• Anonym (Undrar)

    Män- varför är det upphetsande med porr?

    Killars version nu, inte vad ni kvinnor tror att er man tycker.

    Varför är det så spännande med porr att ni inte kan hålla er ifrån det?

    Tänder du lika mycket på din flickvän som på porrfilm?

    Vad har det för positiva respektive negativa konsekvenser?

    Kort och gott. Varför ser ni på porr även när ni är i en relation med någon som vill ja sex med er?

  • Svar på tråden Män- varför är det upphetsande med porr?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2019-07-17 13:48:16 följande:

    För att det enligt ts lät som om endast män kollar på porr och att de kvinnor som eventuellt skulle svara inte gör det och endast svarar i sin mans ställe. Hur svårt kan det vara.


    Det menade jag inte. Ber om ursäkt att det missuppfattades.

    Kvinnor här på fl vill gärna svara i deras mans ställe, på frågor de egentligen inte VET svaret på utan TROR. Och då blir det missvisande resultat.

    Testa själv att fråga din man något som du tror dig veta att han skulle svarat så får du se att det kan skilja ganska mycket. En del vill gärna lägga orden i mun på sin partner som om denne inte har någon talan själv.

    I många relationer är det framförallt män som tittar på porr trots att de VET att relationen tar skada av det, dvs att kvinnan uttryckt sitt missnöje om porr och allt det där, men ändå kan de inte hålla sig därifrån. De anser sig ha rätt att se porr medans de onanerar exempelvis. Borde man köra över sin partners önskan bara för det eller borde kvinnor bara lära sig att acceptera att män måste se porr?

    Jag kan inte komma på någon man som har något emot att deras kvinna ser på porr men jag läser mängder med inlägg här och där om hur dåligt kvinnor mår som är i en relation med en man som tycker att porr är väsentligt för deras sexliv. Det är för mig som att ständigt kränka sin partner med fula ord bara för att den ena tänder på det under sexet.
  • Anonym (Odin)

    Det är det inte. Alls. Porr är ungefär som en plastimitation fast skadligt.

  • Anonym (Nice)

    Varför är det så spännande med porr att ni inte kan hålla er ifrån det?

    Är helt enkelt upphetsande att se på sex i olika konstellationer. Både att se läckra heta kroppar (och då menar jag INTE silikonbröst, duckfaces och pinsmala 18-åringar), och själva sexakten i sig. Tittar oftast på gruppsex med mycket analsex, men även en del på dominanssex med fastbindningar och munknull.

    Tänder du lika mycket på din flickvän som på porrfilm?

    Det är två helt olika saker, så svårt att jämföra. Med porren är det ju bara visuell stimulans. När jag är med min fru så tänder jag på henne för att hon är hon, och på de sex vi har. Vi har ett fantastiskt sexliv, har inget att klaga på där.

    Vad har det för positiva respektive negativa konsekvenser?

    Positiva konsekvenser?

    Vi får mycket inspiration tillsammans ifrån porr. Hon kan tex skicka länkar till filmklipp som visar vad hon gillar. Mycket bra hjälpmedel då vi börjat utforska dominanssex rätt mycket, och hon kan visa vad som är lagom och vad som är för mycket.

    Även positivt att hon aldrig behöver känna någit krav på att ställa upp. Är hon inte sugen så löser jag min orgasm själv. Gör mycket hellre så än att ha sex med henne om hon inte är sugen egentligen.

    Negativt?

    Ibland lägger man kanske lite för mycket tid på attt hitta just det den där perfekta scenen, där det är snyggt filmat, trovärdigt skådespeleri (ska upplevas som kåta på riktigt, se naturliga ut) rätt typ av sex, osv

    Kort och gott. Varför ser ni på porr även när ni är i en relation med någon som vill ja sex med er?

    Ibland vill jag men inte hon, ibland är vi på olika orter, ibland är det skönt att bara fokusera på sig själv en stund.

    Min fru blir ytterst sällan nekad sex när hon är sugen, och skulle jag inte vara sugen så beror det på andra orsaker, inte att jag kollat porr.

    Kan runka till porr 2-3 ggr samma dag och ändå (eller pga) vara riktigt sexsugen på kvällen.

    Porr är ett komplement till sexet med min fru, och ingenting annat. Vi filmar även ibland när vi har sex, som jag kan kolla på när jag är bortrest, och lägger upp en del på amatörsidor också.

