• grossess

    BIM Juni

    Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

  • Svar på tråden BIM Juni
  • CaRH

    Äntligen en fast glad gubbe på ÄL-testet i morse från Clearblue. Är första månaden som jag kör med just dessa ÄL-test. Enligt min app NC så ska jag ha ägglossning på torsdag så blev lite chockad när jag fick den glada gubben. 

    Men är gubben glad så är jag glad. Någon som har erfarenhet från detta? Betyder glad gubbe att ägglossningen sker idag? Eller kan det lika gärna hända imorgon eller på torsdag? Tänker att det får bli lite kärlek ikväll och imorgon. 

  • Lunne
    CaRH skrev 2019-05-28 07:51:19 följande:

    Äntligen en fast glad gubbe på ÄL-testet i morse från Clearblue. Är första månaden som jag kör med just dessa ÄL-test. Enligt min app NC så ska jag ha ägglossning på torsdag så blev lite chockad när jag fick den glada gubben. 

    Men är gubben glad så är jag glad. Någon som har erfarenhet från detta? Betyder glad gubbe att ägglossningen sker idag? Eller kan det lika gärna hända imorgon eller på torsdag? Tänker att det får bli lite kärlek ikväll och imorgon. 


    Inom 24 timmar efter första gången man ser en glad gubbe, sa min läkare. Jag fick också den glada gubben tidigare (nästan en vecka) än väntat denna cykel. Men även VUL (går på kontroller för Letrozol) tydde på att det skulle bli tidigare, så jag antar att det stämmde :)
  • Gabriela11

    Ni som har 2 eller fler barn.

    Jag har en 8 månaders flicka och försöker för andra barn. Sen igår har det hänt att det rinner typ 2 droppar mjölk från en av mina bröst. Det hände 2-3 gånger bara, mem det har inte hänt sen jag slutade amma ( 5 mån sen ). Hade ÄL den 24e. Kan de va ett gravsymtom??

    Har lite molvärk också då o då.

  • elenoresara
    höstmamma skrev 2019-05-27 20:34:07 följande:

    Har också bim mellan lördag eller söndag. Lolvärk sedan Äl och ömma bröst, inte jätte men lite.

    Förväntar mig ingenting då inget skett på 12 månader.men svårt att veta om det är vanliga pms symtom eller ej. Sjuklig trötthet både idag och igår. Men kan va vädret med som jag brukar va könslig för... regnat å vart mulet.... man vill hitta alla symtom men som sagt kanske är vanliga pms.... blääää... :( alltid köpt tusen test å testat dagarna innan men denna gång gör jag bara ett samma dag om mensen inte kommit så slipper man bli besviken o slösa hundratals kronor :p


    Har också bim på lördag och försökt mer än ett år. De jag känt av är svag molvärk men de kan lika väl vara att mensen är på g. Lycka till, håller tummarna.
  • Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-05-27 23:09:19 följande:

    Hej allesammans!

    Jag hoppar gärna in här :)

    Har två barn sedan tidigare.

    Träffade en ny kille för lite mer än 1 år sedan, han har inga barn sedan innan.

    Fick ta ut min kopparspiral i april efter 5 år men det var på tiden då den gav mig besvär och var på väg ut självmant.

    Hade hoppats på ett + nu i dagarna, men mensen dök upp 5 dagar för tidigt i lördags.

    Nytt BIM är 21/6, det blir vårt 2:a försök!

    Lycka till????


    Låter precis som mig. Också två barn sen tidigare och har en ny kille sen ett år tillbaka som inte har några egna barn. För oss är det tredje försöket. Ska ha BIM i dagarna men känner att mensen är på g tyvärr. Har kort cykel då så tror nästa BIM infaller i slutet av juni. Håller tummarna dock att mensen inte kommer nu, även om hoppet falnat en hel del. Har sedvanliga pms besvär och kraftig mensvärk idag.
    Hur gamla är dina barn?
    Välkommen! Kul att följas åt.

  • fruSolsken
    Gabriela11 skrev 2019-05-28 08:43:42 följande:

    Ni som har 2 eller fler barn.

    Jag har en 8 månaders flicka och försöker för andra barn. Sen igår har det hänt att det rinner typ 2 droppar mjölk från en av mina bröst. Det hände 2-3 gånger bara, mem det har inte hänt sen jag slutade amma ( 5 mån sen ). Hade ÄL den 24e. Kan de va ett gravsymtom??

    Har lite molvärk också då o då.


    Jo men visst är väl det ett gravsymtom?! :) det har jag väldigt mycket för mig iaf! :D
  • Gabriela11

    Åhh längtar tills jag kan borja testa!


    fruSolsken skrev 2019-05-28 09:25:24 följande:

    Jo men visst är väl det ett gravsymtom?! :) det har jag väldigt mycket för mig iaf! :D


  • Fendi1987
    Babycakes79 skrev 2019-05-28 09:06:55 följande:

    Låter precis som mig. Också två barn sen tidigare och har en ny kille sen ett år tillbaka som inte har några egna barn. För oss är det tredje försöket. Ska ha BIM i dagarna men känner att mensen är på g tyvärr. Har kort cykel då så tror nästa BIM infaller i slutet av juni. Håller tummarna dock att mensen inte kommer nu, även om hoppet falnat en hel del. Har sedvanliga pms besvär och kraftig mensvärk idag.

    Hur gamla är dina barn?

    Välkommen! Kul att följas åt.


  • Fendi1987

    Ser att jag inte riktigt får till det i mina inlägg här i tråden :P men jag blir nog bättre på detta snart :)

    Ja verkligen kul att följas åt!

    Jag beställde ÄL test igår då min cykel varit lite oregelbunden.

    Har inte riktigt koll på min ÄL och har inga direkta känningar när jag har ÄL så hoppas att testerna kan göra mig klokare.

    Jag använder idag appen P Tracker men vet inte om dagarna stämmer i den.

  • Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-05-28 11:23:15 följande:

    Ser att jag inte riktigt får till det i mina inlägg här i tråden :P men jag blir nog bättre på detta snart :)

    Ja verkligen kul att följas åt!

    Jag beställde ÄL test igår då min cykel varit lite oregelbunden.

    Har inte riktigt koll på min ÄL och har inga direkta känningar när jag har ÄL så hoppas att testerna kan göra mig klokare.

    Jag använder idag appen P Tracker men vet inte om dagarna stämmer i den.


    Jag använde mig först av Flo appen men märkte att den inte stämde på mig då jag känner av ägglossningen. Så jag började med Clearblue ägglossningstester. Får ägglossning redan dag 10-12 efter mensens första dag. Så jag börjar alltid testa direkt när mensen är slut. Har oftast mens runt 6 dagar.

    Har sprungit på toa säkert 10 ggr i dag, övertygad om att mensen kommit. Samtidigt kan jag inte riktigt släppa alla konstiga symptom jag börjat få, kan ju lika gärna vara skengravid som förra månaden. Men skumt är det, kroppen lever verkligen sitt eget liv.
    Hoppas vi får plussa snart!
Svar på tråden BIM Juni