• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Hannapanna30

    Hej. 

    Jag hoppar in i denna tråden. Jag är gravid i vecka 6-7, oregelbunden cykel så svårt att säga. Jag har väldigt få gravidsymtom, hade ont i brösten för ca två veckor sedan, de har släppt nu. Jag mår inte illa. Det enda jag känner är lite molvärk då och då och möjligen upplever att jag rapar en del, som jag inte brukar göra. Har denna veckan har två flytningar som vart lite bruna ( ska tilläggas att jag haft problem med blödningar, kontaktblödningar hela mitt liv så försöker att inte läsa för mycket in i det). Jag har ett UL planerat den 27 maj, känns som en evighet till dess och vill så gärna få ett tecken på att det är nån liten där inne som utvecklas. Hade lite illamåendekänslor för ca två veckor sedan som varade i ett par dagar efter måltid, men det är som sagt helt borta nu. 
    Bör man vara orolig för MF då man inte känner sig särskilt gravid? Känns så hemskt att inte veta, eller gå i flera veckor om det inte finns något kvar där inne. 

  • Stellan11

    Bara för att de är långhelg o vi ska spendera den i fjällen med hela min familj så är illamåendet värre än värst!! Tar mig inte upp ur soffan för att packa. Dock njuter jag något av det då jag fortfarande inte tror på en lyckad graviditet trots att jag fått sett ett pickande <3 på vul (har gjort de tidigare graviditeter i V8 också men de ändå inte gått vägen sen) kommer nog inte berätta för någon eller ens erkänna för mig själv fören möjligen efter rul isf! Haha. Hoppas alla får en toppen påsk!! :D

  • Stellan11
    Hannapanna30 skrev 2019-04-18 10:42:09 följande:

    Hej. 

    Jag hoppar in i denna tråden. Jag är gravid i vecka 6-7, oregelbunden cykel så svårt att säga. Jag har väldigt få gravidsymtom, hade ont i brösten för ca två veckor sedan, de har släppt nu. Jag mår inte illa. Det enda jag känner är lite molvärk då och då och möjligen upplever att jag rapar en del, som jag inte brukar göra. Har denna veckan har två flytningar som vart lite bruna ( ska tilläggas att jag haft problem med blödningar, kontaktblödningar hela mitt liv så försöker att inte läsa för mycket in i det). Jag har ett UL planerat den 27 maj, känns som en evighet till dess och vill så gärna få ett tecken på att det är nån liten där inne som utvecklas. Hade lite illamåendekänslor för ca två veckor sedan som varade i ett par dagar efter måltid, men det är som sagt helt borta nu. 

    Bör man vara orolig för MF då man inte känner sig särskilt gravid? Känns så hemskt att inte veta, eller gå i flera veckor om det inte finns något kvar där inne. 


    De kan va såå olika från graviditet till graviditet:) äldsta sonen märkte jag inte alls att jag ens var gravid fören jag var på en resa till Turkiet o jag fick så ont i svanken när jag flög. Uppsökte läkare när jag kom hem o de visade sog att jag var i v17 o att de jag kände var en typ foglossning :)
  • Hallonpaj
    En oviss resa skrev 2019-04-18 14:10:34 följande:

    Hej, vill gärna hänga med er på fb. Hur gör jag?


    Skriv till Körsbärsdalen hör på FL så blir du inbjuden. Gruppen är hemlig och går inte söka på :)
  • Hallonpaj

    Länge sedan jag kikade in här. Stort Grattis till alla nya plus!! <3 Underbart!

    Var och fick se vår lille prick häromdagen med tickande hjärta <3 Hade en lätt blödning och kraftig smärta förra veckan så har gått och varit jätteorolig.

  • Blirdetsåblirdet
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 15:48:28 följande:

    Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.


    Något som är bra att tänka på är att det finns fler kromosomavvikelser som man kan upptäcka med KUB. Avvikelser som inte är förenliga med liv.

    Alla gör ju såklart som de vill, men för mig är det just dessa jag vill veta om då jag hellre gör abort då än förlorar barnet i vecka 30, typ. Så det är en viktig faktor för mig när jag tänker på KUB-testet.
  • AnnahmedH

    Såg nu att man skulle skriva till någon som kallar sig Körsbergsdalen här på familjeliv. Tyvärr kan jag inte hitta denna.

  • Anonym (5veckor)
    AnnahmedH skrev 2019-04-18 20:44:48 följande:

    Såg nu att man skulle skriva till någon som kallar sig Körsbergsdalen här på familjeliv. Tyvärr kan jag inte hitta denna.


    Körsbärsdalen :)
Svar på tråden BF december 2019