  • Anonym (äktavara)

    Porr är bra för att slippa fantisera när man onanerar, man kan också kolla det man tänder på , vill man göra sig av med en laddning är det ett bra och bekvämt alternativ och man kommer snabbare. Dock finns ju risken att man blir avtrubbad, men man kan också lära sig något trix inför sin partner. För mig går det väldigt mycket upp och ner, vissa perioder tänder jag inte alls på porr. Skulle känna mig mindre värd om min partner enbart kollade porr för att komma igång, då skulle jag tro att hen inte tänder på mig. Ibland kan det faktiskt vara så att man haft så mycket sex med sin partner att det blir slentrian till slut.

  • Blower83
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-17 12:56:10 följande:

    För att det lockar och hetsar tanken. Det genererar än mer lust.

    Varför ser jag på porr, tja har en fru som inte är intresserad av sex kanske mer än kl 8 en lördagsmorgon, en gång i veckan. Hon vill sällan experimentera och ändra sexet. Hon sitter hellre vid FB, köper nya krukor till fönsterna eller ligger och sover än att fundera på eller hitta på sexuella överraskningar eller äventyr. 

    Jag önskar att min fru hade haft samma sexuella drift/tankar, det hade nätporren minskat drastiskt. Nu blir porren en liten tillflykt att få vara helt fri och hämningslös i tanken. Att leva ut sin lust helt enkelt.


    Håller med där fullständigt. Min fru är likadan.
  • Anonym (Undrar)
    Blower83 skrev 2019-07-17 17:21:57 följande:

    Håller med där fullständigt. Min fru är likadan.


    Ni använder det som substitut till sex för att er fru har slutat tända på er. Då gör ni inte det för att ni ?kan? och har rätt till det, utan för att få stillat en frustration?!
  • Anonym (...)

    Varför är det så spännande med porr att ni inte kan hålla er ifrån det?

    Kan o kan, vill inte undvika det. Gillar porr helt enkelt. Chans att få "uppleva" sådant som man annars inte får/vågar uppleva i verkligheten.

    Tänder du lika mycket på din flickvän som på porrfilm?

    Tänder mycket mer på min fru.

    Vad har det för positiva respektive negativa konsekvenser?

    Jag blir tillfredställd, slipper gå irriterad o sexuellt frustrerad. Viss risk att man blir porrskadad, det kan ju kanske inte jag själv bedöma om jag blivit.

    Kort och gott. Varför ser ni på porr även när ni är i en relation med någon som vill ja sex med er?

    För att jag har mycket mer sexlust än frun. Hade hon haft högre sexlust skulle nog porren inte fylla ön direkt funktion.

  • Blower83
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-17 18:08:39 följande:

    Ni använder det som substitut till sex för att er fru har slutat tända på er. Då gör ni inte det för att ni ?kan? och har rätt till det, utan för att få stillat en frustration?!


    I mitt fall har du fel. Jag tittar för att min fru inte har suget efter sex lika mkt som jag har. Hon någer sig gärna med 1 gång i månaden ibland kan det bli 2.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-17 18:08:39 följande:
    Ni använder det som substitut till sex för att er fru har slutat tända på er. Då gör ni inte det för att ni ?kan? och har rätt till det, utan för att få stillat en frustration?!
    Nej inte alls. Jag har försökt med allt när det gäller min frus lust men hon äger inte den sexuella tanken och lusten. Hon tänker inte sex, hon ser inte erotiken någonstans, inte ens om så erotiken skulle ligga framför henne. Hon skulle bara se ett hinder som som hon var tvungen att kliva över.

    I hennes värld har man sex kanske 1, 2 i bästa fall tre ggr i månaden, mest för att bli av med lite spänningar och för att det trots allt finns en programmerad inställning att man har det ibland. Finns ingen variation eller tanke på förändring eller lek.

    Genom åren har hon skyllt på småbarn, stress, trötthet, stora barn, renoveringar, studier, sitt arbete (sjuksköterska) och nu senast klimakteriet, allt bara svepskäl, jag har insett att hon har helt enkelt inte den driften, hon har andra drifter men inte just driften sex/erotik.

    Tyvärr är det den som har lägst drift som då får sätta gränsen och tyvärr så söker jag mig då till internets värld. Tack och lov finns det andra människor som gärna delar med sig av deras amatörmässiga filmer och klipp.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-18 14:43:54 följande:

    Nej inte alls. Jag har försökt med allt när det gäller min frus lust men hon äger inte den sexuella tanken och lusten. Hon tänker inte sex, hon ser inte erotiken någonstans, inte ens om så erotiken skulle ligga framför henne. Hon skulle bara se ett hinder som som hon var tvungen att kliva över.

