• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Mabe

    Lite mensvärksfeeling, pms och fortsätter med rosa/beiga flytningar. Dags för ny dos ovitrelle i kväll.


    Denstarke skrev 2019-05-26 15:33:38 följande:

    Kunde inte hålla oss, testade imorse med ett vanligt test. Alltså inget ?testa tidigt test?. Det gav inget utslag alls, inte minsta lilla tillstymmelse. Jag vet om att det kanske inte betyder att jag inte är gravid, men denna dagen har varit en bergochdalbana, och jag har mest befunnit mig i dalen :/

    Har nu beställt ?testa tidigt tester? som jag ska prova på fredag eller lördag tänkte jag :)

    Läget med dig?


  • Denstarke
    Hoppet19 skrev 2019-05-26 17:57:37 följande:

    Du är väl bara på  rd 6? Är inte de tidigt tror du? Jag är rd 5 med en 5dagars, skulle inte våga testa såhär tidigt... 

    Hoppas du får annat svar nästa gång!


    Korrekt. Det var för tidigt för att testa. Står i en tabell jag läst att man tidigast kan testa två veckor efter ÄL. Men man går ju lite på nålar, men jag kan säga att det hjälper inte nerverna att få ett negativt test... men men... hur känns det för dig på RD5?
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-05-27 14:22:25 följande:

    Vul idag såg bra ut, plock på torsdag. Så nervig!

    Någon mer med plock snart? :)


    Har plock på onsdag! Är nervös och stressad.. egentligen hade plocket passat bäst på torsdag om man ska se till mina tidigare behandlingar, men då har dom ju stängt. Och på fredag kunde jag inte sövas (vill alltid göra plocket sövd då jag får så ont av ultraljud, spolning etc) så det fick bli på onsdag. Egentligen lite tidigt. Känns inget bra..

    Dessutom kom jag nyss på att vi inte fick med oss något provrör för mannen! Inte heller nån info om när han ska ha utlösning sista gången innan plocket.. fan. Och nu går det inte ringa till dem såklart.

    Vad har dom sagt till er ang när sista utlösningen ska vara? Minns inte hur vi gjort sist.. :/
  • Söderlund
    Ölandstoka skrev 2019-05-27 14:22:25 följande:

    Vul idag såg bra ut, plock på torsdag. Så nervig!

    Någon mer med plock snart? :)


    Vad är ett bra resultat egentligen? Hur många? Hur stora?

    På mitt första Ultraljud i torsdags hade jag typ 10 blåsor på gång, 4 på höger sida. Men idag var det bara 2 på höger sida, de andra hade tillbakabildats, men hade typ 7 på vänster istället. Lite varierande storlek, men från 12 till 17 mm. Ska stimulera 2 dagar till, och planerat äggplock fredag. Är så vansinnigt nervös för resultatet...
  • Söderlund
    LLW skrev 2019-05-27 16:21:20 följande:

    Vad har dom sagt till er ang när sista utlösningen ska vara? Minns inte hur vi gjort sist.. :/


    Vi har äggplock fredag, till oss sa dom antingen tisdag eller onsdag, att det inte spelade någon roll så 2-3 dagar före..
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-05-27 16:21:20 följande:

    Har plock på onsdag! Är nervös och stressad.. egentligen hade plocket passat bäst på torsdag om man ska se till mina tidigare behandlingar, men då har dom ju stängt. Och på fredag kunde jag inte sövas (vill alltid göra plocket sövd då jag får så ont av ultraljud, spolning etc) så det fick bli på onsdag. Egentligen lite tidigt. Känns inget bra..

    Dessutom kom jag nyss på att vi inte fick med oss något provrör för mannen! Inte heller nån info om när han ska ha utlösning sista gången innan plocket.. fan. Och nu går det inte ringa till dem såklart.

    Vad har dom sagt till er ang när sista utlösningen ska vara? Minns inte hur vi gjort sist.. :/


    Till oss sa de utlösning 2-7 dagar innan, sen kanske det är andra direktiv om spermier inte mår tipp topp. Jobbigt att känna att man har en massa frågor kvar, går det att ringa imorgon?
  • Ölandstoka
    Söderlund skrev 2019-05-27 17:26:01 följande:

    Vad är ett bra resultat egentligen? Hur många? Hur stora?

    På mitt första Ultraljud i torsdags hade jag typ 10 blåsor på gång, 4 på höger sida. Men idag var det bara 2 på höger sida, de andra hade tillbakabildats, men hade typ 7 på vänster istället. Lite varierande storlek, men från 12 till 17 mm. Ska stimulera 2 dagar till, och planerat äggplock fredag. Är så vansinnigt nervös för resultatet...


    Hon sa men jag minns knappt hälften :P Hon sa att det såg bra ut och det är det jag väljer att ta med mig. Något i stil med ca två som var redo, tre som var väldigt nära och sju till som kan hinna växa ikapp. Så tolv men jag räknar inte med att det blir så många. Har inte så mycket fokus på antal ägg ut, hoppas bara att få några befruktade. Det är verkligen nervknäckande detta!
  • Hoppet19
    Denstarke skrev 2019-05-26 20:21:05 följande:
    Korrekt. Det var för tidigt för att testa. Står i en tabell jag läst att man tidigast kan testa två veckor efter ÄL. Men man går ju lite på nålar, men jag kan säga att det hjälper inte nerverna att få ett negativt test... men men... hur känns det för dig på RD5?
    Nej förstår det! Ja RD 6 idag, och har varit lite negativ senaste dagarna men idag kändes de lite bättre... vet inte. Vill inte jinxa! Hade som stickningar i brösten- jättekonstig känsla aldrig haft de förr.
    Men jag är glad så länge de bruna flytningarna håller sig borta! Minns inte vilken dag de kom förra gången men kanske RD 10 typ... 
Svar på tråden IVF maj 2019