• eeat

    Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

    Hej!

    Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

    Välkomna!

  • Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • eeat
    Littlestar78 skrev 2019-07-03 12:34:46 följande:

    Tack Men vet du, jag är inte en dag äldre än 25 inombords haha


    Det är bra det, för ålder är bara en siffra:D
  • eeat
    Emmissss skrev 2019-07-03 13:36:22 följande:

    Det är vårt första barn :) 28 & 34år gamla!

    Lägger till dig! :)

    BF; 

    13/1 Emmissss

    25/1 eeat

    19/2 Littlestar78


    Okey, stort grattis! Finns inget bättre än små människor man "tillverkat" tillsammans hehe :D
  • eeat
    couleours skrev 2019-07-03 14:59:47 följande:

    Hej, jag hänger gärna på här!

    Tredje barnet beräknad till 26/1-20. Har två döttrar sedan tidigare, 6 och 4 år gamla. Har varit hemskt illamående och haft yrsel, men det har börjat lägga sig. Nu är det bara tröttheten kvar, men om den blir lik tidigare graviditeter kommer den inte att ge med sig heller, hehe. Var på tidigt ultraljud i v. 9, KUB blir den 19 juli och inskrivning hos BM den 29:e.

    Grattis till alla era graviditeter!


    Välkommen! :D jobbigt.. hade du det genom hela graviditeterna??:O
  • eeat

    Är det någon som blivit illamående i de så kallade "spökveckorna" när allt egentligen ska lugna sig??

    Känner mig sjukt förvirrad över detta! Hade illamående i de tidiga veckorna i förra graviditeten!

    Jag är 24 år och pappan till barnen 27 år :)

  • eeat

    Och vad är det sköna respektive jobbiga med era graviditeter och allmänt mående nu?

    För mig:

    + Cravings efter sånt jag åt som barn, ständiga nostalgitrippar haha

    - Illamående, plötsliga kramper i överkroppen (som läkare inte kan förklara) och ångest över att amningen ska skita sig igen

  • solrosbarn

    BF 6/2
    är i v. 8+6

    Haft ganska lite symtom övh och därför varit väldigt orolig.

    Brösten svullna men gör inte så ont som alla skriver.
    Kan må lite illa om det går för långt mellan måltiderna.
    Brukar vilja vila efter middagen (har semester), mår alltid sämre när jag vilat :P
    kissar på natten/tidigt på morgonen.
    Blev väldigt mätt när jag skulle äta i v.6-v.7 men nu kan jag äta mer :D
    Var väldigt svullen om magen tidigt i graviditeten ca v.6-7
    har varit och gjort UL (trodde jag var i v,13 då men blev tillbakaflyttad). Såg iaf en liten ärta med tickande <3

  • rookies

    Hej alla med BF i Januari/februari!


    Jag vill tipsa om facebookgruppen Gravid- och bebissnack där vi (blivande) föräldrar samlas för att peppa, tipsa och dela med oss av erfarenheter. Ett mysigt forum helt enkelt för alla typer av frågor som kan dyka upp under graviditeten/ småbarnslivet.

    Hoppas vi ses där! Hjärta


    https://www.facebook.com/groups/2369998583236857/
  • Carrie123
    solrosbarn skrev 2019-07-04 10:16:58 följande:

    BF 6/2
    är i v. 8+6

    Haft ganska lite symtom övh och därför varit väldigt orolig.

    Brösten svullna men gör inte så ont som alla skriver.
    Kan må lite illa om det går för långt mellan måltiderna.
    Brukar vilja vila efter middagen (har semester), mår alltid sämre när jag vilat :P
    kissar på natten/tidigt på morgonen.
    Blev väldigt mätt när jag skulle äta i v.6-v.7 men nu kan jag äta mer :D
    Var väldigt svullen om magen tidigt i graviditeten ca v.6-7
    har varit och gjort UL (trodde jag var i v,13 då men blev tillbakaflyttad). Såg iaf en liten ärta med tickande <3


    Hej, dina symtom later liknande som de jag har/har haft da jag inte heller har de tydliga "illamande och superomma brost"! Ar i vecka 8+3 idag.

