaf.

    Efter mkt om och men så ja, i morgon testat jag med tidigs test. För att jag vill börja med progestronkrämen så tidigt som möjligt om jag får positivt :)

    Själv då? Du står fast vid 9 juli va?:)


    Jaså? Har inte sett det! Får kolla noggrannare nästa gång! Men slemhinnan har jag sett ganska tydligt, ser ut som en hamburgare tycker jag haha!, och ser ju att äggblåsan är stor på cd 13 jämfört med cd 10 liksom, men skulle aldrig kunna säga hur många mm!

    Åh gud vad spännande!! Har du någon känsla om de är positivt eller negativt?

    10 juli är bim, yes just nu står jag fast att de tidigast blir 10 juli, eller t.o.m. 11 juli om inte mensen kommit innan! Orkar inget mer negativt test :(
  • Mikkans
    akalei skrev 2020-07-03 17:30:37 följande:

    Hehe jag förstår mig inte alls på slemhinnan... varje gång jag är på vul och de ba "och här har vi slemhinnan" och pekar mitt i ingenstans så känner jag ba... va... det där ser ju precis likadant ut som allt annat på skärmen haha


    Haha ja, fattar precis. Det brukar dock se ut som tre strådar när det är en bra slemhinna som man kan spana efter ;)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-03 17:36:11 följande:

    Jaså? Har inte sett det! Får kolla noggrannare nästa gång! Men slemhinnan har jag sett ganska tydligt, ser ut som en hamburgare tycker jag haha!, och ser ju att äggblåsan är stor på cd 13 jämfört med cd 10 liksom, men skulle aldrig kunna säga hur många mm!

    Åh gud vad spännande!! Har du någon känsla om de är positivt eller negativt?

    10 juli är bim, yes just nu står jag fast att de tidigast blir 10 juli, eller t.o.m. 11 juli om inte mensen kommit innan! Orkar inget mer negativt test :(


    Tror ändå på negativt, är kvar på att två plus i rad inte är troligt. Inte efter så många år med negativa test. Men testa blir det nog, för OM de är positivt vill jag försöka behålla graviditeten!
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-03 18:54:00 följande:

    Tror ändå på negativt, är kvar på att två plus i rad inte är troligt. Inte efter så många år med negativa test. Men testa blir det nog, för OM de är positivt vill jag försöka behålla graviditeten!


    Jag tror absolut det är troligt!! :) du får berätta imorgon hur det gick!

    Vad menar du, det går väl inte att påverka om det blir missfall eller inte?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?