misu80 skrev 2019-08-07 11:40:27 följande:
Fick mens i måndags så nu är IVF i september ett faktum. Det känns faktiskt riktigt bra, trodde nog aldrig att jag skulle känna så, men så är det och det är jag otroligt tacksam för. Nu känns det bara positivt och spännande!
Jag kommer att köra det långa protokollet med spray (synarela) och sprutor (menopur) med start dag 19, vilket blir 23/8. Vet inte hur lång tid det tar innan det är dags för äggplock, men gissar att det är någon gång i mitten/slutet av september. Jag får göra ultraljud hemma, sen ta mig 100 mil till kliniken när det är dags för äggplock. Gissar att det blir att stanna i Uppsala mellan plock och insättning eftersom det är så långt hem.
Pratade med min chef igår och berättade vad jag har framför mig och hon var så stöttande, uppmuntrade mig att sjukskriva mig om jag kände mig hängig och att jag gärna får jobba hemifrån om jag inte vill komma in till kontoret. Väldigt skönt att ha det stödet.
Jag förstår att det känns bra att bollen är i rullning! Gud så skönt :) Vad fint att du kan få känna positivitet, pirr och förväntan. En ny fokus liksom :) Och vad fantastiskt att du har en så bra chef som stöttade dig. Det är inte alla som har det kan jag lova. Jag gruvar mig för att behöva prata med min chef om det... Har spenderat många timmar grubblandes på om jag kan "gå runt problemet" eller inte... Dels för att det känns så
otroligt privat, dels för att chefen inte är så "känslig" av sig och det känns som att han skulle bli obekväm och inte veta vad hans ska säga. Och jag avskyr när man outar något jobbigt och sen får man ingen direkt respons

Då står man ju där o känner sig som en clown.
Sa läkarna vad det är som avgör om man kör det korta eller långa protokollet?
Jag hade missuppfattat infertilitetsläkaren som vi var hos totalt, trodde att sambon skulle lämna nytt spermaprov nu i augusti, men nej, det är i september. Åh, det känns så himla lång tid. Och jag vågar nästan säga att jag vet att det provet inte heller kommer att vara bra. Så det känns bara som att dom slösar vår tid. Vill bara komma igång.