• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-18 20:48:24 följande:

    BF imorgon. Ingen hinnsvepning idag tyvärr då tappen inte var mogen nog. BM retade den dock men jag tror inte det gav något. :(


    Vad synd! Hur känns det idag? Är du lika svullen i kroppen ff?
  • Anatomy
    Leeandra skrev 2019-06-19 08:27:13 följande:

    Vad synd! Hur känns det idag? Är du lika svullen i kroppen ff?


    Ja, det är framförallt mins händer som är problemet. Har ingen känsel i fingrarna och kan inte använda dem speciellt mycket. Kan inte klä på mig byxor och strumpor själv. Inte dela min mat och inte öppna/bära saker.
  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-19 08:33:32 följande:

    Ja, det är framförallt mins händer som är problemet. Har ingen känsel i fingrarna och kan inte använda dem speciellt mycket. Kan inte klä på mig byxor och strumpor själv. Inte dela min mat och inte öppna/bära saker.


    Väldigt handikappande, . Hoppas din lilla inte dröjer alltför länge nu. Jag börjar också bli otålig trots att jag inte har några besvär.
  • franksmatte

    Väntan känns så oerhört lång och man är bara less på det, sen så vips så är det igång och när man väl har fött så saknar man den där kulan efter 2-3 dagar, hur e det möjligt? Helt slut efter förlossning och hemkommen så sa jag ta till sambon "wow det hör vill jag göra igen, skall vi skaffa fler"? Han bara titta konstigt på mig..haha ha. Ni som blivit sydda där nere hur står ni ut med smärtan efter ni kissat? Jag är sydd på inre blygsläpparna vid urinröret och varje gång jag kissar så hamnar ju det urin där och det bränner och svir något enormt.

  • Teresa B

    Bäbis är här! Kom nästan på minuten ett dygn efter att igångsättningen startat. (1-2 dygn tar det i regel för en omföderska).

    För mig var det UNDERBART att bli igångsatt, eftersom jag då fick vara på förlossningen hela tiden. Förra förlossningen kämpade jag lite för länge hemma själv. Så var jag ju också väldigt klar med att vara gravid i v. 43...


    Leeandra skrev 2019-06-16 08:40:36 följande:

    Lycka till idag då ! Hoppas du får gosa bebis snart!


  • Teresa B

    Grattis till bäbis!

    Ett tips är att kissa i duschen, då vattnet spolar samtidigt som det fräna kisset kommer kan det kännas mycket mindre. Multi-gyn har även kompresser som kan hjälpa till att få ner svullnad t. ex. så det kan även hjälpa till.


    franksmatte skrev 2019-06-20 01:17:23 följande:

    Väntan känns så oerhört lång och man är bara less på det, sen så vips så är det igång och när man väl har fött så saknar man den där kulan efter 2-3 dagar, hur e det möjligt? Helt slut efter förlossning och hemkommen så sa jag ta till sambon "wow det hör vill jag göra igen, skall vi skaffa fler"? Han bara titta konstigt på mig..haha ha. Ni som blivit sydda där nere hur står ni ut med smärtan efter ni kissat? Jag är sydd på inre blygsläpparna vid urinröret och varje gång jag kissar så hamnar ju det urin där och det bränner och svir något enormt.


  • Leeandra
    Teresa B skrev 2019-06-20 07:51:03 följande:

    Bäbis är här! Kom nästan på minuten ett dygn efter att igångsättningen startat. (1-2 dygn tar det i regel för en omföderska).

    För mig var det UNDERBART att bli igångsatt, eftersom jag då fick vara på förlossningen hela tiden. Förra förlossningen kämpade jag lite för länge hemma själv. Så var jag ju också väldigt klar med att vara gravid i v. 43...


    Grattis! Vad härligt att allt gick och kändes så bra .
  • Leeandra
    franksmatte skrev 2019-06-20 01:17:23 följande:

    Väntan känns så oerhört lång och man är bara less på det, sen så vips så är det igång och när man väl har fött så saknar man den där kulan efter 2-3 dagar, hur e det möjligt? Helt slut efter förlossning och hemkommen så sa jag ta till sambon "wow det hör vill jag göra igen, skall vi skaffa fler"? Han bara titta konstigt på mig..haha ha. Ni som blivit sydda där nere hur står ni ut med smärtan efter ni kissat? Jag är sydd på inre blygsläpparna vid urinröret och varje gång jag kissar så hamnar ju det urin där och det bränner och svir något enormt.


    Ha, ha - vad roligt . Förstår att din karl tittade lite konstigt på dig . Tycker mest att jag saknar min vanliga vältränade mage när bebisen är ute, ist för den överjästa bulldegen .
  • Tiddelipom
    Teresa B skrev 2019-06-20 07:51:03 följande:

    Bäbis är här! Kom nästan på minuten ett dygn efter att igångsättningen startat. (1-2 dygn tar det i regel för en omföderska).

    För mig var det UNDERBART att bli igångsatt, eftersom jag då fick vara på förlossningen hela tiden. Förra förlossningen kämpade jag lite för länge hemma själv. Så var jag ju också väldigt klar med att vara gravid i v. 43...


    Grattis!

    Jag kände likadant gällande igångsättning. Skönt att vara på plats, omskött och övervakad redan från start.
  • Syndrom

    De senaste kvällarna när jag lagt mig har jag haft som lätta kramper där mensvärken sitter, de gör inte ont men är väldigt tydliga. Kanske ett tiotal med några minuters mellanrum. Så något fuffens har kroppen för sig, kanske, kanske slipper jag gå över asalångt Skrattande 

    Natten mot lördag kommer mannen hem från sjön, då går jag in i v. 40.

    Glad midsommar alla gravida och alla som fått era små bebisar {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2