• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • LBP91

    Har lite ångest över att jag inte känner mig gravid. Har ömma bröst fortfarande och ibland molvärk och så klart trött, hungrig och kissnödig hela tiden men skulle önska jag mådde illa eller nåt mer konkret symptom. Vi båda är så oroliga för missfall och speciellt pappan då jag har syskon som har dött pga komplikationer med min mammas graviditet. Ni som har fått göra tidigt VUL, hur bar ni er åt för att få tid? Bokade ni på privat klinik? Är ju bara i 5+4 så jag antar att man kanske inte ens kan se något men det skulle lätta så mycket på våran oro att få se hjärtat slå, även om det inte är någon garanti.

    Skulle också vilja vara med i Facebook-gruppen men hittar inte den man ska söka på...

  • Stellan11
    LBP91 skrev 2019-04-19 04:32:10 följande:

    Har lite ångest över att jag inte känner mig gravid. Har ömma bröst fortfarande och ibland molvärk och så klart trött, hungrig och kissnödig hela tiden men skulle önska jag mådde illa eller nåt mer konkret symptom. Vi båda är så oroliga för missfall och speciellt pappan då jag har syskon som har dött pga komplikationer med min mammas graviditet. Ni som har fått göra tidigt VUL, hur bar ni er åt för att få tid? Bokade ni på privat klinik? Är ju bara i 5+4 så jag antar att man kanske inte ens kan se något men det skulle lätta så mycket på våran oro att få se hjärtat slå, även om det inte är någon garanti.

    Skulle också vilja vara med i Facebook-gruppen men hittar inte den man ska söka på...


    Jag gjorde en egen vårdbegäran på 1177 :) då hade jag haft lättablödningar o flera ma så dom godkände de direkt! Var iväg i tisdags o fick se ett pickande hjärta i V5+6 fick hon de till :) så prova där o se först, kanske du slipper lägga pengar privat. Vet att med tidigare graviditeter har dom sagt nej om man bara var orolig utan att de hänt något, men de är så olika från landsting till landsting så prova går alltid :)
  • Anonym (Jossan)

    Vecka 5+5 idag, och mår så jäääääävla illa. Härligt när helgen är fullproppad med släktträffar på det....

    Har fått en tid hos bm när jag är i vecka 7+5, känns som att jag jinxat graviditeten nu :p Blir ett UL innan pga alla mina missfall också.

    Glad påsk alla mammisar ;)

  • Anonym (S)

    Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(

  • dreamdancer
    Anonym (S) skrev 2019-04-19 11:06:50 följande:

    Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(


    Försök tänka att en ganska stor procent INTE får missfall. Så försöker jag tänka varje dag Hjärta Det är ingen garanti att det inte händer mig, men det hjälper mig att tänka och känna positivt i alla fall. 
  • Aquariana

    Någon mer som blivit attackerad av finnar? Jag får normalt inte finnar. Nu är dom överallt känns det som. På halsen, bröstet och pannan.. Kan man skylla på graviditeten eller är det bara min dåliga hudvårdsrutin? Haha 

  • Minmakaron
    Aquariana skrev 2019-04-19 16:51:01 följande:

    Någon mer som blivit attackerad av finnar? Jag får normalt inte finnar. Nu är dom överallt känns det som. På halsen, bröstet och pannan.. Kan man skylla på graviditeten eller är det bara min dåliga hudvårdsrutin? Haha 


    Hehe! Det var mitt första tecken innan plusset. Hornonakne på hakan och runt munnen utan dess like. Då anade jag hur det kunde ligga till, för så har jag inte annars.
  • Minmakaron
    Anonym (S) skrev 2019-04-19 11:06:50 följande:

    Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(


    Jo, det där känns igen. Nervöst att gå på toaletten varje gång och är tacksam varje kväll att det inte hänt hittills. Förberedd med bindor i handväskan osv...

    Vad man kan läsa här är att många har erfarenhet av missfall. Det kanske kan lindra oron att vi inte är ensamma om den och att vi kan prata om den. :)
  • Elenaa

    Hoppar med in i tråden! Plussade för två veckor sedan och går in i vecka 9 på tisdag! min första graviditet och är riktgt orolig för att få missfall! är beräknad till den 3/12 och ska redan nu berätta för familjen imorgon att jag har en liten nöt som ligger där inne och växer! själv har jag inte mycket gravid symtom utom att magen är otroligt uppblåst, såpass att jag blivit tvungen att redan nu köpa ett par gravbyxor för mina vanliga går inte längre att knäppa och inte kan man väl redan växa i vecka 9? utan detta måste väl endast vara tarmar och sånt som har svullnat upp? normalt är väl att börja växa runt vecka 18-20 men jag kan inte ha mina vanliga byxor längre haha

Svar på tråden BF december 2019