• AnnieMagda

    Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020

    Välkommen till gruppen:

    Vi som väntar fjärde (eller tredje, femte) barnet Jan-feb 2020.

    Jag har tre barn, 8 år, 6 år och 1 år sen tidigare, nu jag är gravid igen och vi väntar vårt fjärde barn! Wow! Med BF 15/1.

    Har drömt om en stor familj. Med ettåringen tog det över tre år innan det gick. Den här gången gick det på andra försöket! Herregud, är det sant! undrar jag fortfarande.

    Shit jag vill berätta detta för alla, men min man vill att vi väntar!

    Magen avslöjar mig redan nu i vecka 7.. hur ska jag kunna hålla detta hemligt??

    Illamåendet har också startat nu (vecka7), usch usch.

    Jag vill kunna ventilera allt, hoppas det är fler med mig som känner så..

    /AnnieMagda

    Hur har ni det, ni andra??

    Skriv gärna

    - Ålder på barn sen tidigare

    - BF

    - När kommer ni berätta nyheten för andra?

    - Hur stor är magen nu, jämfört med tidigare?

    - Hur är illamåendet den här gången?

    - Förlossningar, vag eller kejsar, hur känns det inför denna?

    - Tankar/känslor i för att bli ?storfamilj?...

  • Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020
  • Anonym (Fjärde)

    Ja , välkommen gummsan 83 ..

    i morgon ska vi på hälsosamtal , känns sådär .. ingenting känns sådär vidare bäst ! Man vill ju vara på moln ju ... gå runt i vår hemliga bubbla liksom

    Men de kommer väl förhoppningsvis ...

    Har du berättat för någon gummsan 83? Planerade ni?

  • Anonym (Fjärde)

    Tänkte också idag på en känsla som jag undrar om fler har som har lite äldre barn , detta med att barnen är större och självständiga ... ska man få en liten nu och börja om? Nu skrämmer den mej ....

    Känslan är också såhär jag har ju mina tre barn jag kan inte se mig med fler liksom det känns såhär nu att jag är såååå nöjd ... innan denna ångest så va det de enda jag tänkte på ?åh när jag blir gravid? och jag har alltid känt att jag vill ha ett barn till ... detta är inte med pappa till mina andra tre .

    Allt känns bara sååååå annorlunda mot tidigare graviditeter och förhoppningar ... eller har jag glömt? Jag vet iaf att jag inte hade denna ångest och denna panik känsla av att jag ska börja om igen ... om man gör rätt el fel ... lite sent att tänka på men tankarna är så

  • Gummsan83

    @Fjärde tack! Ja det är planterat, mycket för att min sambo inte har barns sen innan och han ville gärna ha ett efter att vi börjat träffats. Vi har inte berättat för någon ännu mer än min bästa kompis. Men tänkte berätta för våra föräldrar i helgen. Barnen ska vi vänta med, vill gärna ha ett tidigt VUL först. Mest för jag är rädd att det är tvillingar igen.

  • Anonym (Fjärde)

    Gummsan83

    Okej alltså jag har gjort abort en gång för några år sedan det var tvillingar och jag undrar hur stor är risken att de skulle blir igen? Sån noja på den också ... :(

    Men första rul är väl typ v 12

    Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra vul innan eller vänta till v 12-14 , problemet är att min mage är svullen så det är svårt att dölja så vill berätta egentligen vet bara inte hur .....

  • AnnieMagda

    Jag var på VUL idag, har ju blött från och till i flera dagar och imorse kom färskt blod IGEN..

    Så skönt att sjukvården lyssnar och ger mig tid samma dag. Var supernojig på jobbet, hade möten och rädd för att få en störtflod. Så när jag äntligen kom till läkaren satt jag bara där helt apatisk. Hon kollade och visst var det så..

    Att den lille fanns kvar, med tickande hjärta och rörde på sig hit och dit. <3 Herregud!!

    Jag tackade för besöket och gick ut.. insåg för första gången att vi kanske blir en fyra barns familj på riktigt. Jag har inte fattat det tidigare, inser jag.

    Och varför blödde det då? Ingen förklaring, det var bara att hålla tummarna sa läkaren. Livets kraft är stor.

    Ojoj..

  • Anonym (Fjärde)

    Anniemagda

    Åh vad härligt :) grattis igen !!!

    Jag tror inte jag förstått att jag har nåt där inne , de är nog så att man pratar om nåt och man mår dåligt men man vet inte mer än så ....

  • Micka!

    Vad härligt att den lilla lever, Anniemagda

    Vi har berättat för typ nästan alla privat, men på jobbet har jag inte berättat, vill vänta till efter kubb-ul, innan jag säger till chefen.....

    Har fortfarande inte riktigt förstått eller vågar ta in att det är en bebis i magen, behöver nog få veta att den är frisk först!!

    Jag är i v 12 och börjar få en gravidmage, det syns och det är svårt att dölja, och så blir det sommarfest imorgon på jobbet, har ingen aning om vad jag ska sätta på mig för kläder....

    Mår fortfarande illa, men mest på kvällen, hoppas det går över snart!

  • 4troll

    Hej!

    Hoppar in här. Väntar nr 4 i feb. De andra barnen är 10 år ,9 år och 6 år så blir lite sladdis. Tänker vänta med att berätta för syskonen och våra föräldrar till eftet v 12 och ev KUB/UL.

  • AnnieMagda

    Hallå! Hur har ni andra det??

    Här är det tröttsamt! Jag är så trött och grinig hela tiden. Hehe och min man gör inte allt som jag tycker att han ska. Är det hormoner eller bara livet? Hmm är i vecka 12 nu. Och det är fortfarande ingen i familjen som vet något.

    Känns så annorlunda den här gången. Jag är mer orolig för KUB, mer sur på min man och vill tydligen hemlighålla för familjen. För det känns som att dom tycker att vi redan har fullt upp. Och hur ska vi orka/klara en fjärde. Eller är det jag själv som har dom tankarna och projicerar detta på familjen?

    Ska bli så skönt med semester och efter kub kan jag förhoppningsvis slappna av och landa i det här. För just landa i tanken och innebörden av att det kommer en till behöver jag helt klart!

  • Millie8401

    Hejsan !!

    Här inne är det ganska tyst , hur har det gått ??

    Hur många har sett lilla bebisen ? Gjort kub ? Vi ska näst vecka på torsdag , jag är så sjukt nervös .. jätte knäppt kan inte alls känna att jag känt såhär innan .

    V 13 , illamåendet är inte alls lika påtagligt och brösten är inte lika ömma längre , bara tyngre !

    Magen är fortf stor , men svullnaden ha gått ner annars sedan v 10-11 tycker jag och det syntes på vågen också . Vet inte varför magen fortf syns så mkt .

    Hoppas allt är bra med er och era bebisar

    Här vet typ alla om det nu , några på jobbet vet inte ännu , har semester nu så perfekt med kub under den :)

Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet Jan-feb 2020