• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-08-05 12:00:39 följande:

    Pratade med akademiska idag och vi börjar ivf 2 denna vecka när mensen kommer! Känns bra.


    Åh vad bra! Nu är ni igång igen, härligt!! Har du hämtat ut all medicin?

    Jag fick samtal från Falun precis att de gått igenom mina journaler och att vi ska få tid för startmöte. Läkaren föreslog långa protokollet utan att jag sagt något om det, så det känns bra. Precis vad jag ville. Nu ska mensen bara dyka upp så allt klaffar..
  • LLW
    Limarie skrev 2019-08-05 12:49:56 följande:

    Ultraljud nu på fredag, igen en ny läkare som vi ska träffa. Den 6. läkare. Hoppas på ett trevligt bemötande och så klart ett besked som ger lättnad.

    Förbereder ni er mentalt på negativa besked när ni redan tidigare har haft negativa i samband med första IVF?


    Vi hade 4 olika läkare på rmc. Alla bra men en var lite extra. Hoppades alltid att det var henne vi skulle träffa för hon var så kompetent och empatisk.

    Tror jag är rätt negativ hela tiden tyvärr. Kan inte föreställa mig att det ska lyckas men samtidigt fortsätter vi ju försöka, så hoppet lever ju kvar där inne. Ska försöka jobba på att kanske inte vara lika negativ, utan mer neutral. Men det är väl lättare sagt än gjort :/
  • Limarie
    LLW skrev 2019-08-05 13:10:46 följande:
    Vi hade 4 olika läkare på rmc. Alla bra men en var lite extra. Hoppades alltid att det var henne vi skulle träffa för hon var så kompetent och empatisk.

    Tror jag är rätt negativ hela tiden tyvärr. Kan inte föreställa mig att det ska lyckas men samtidigt fortsätter vi ju försöka, så hoppet lever ju kvar där inne. Ska försöka jobba på att kanske inte vara lika negativ, utan mer neutral. Men det är väl lättare sagt än gjort :/
    Vi vet i alla fall att vår skyddsmekanism fungerar Glad Så tror vi i alla fall att vi kan hantera en eventuell kommande besvikelse bättre. Vilket kanske ändå inte är helt sant. Men då kan man i alla fall säger: Jag visste det ju.

    Jag tycker att det där med positiv och negativ inställning varierar från dag till dag respektive vecka till vecka. Det räcker med en sak man har läst här på forum så blir man glad eller ledsen eller nåt telefonsamtal med nån läkare/klinik osv trots att förutsättningar är samma.
  • Barnlängtan31år
    fannylinnea skrev 2019-08-05 12:26:55 följande:

    Hej. Igen.

    Hur har du det och hur går det för er?

    Kram!


    Hej!

    Jo, jag har det bra. Det har gått bra för oss (än så länge), så är såklart väldigt tacksam. Är dock orolig, vilket inte är så konstigt. Vet ju att man inte kan ta det för givet det här med att få barn. Går in i vecka 13 på onsdag, så det är stort. På något sätt så förstår jag fortfarande inte detta, så i min hjärna är jag fortfarande ofrivilligt barnlös. Är ju det iof fram till att ett barn är fött och kommer väl inte känna mig lugn förrän man har ett barn i famnen. Men försöker vara tacksam för där vi är.

    Önskar dig, och alla andra här inne stort lycka till och hoppas ni får snabb hjälp i höst!

    Kram
  • Jooosen
    Limarie skrev 2019-08-05 12:49:56 följande:

    Ultraljud nu på fredag, igen en ny läkare som vi ska träffa. Den 6. läkare. Hoppas på ett trevligt bemötande och så klart ett besked som ger lättnad.

    Förbereder ni er mentalt på negativa besked när ni redan tidigare har haft negativa i samband med första IVF?


    Hoppas att typ växt på bra! Ja jag är tyvärr väldigt negativ.. tänker att det ändå inte kommer funka. Vill tänka positivt istället men är så himla rädd att bli ännu mer ledsen sen då..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen

    W


    Hedblomster skrev 2019-08-05 12:00:39 följande:

    Pratade med akademiska idag och vi börjar ivf 2 denna vecka när mensen kommer! Känns bra.


    Skönt att komma igång! Vad kör du för program o dos denna gång?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-08-05 12:00:39 följande:

    Pratade med akademiska idag och vi börjar ivf 2 denna vecka när mensen kommer! Känns bra.


    Vad skönt att ni får börja redan denna cykel! :)
    Insta: Ivfskafunka
  • fannylinnea
    Barnlängtan31år skrev 2019-08-05 13:36:02 följande:
    Hej!

    Jo, jag har det bra. Det har gått bra för oss (än så länge), så är såklart väldigt tacksam. Är dock orolig, vilket inte är så konstigt. Vet ju att man inte kan ta det för givet det här med att få barn. Går in i vecka 13 på onsdag, så det är stort. På något sätt så förstår jag fortfarande inte detta, så i min hjärna är jag fortfarande ofrivilligt barnlös. Är ju det iof fram till att ett barn är fött och kommer väl inte känna mig lugn förrän man har ett barn i famnen. Men försöker vara tacksam för där vi är.

    Önskar dig, och alla andra här inne stort lycka till och hoppas ni får snabb hjälp i höst!

    Kram
    Men å, vad fint att höra! Stoooort grattis Hjärta 
    Vad glad jag blir för din skull! Varm kram till dig och den lille i din mage.
  • fannylinnea
    Barnlängtan31år skrev 2019-08-05 13:36:02 följande:
    Hej!

    Jo, jag har det bra. Det har gått bra för oss (än så länge), så är såklart väldigt tacksam. Är dock orolig, vilket inte är så konstigt. Vet ju att man inte kan ta det för givet det här med att få barn. Går in i vecka 13 på onsdag, så det är stort. På något sätt så förstår jag fortfarande inte detta, så i min hjärna är jag fortfarande ofrivilligt barnlös. Är ju det iof fram till att ett barn är fött och kommer väl inte känna mig lugn förrän man har ett barn i famnen. Men försöker vara tacksam för där vi är.

    Önskar dig, och alla andra här inne stort lycka till och hoppas ni får snabb hjälp i höst!

    Kram
    Men å, vad fint att höra! Stoooort grattis Hjärta 
    Vad glad jag blir för din skull! Varm kram till dig och den lille i din mage.
  • fannylinnea
    Barnlängtan31år skrev 2019-08-05 13:36:02 följande:
    Hej!

    Jo, jag har det bra. Det har gått bra för oss (än så länge), så är såklart väldigt tacksam. Är dock orolig, vilket inte är så konstigt. Vet ju att man inte kan ta det för givet det här med att få barn. Går in i vecka 13 på onsdag, så det är stort. På något sätt så förstår jag fortfarande inte detta, så i min hjärna är jag fortfarande ofrivilligt barnlös. Är ju det iof fram till att ett barn är fött och kommer väl inte känna mig lugn förrän man har ett barn i famnen. Men försöker vara tacksam för där vi är.

    Önskar dig, och alla andra här inne stort lycka till och hoppas ni får snabb hjälp i höst!

    Kram
    Men å, vad fint att höra! Stoooort grattis Hjärta 
    Vad glad jag blir för din skull! Varm kram till dig och den lille i din mage.
Svar på tråden IVF hösten 2019