    I hennes värld har man sex kanske 1, 2 i bästa fall tre ggr i månaden, mest för att bli av med lite spänningar och för att det trots allt finns en programmerad inställning att man har det ibland. Finns ingen variation eller tanke på förändring eller lek.

    Genom åren har hon skyllt på småbarn, stress, trötthet, stora barn, renoveringar, studier, sitt arbete (sjuksköterska) och nu senast klimakteriet, allt bara svepskäl, jag har insett att hon har helt enkelt inte den driften, hon har andra drifter men inte just driften sex/erotik.

    Tyvärr är det den som har lägst drift som då får sätta gränsen och tyvärr så söker jag mig då till internets värld. Tack och lov finns det andra människor som gärna delar med sig av deras amatörmässiga filmer och klipp.


    Det finns många kvinnor som är som din fru. Tyvärr. Jag har själv svårt att förstå hur man orkar stanna i en relation där ens närmande och beröring inte egentligen känns viktig eller ens behövd. Det hönder liksom inget i vederbörandes kropp av ens beröring. Puff.. är som att hänga tvätt.. en uppgift.

    Nä hur orkar ni stanna i den konstellationen? Vet frun om ditt porrtittande? Vad säger hon om ditt behov?

    Jag har själv varit kvinnan som inte vill ha sex med sin man och kvinnan som jagar sin man. Ingen av sidorna är rolig.
  • Anonym (Hmm)

    Nu tittar jag på porr med perfekta tjejer som har ganska normalt sex med normala killar eller bara nakna attraktiva kvinnor.

    Men jag tycker att det är avslappnande och befriande precis som folk som tittar på konst eller naturen. Försöker dra ner på det men det har blivit mitt sätt att slappna av.

    Frun förstår inte, men accepterar det så länge hon inte vet.

  • Anonym (Nice)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-07-18 23:32:01 följande:

    Nu tittar jag på porr med perfekta tjejer som har ganska normalt sex med normala killar eller bara nakna attraktiva kvinnor.

    Men jag tycker att det är avslappnande och befriande precis som folk som tittar på konst eller naturen. Försöker dra ner på det men det har blivit mitt sätt att slappna av.

    Frun förstår inte, men accepterar det så länge hon inte vet.


    Kan också titta ibland bara för att det är avslappnande. Ett par stora guppande bröst kan vara rent magiskt ibland.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-18 14:55:22 följande:
    Det finns många kvinnor som är som din fru. Tyvärr. Jag har själv svårt att förstå hur man orkar stanna i en relation där ens närmande och beröring inte egentligen känns viktig eller ens behövd. Det hönder liksom inget i vederbörandes kropp av ens beröring. Puff.. är som att hänga tvätt.. en uppgift.

    Nä hur orkar ni stanna i den konstellationen? Vet frun om ditt porrtittande? Vad säger hon om ditt behov?

    Jag har själv varit kvinnan som inte vill ha sex med sin man och kvinnan som jagar sin man. Ingen av sidorna är rolig.
    Hur jag orkar, ja det är nog en blandning, tycker fortfarande om min fru, hon är vacker att titta på, vi har bra inkomster, bra materiellt, vi har trots allt ett väldigt bra liv, sen är jag väl lat, bekväm, orkar nog inte bryta upp, orkar inte bygga om mitt liv. Vi har ju egentligen precis allt, utom samlivet då förstås.
  • Anonym (Äta hemma)

    Via porren kan män få tillgång till nakna kvinnor de aldrig skulle ha en chans på IRL.

  • Anonym (äktavara)

    Svensk kvinnor är ofta stela och otroligt tråkiga vad gäller sexet, väldigt pryda.
    Men när dom är utomlands släpper dom gärna loss med okända män.

  • Anonym (Ola)

    Män vill gärna se nakna kvinnor, och det får man sällan i verkligheten. Jag tycker att det är fantastiskt att man kan få se så mycket sex och nakna, vackra kvinnor så enkelt som man kan idag på nätet. I mitt fall tycker jag inte att det påverkar sexlivet med min fru. Att ha sex på riktigt är ju en helt annan sak med beröring, närhet, dofter, smaker, respons och interaktion. Jag har gärna sex med min fru så ofta hon vill, men tyvärr så blir det bara max en gång i veckan. Hon har alls inte någon perfekt kropp, men jag tänder fortfarande på henne efter 20 år tillsammans.

Svar på tråden Män- varför är det upphetsande med porr?