BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Hejsan :)
Jag är 28 år gammal, har en son som är 7 månader och hqr BF 5/12 ???????? läskigt med så tätt men spännande :)
FACEBOOK-gruppen....
Vill nån mer gå med i FB-gruppen, PM:a era namn och gärna en beskrivning av profilbild - utfall ni har ett vanligt namn.. (så slipper jag skicka stalkiga vänförfrågningar till fel personer, hehe. Det är först när vi är "vänner" som jag kan göra inbjudan i vår grupp :)
Vi ses där!
Kramar
Hejsan :)
Jag är 28 år gammal, har en son som är 7 månader och hqr BF 5/12 ???????? läskigt med så tätt men spännande :)
Förlåt men nu kommer det gnäll...
Mår så jävla illa och är bara i vecka 6+2, vet att jag kommer må såhär till iaf vecka 14 då jag gjort det under mina tidigare graviditeter. Tänk er den värsta bakfyllan ever, eller när man är riktigt riktigt magsjuk - SÅ kasst mår jag. Urk. Vill inte ens vara gravid mer känner jag för det är SÅ jobbigt att må såhär, tänker på att jag mår extremt illa HELA tiden, får kväljningar stup i ett, vill bara gå och gräva ner mig eller lägga mig i en hög och grina.
Enda gången jag inte mår dåligt är när jag äter mat (och då menar jag typ grönsaker, bönor, fisk, frukt, mackor med hummus/kyckling/tomat, keso, sallad, blåbärssoppa etc, fet mat eller pasta/pizza/socker spyr jag av) men problemet är ju att man blir mätt tillslut och då kommer illamåendet tillbaka. HUR FAN SKA MAN STÅ UT????
Så. Enough med gnäll från mig ;p
Mår så jävla illa och är bara i vecka 6+2, vet att jag kommer må såhär till iaf vecka 14 då jag gjort det under mina tidigare graviditeter. Tänk er den värsta bakfyllan ever, eller när man är riktigt riktigt magsjuk - SÅ kasst mår jag. Urk. Vill inte ens vara gravid mer känner jag för det är SÅ jobbigt att må såhär, tänker på att jag mår extremt illa HELA tiden, får kväljningar stup i ett, vill bara gå och gräva ner mig eller lägga mig i en hög och grina.
Enda gången jag inte mår dåligt är när jag äter mat (och då menar jag typ grönsaker, bönor, fisk, frukt, mackor med hummus/kyckling/tomat, keso, sallad, blåbärssoppa etc, fet mat eller pasta/pizza/socker spyr jag av) men problemet är ju att man blir mätt tillslut och då kommer illamåendet tillbaka. HUR FAN SKA MAN STÅ UT????
Skickade PM till dig, hoppas att det fungerade iaf :)
Kram
Småät så ofta du kan om du mår bättre av det. Fick tips av en kompis tidigare att frysa in vindruvor som man kan ta fram och suga på, alternativt att suga på nån hård godis, typ turkiskpeppar.
Jag har haft lite illamående från och till, och det är värst på morgonen. Nu känner jag mig ganska okej igen...
Jag har känt mig skräckslagen hela morgonen. Vaknade redan vid 4-tiden (klockan skulle ringa vid 5) av världens mensvärk/molvärk, kunde inte ligga still i sängen. Sen när jag legat vaken för länge blev jag hungrig och illamående, så fick gå upp och kräkas. Väl tillbaka i sängen började jag googla symtom på missfall, och blev först lugnare när det stod om smärta ner mot underlivet och krampsmärta, min smärta är mer huggande/konstant molande och strålar ut mot rygg och ben. Så när jag äntligen skulle försöka somna om lite började jag känna lite smärta mot underlivet. Smärtan försvann i alla fall tillfälligt, men så började den om vid 6-tiden. Tror min oro bara gör det hela ännu värre. Jag har ju känt av vad jag tror är växtvärk tidigare , men aldrig så här länge.