• Anonym (Ok namn?)

    Vladimir

    Namn till pojke. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vladimir
  • Anonym (Nja!)

    Har man anknytning till namnet så är det ok men definitivt inte förstahandsval av namn. Bättre med Putte då (Putin)

  • Trängtar efter dig

    Liksom Adolf genast för tankarna till Hitler tycker jag att Vladimir genast för tankarna till Putin. Dessutom är väl Vladimir och kortformen Vlad typiska skurknamn i filmer? Jag hade undvikit namnet så att barnet inte börjar identifiera sig med Putin och andra skurkar.

  • Anonym (Nej)

    Tycker det är ganska fult, för tanken till vampyrer och KGB-agenter...

  • Anonym (Nej!)

    Eftersom ALLA kommer att tro att ungen är rysk och att han troligtvis kommer att någon gång under sitt liv bli utsatt för mobbing endast på grund av sitt namn så skulle tycker jag verkligen INTE att ni ska döpa honom till det. Och tro mig man kan bli mobbad för dom mest konstigas anledningar som finns.

  • klyban

    Ja tror alla vill ha namn ifrån fascisten i Ryssland, eller inte?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anna 428

    Min son heter så. Har aldrig blivit mobbad. Namnet passar om man har anknytning till Ryssland vilket vi har.

  • fluu

    Coolt och vackert, men passar inte med vilket efternamn som helst.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Linn)

    Som många andra här i tråden tycker jag att det fungerar om man har någon slags knytning till Ryssland (eller annat land där Vladimir är vanligt). Om ni inte har det kommer det låta rätt udda. 

  • Anonym (Hihi)

    Vladimir Nilsson, eller? Fast om ni har t.ex ryska efternamn så blir det nog inte så konstigt

  • Anonym (Urk)
    Dr Nail skrev 2019-06-21 11:00:33 följande:

    Namnet betyder "äger hela världen". Starkt namn för en stark man.


    Vladde äger nästan hela världen i alla fall eftersom han totaläger USA tack vare apelsinen Trumpy boy 
  • Dr Nail
    Anonym (Urk) skrev 2020-01-14 23:25:08 följande:

    Vladde äger nästan hela världen i alla fall eftersom han totaläger USA tack vare apelsinen Trumpy boy 


    Du menar Putin? Nä, visst äger han USA och Ryssland (och typ Tyskland, via gas och så), men det är ju rätt lång ifrån hela världen? Han äger t.ex. garanterat inte Kina...
  • Anonym (kanske)

    Gillar namnet, kanske lite svårt på svenska dock. Många lär uttala det fel och så, då betoningen ska ligga på i:et i mitten och inte a som många svenskar säger. Men som sagt, många ryska namn är fina.

Svar på tråden Vladimir