    Nar jag plussade 4/6 sa madde jag mest lite "konstigt" illa, men trodde jag var trott och har precis kommit hem fran en stressig helg i Sverige. Madde mest illa nar jag atit och inte annars. Min kondition var som bortblast och som dig sa var jag matt snabbt och var heller inte sugen eller hungrig. Sen var min mage supersvullen och fick ofta kramp i tarmarna, men det verkar gatt over.

    Mina brost var omma i borjan (ibland bara brostvartorna och ibland i sjalva brosten), men nu ar de bara lite svullna och brostvartorna/vad det nu heter runt om ar storre an innan. 
    Jag dor av hunger och vaknar "utsvulten". Jag ater ett knacke innan jag aker till jobbet och sedan frukost, en frukt och lunch och ar fortfarande lite hungrig efter det haha! Igar at jag en ganska stor steak sandwich och pommes med nagra killar pa jobbet och at lika mycket som dem haha! Forsta gangen jag kunnat ata hela den portionen och forsta gangen jag inte kande mig hungrig efter 5 minuter. Dock kan jag ocksa ma lite illa om jag inte ater ofta. 

    Mina starkaste symtom ar nog anda den forlamande trottheten och att jag ar kanslomassigt ostadig haha! Jag kan grata latt och kanner mig lite nere, men jag vet ju att jag innerst inne ar superglad for att vi ska fa barn!
    Vi ska beratta for min mans mamma idag (hon bor langt bort sa blir via Skype), hans bror i helgen (som ocksa bor i annat land och vi ska traffa dem och passar da pa). Mamma far veta pa mandag nar hon kommer hit och sen far alla andra veta i augusti efter vecka 12. Tycker det ar sa laskigt att beratta, men da vi bor pa Irland sa passar vi pa att beratta for folk nar vi traffar dom istallet for att ta det pa telefon senare. 

    Vi gjorde tidigt ul i vecka 6+3 da jag ville veta att det verkligen var en bebis dar och se hur langt gangen jag var. 

    BF 10/2 och det ar forsta barnet!
  • eeat
    Carrie123 skrev 2019-07-04 11:13:30 följande:

    Hej, dina symtom later liknande som de jag har/har haft da jag inte heller har de tydliga "illamande och superomma brost"! Ar i vecka 8+3 idag.

    Nar jag plussade 4/6 sa madde jag mest lite "konstigt" illa, men trodde jag var trott och har precis kommit hem fran en stressig helg i Sverige. Madde mest illa nar jag atit och inte annars. Min kondition var som bortblast och som dig sa var jag matt snabbt och var heller inte sugen eller hungrig. Sen var min mage supersvullen och fick ofta kramp i tarmarna, men det verkar gatt over.

    Mina brost var omma i borjan (ibland bara brostvartorna och ibland i sjalva brosten), men nu ar de bara lite svullna och brostvartorna/vad det nu heter runt om ar storre an innan. 

    Jag dor av hunger och vaknar "utsvulten". Jag ater ett knacke innan jag aker till jobbet och sedan frukost, en frukt och lunch och ar fortfarande lite hungrig efter det haha! Igar at jag en ganska stor steak sandwich och pommes med nagra killar pa jobbet och at lika mycket som dem haha! Forsta gangen jag kunnat ata hela den portionen och forsta gangen jag inte kande mig hungrig efter 5 minuter. Dock kan jag ocksa ma lite illa om jag inte ater ofta. 

    Mina starkaste symtom ar nog anda den forlamande trottheten och att jag ar kanslomassigt ostadig haha! Jag kan grata latt och kanner mig lite nere, men jag vet ju att jag innerst inne ar superglad for att vi ska fa barn!

    Vi ska beratta for min mans mamma idag (hon bor langt bort sa blir via Skype), hans bror i helgen (som ocksa bor i annat land och vi ska traffa dem och passar da pa). Mamma far veta pa mandag nar hon kommer hit och sen far alla andra veta i augusti efter vecka 12. Tycker det ar sa laskigt att beratta, men da vi bor pa Irland sa passar vi pa att beratta for folk nar vi traffar dom istallet for att ta det pa telefon senare. 

    Vi gjorde tidigt ul i vecka 6+3 da jag ville veta att det verkligen var en bebis dar och se hur langt gangen jag var. 

    BF 10/2 och det ar forsta barnet!


    Åh haha! Tycker du det var värt med ett tidigt UL? Jag gjorde inget med första men funderar på ett nu då jag för det mesta inte känner mig gravid alls.
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!