• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Yup) skrev 2019-10-22 20:24:22 följande:

    Tråkigt att höra! Lider med dig! Jag var totalt nere på botten för en månad sen efter att vårt projekt var avslutat. Nu har vi inte hörts alls sen dess. På gott och ont.


    Ja det är astrist! So in love... Gör det fortfarande ont? Jobbigt att ta sig ur?
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:27:38 följande:
    Jag vet inte om jag kan ta konsekvenserna men om det visar sig att han är villig att testa så är jag också det!
    Men om ni skulle bli tillsammans så är ju det något du måste räkna med.
    För även om hon kanske inte vet att ni har haft ihop det bakom hennes rygg så kan hon ju reagera på att ni två blir tillsammans.
    Och kanske kan hon även lägga ihop 1 och 1 i och med att hon var nära att komma på er en gång.
    De har ju dessutom barn som också lär ha frågor.
    Jag tror att det bästa du kan göra är att släppa taget och gå vidare. Precis som du själv skrev.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-10-23 16:46:10 följande:

    Men om ni skulle bli tillsammans så är ju det något du måste räkna med.

    För även om hon kanske inte vet att ni har haft ihop det bakom hennes rygg så kan hon ju reagera på att ni två blir tillsammans.

    Och kanske kan hon även lägga ihop 1 och 1 i och med att hon var nära att komma på er en gång.

    De har ju dessutom barn som också lär ha frågor.

    Jag tror att det bästa du kan göra är att släppa taget och gå vidare. Precis som du själv skrev.


    Vi räknar med att hon i så fall kommer reagera ja! Tanken är ju inte att han går från ett hus till ett annat utan han kommer bo själv och vi kommer fortsätta umgås som de vänner vi är idag. Sen vad som händer bakom stängda dörrar...

    Men visst, det bästa hade nog varit att bara lägga ner!
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:38:22 följande:
    Han väljer mig framför sin sambo men inte framför sin familj.
    Men då väljer han ju ändå bort dig.
    Varför vill du leva med någon som ser dig som ett andrahandsval? Tycker du inte att du förtjänar bättre?
    Du skrev väl själv att du skulle backa och sluta träffa honom nu. Har du ändrat dig igen?
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:51:33 följande:
    Vi räknar med att hon i så fall kommer reagera ja! Tanken är ju inte att han går från ett hus till ett annat utan han kommer bo själv och vi kommer fortsätta umgås som de vänner vi är idag. Sen vad som händer bakom stängda dörrar...

    Men visst, det bästa hade nog varit att bara lägga ner!
    Ja,det bästa är att lägga ner,ja. Det här känns inte som en bra start på ett förhållande.
    Speciellt inte om du tror att det kan få konsekvenser för många.
  • molly50
    molly50 skrev 2019-10-23 16:54:04 följande:
    Ja,det bästa är att lägga ner,ja. Det här känns inte som en bra start på ett förhållande.
    Speciellt inte om du tror att det kan få konsekvenser för många.
    Jag ska tillägga att personligen så hade jag aldrig blivit tillsammans med en väns ex.
    Jag tycker det är respektlöst mot vännen om hon fortfarande har känslor kvar och inte är ok med det och jag vet hur mycket det kan såra.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-10-23 16:52:38 följande:

    Men då väljer han ju ändå bort dig.

    Varför vill du leva med någon som ser dig som ett andrahandsval? Tycker du inte att du förtjänar bättre?

    Du skrev väl själv att du skulle backa och sluta träffa honom nu. Har du ändrat dig igen?


    Väljer han bort mig så kommer jag respektera det och inte höra av mig till honom! Jag förtjänar inte bättre, snarare tvärtom, jag förtjänar knappt denna fantastiska man!

    Jag vill backa men kan ju inte, därav datumet. Lite som en förberedelse för mig själv...
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 16:58:24 följande:
    Väljer han bort mig så kommer jag respektera det och inte höra av mig till honom! Jag förtjänar inte bättre, snarare tvärtom, jag förtjänar knappt denna fantastiska man!

    Jag vill backa men kan ju inte, därav datumet. Lite som en förberedelse för mig själv...
    En man som utan att tveka kan bedra sin sambo och barn är inte en fantastisk man. Tvärtom. Det är bara en tafflig ursäkt till man.
    Vad är det som säger att han inte skulle göra samma sak mot dig sen om ni skulle bli ihop?
    Och jo,du förtjänar bättre än så här.
    Du behöver nog jobba lite på din självrespekt.
    Du kanske borde fundera mer på att gå till en samtalsterapeut?
    Jag tycker inte att det ska behövas ett specifikt datum för att avsluta en relation som ändå inte kommer att leda någonstans.
    Nu är jag kanske hård. Men ibland så kan man behöva det för att få upp ögonen.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-10-23 17:23:51 följande:

    En man som utan att tveka kan bedra sin sambo och barn är inte en fantastisk man. Tvärtom. Det är bara en tafflig ursäkt till man.

    Vad är det som säger att han inte skulle göra samma sak mot dig sen om ni skulle bli ihop?

    Och jo,du förtjänar bättre än så här.

    Du behöver nog jobba lite på din självrespekt.

    Du kanske borde fundera mer på att gå till en samtalsterapeut?

    Jag tycker inte att det ska behövas ett specifikt datum för att avsluta en relation som ändå inte kommer att leda någonstans.

    Nu är jag kanske hård. Men ibland så kan man behöva det för att få upp ögonen.


    Förstår ju att det verkar helt galet skevt men han är ändå mannen jag älskar. Behöver nog absolut prata med någon inom kort...

    Jag tror inte han skulle göra så här mot mig, eller jag vet det men det vet ju så klart hans sambo också så... Tänker att vi träffades på andra premisser och vet verkligen vad vi tycker och tänker om det mesta. Vad som verkligen är viktigt i ett förhållande!!!

    Det behövs inget datum, men JAG behöver det för egen del! Jag tycker snarare du låter ärlig och rättvis än hård och jag läser och förstår precis vad du menar men just nu kan jag inte leva upp till det även min hjärna tycker och tänker, hjärtat är starkare!
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-10-23 18:36:22 följande:
    Förstår ju att det verkar helt galet skevt men han är ändå mannen jag älskar. Behöver nog absolut prata med någon inom kort...

    Jag tror inte han skulle göra så här mot mig, eller jag vet det men det vet ju så klart hans sambo också så... Tänker att vi träffades på andra premisser och vet verkligen vad vi tycker och tänker om det mesta. Vad som verkligen är viktigt i ett förhållande!!!

    Det behövs inget datum, men JAG behöver det för egen del! Jag tycker snarare du låter ärlig och rättvis än hård och jag läser och förstår precis vad du menar men just nu kan jag inte leva upp till det även min hjärna tycker och tänker, hjärtat är starkare!
    Jag tror att du behöver prata med någon ganska omgående. För din egen skull.

    Det kan du aldrig vara säker på. Hans sambo tror ju,som sagt,säkert det också.
    Och det trodde jag med om mitt ex. Men det var fel.
    Om han vet vad som är viktigt i ett förhållande så borde han inte bedra sin sambo. 
    Men eftersom han gör det och inte tänker lämna henne så visar han ju att han inte vet det.
    Han klarar uppenbarligen inte av att ta allvarliga diskussioner med henne,vilket han borde göra.
    Något är det ju som inte stämmer om han väljer att bedra henne.

    Tack! Ja,jag försöker vara ärlig och rättvis.
    Jag bara undrar varför du behöver ett datum överhuvudtaget. Du vet ju att han inte tänker lämna henne. Det har han ju varit tydlig med.
    Så hur lång tid tycker du att han ska få?
    Han har ju redan fått mer än 1 år och ni står fortfarande kvar och stampar på samma ställe.
    Kastar du bort mer tid på honom så är risken att du missar honom med stort H också.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.