• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2020-02-20 16:53:50 följande:

    Kanske inte är någon kvar i den här 2019-tråden men jag har inte börjat skriva i någon ny så... Hade vår åttonde återföring idag. Känns ju verkligen inte som att denna skulle bli något när det inte blivit hittills men man vet ju aldrig. Den såg rund och fin ut iaf.


    Jag är fortfarande kvar här! Vi kämpar vidare o vår kamp!

    Vi gjorde också FET idag, vår sjätte, men enligt vår läkare är det vårt tredje riktiga försök (de tre första tror de hamnade på fel ställe i livmodern). Så jag säger "tredje gången gillt" en andra gång!

    Hejja oss! :)
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Hedblomster
    nypan78 skrev 2020-02-20 17:00:43 följande:

    Hade glömt hur jobbigt det äratt ruva och hålla bort negativa tankar...


    Det är verkligen psykiskt påfrestande! Man tänker innan att man inte ska tänka för mycket på det osv meeen....
    Aryzza skrev 2020-02-20 17:01:06 följande:

    Håller tummarna. Tycker du är så stark som orkar så många gånger! Förstår det känns hopplöst men någon gång måste det ju vara eran tur.


    Tack! Ja jag hoppas verkligen det, känner mig mer än redo nu, haha!
    LLW skrev 2020-02-20 17:43:03 följande:

    Jag läser!! Och har tänkt så mycket på dig och att det var dags igen nu! Var det i stimulerad cykel? Tar du något nu efteråt? Du förstår inte hur mycket jag hoppas för din skull, snacka om att du om någon förtjänar att lyckas <3


    Tack, vad gulligt av dig!!! Ja det är i stimulerad cykel för första gången :) Tar progynon och lutinus, progynon sen mensdag 2 och lutinus sen i lördags. Tar trombyl utan att de vet, fick det av min privata gyn haha. Läkaren idag sa nåt så konstigt om lutinus under återföringen dock... Allt av morgonens tablett hade runnit ut på vägen dit och sen tänkte jag ta en direkt efter. Men hon verkade tro att jag missat och började prata om att jag måste se till att stoppa in dom tillräckligt långt?! Alltså jag använder ju pinnen vad mer ska jag göra... Och annars säger de ju alltid att man inte ska vara orolig av att det rinner för kroppen tar upp det den behöver osv. Man blir ju nojjig!

    Jag följer förresten din blogg såklart, vill så gärna veta att allt går bra för dig <3
    Fifen skrev 2020-02-20 18:23:09 följande:

    Jag är fortfarande kvar här! Vi kämpar vidare o vår kamp!

    Vi gjorde också FET idag, vår sjätte, men enligt vår läkare är det vårt tredje riktiga försök (de tre första tror de hamnade på fel ställe i livmodern). Så jag säger "tredje gången gillt" en andra gång!

    Hejja oss! :)


    Ååh då är vi ju på samma dag!! Spännande ju! Jag minns att jag läst det du skrev om fel plats i livmodern. Var har de lagt förut och var lägger de nu? Ändå skönt att veta att de ändrat något och att det kan hjälpa ju :) Annars blir man lätt väldigt uppgiven efter så många försök! Hoppas ni lyckas nu! :) Vi har bestämt oss för äggdonation efter våra landstingsförsök eller när vi inte orkar mer. Eftersom vi betalade vår första ivf så har vi rätt mycket landstingsförsök kvar haha... Så får se om vi orkar.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2020-02-20 16:53:50 följande:

    Kanske inte är någon kvar i den här 2019-tråden men jag har inte börjat skriva i någon ny så... Hade vår åttonde återföring idag. Känns ju verkligen inte som att denna skulle bli något när det inte blivit hittills men man vet ju aldrig. Den såg rund och fin ut iaf.


    Här är en till som följer dig och håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig <3
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2020-02-20 16:53:50 följande:

    Kanske inte är någon kvar i den här 2019-tråden men jag har inte börjat skriva i någon ny så... Hade vår åttonde återföring idag. Känns ju verkligen inte som att denna skulle bli något när det inte blivit hittills men man vet ju aldrig. Den såg rund och fin ut iaf.


    Är oxå kvar och läser. Nu jävlar ska det hända. Jag hoppas sååååå mycket för er!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-02-20 20:11:03 följande:

    Är oxå kvar och läser. Nu jävlar ska det hända. Jag hoppas sååååå mycket för er!


    Tack!!! Ena stunden tänker jag att någon gång måste det ju gå och i andra ser jag nån som gjort sjutton insättningar utan att lyckas och DET orkar jag bara inte! Hoppas allt är bra med dig <3
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2020-02-20 19:15:13 följande:
     Ååh då är vi ju på samma dag!! Spännande ju! Jag minns att jag läst det du skrev om fel plats i livmodern. Var har de lagt förut och var lägger de nu? Ändå skönt att veta att de ändrat något och att det kan hjälpa ju :) Annars blir man lätt väldigt uppgiven efter så många försök! Hoppas ni lyckas nu! :) Vi har bestämt oss för äggdonation efter våra landstingsförsök eller när vi inte orkar mer. Eftersom vi betalade vår första ivf så har vi rätt mycket landstingsförsök kvar haha... Så får se om vi orkar.
    De tre första gångerna satte de blastocysten för långt ner i livmodern. Min livmoder är tydligen större än normalt och man ska tydligen sätta tillbaka det lilla fröet längre upp än hälften (om jag förstått rätt) för att det ska komma lagom långt in i slemhinnan. Tydligen satte man det för långt ner de första gångerna. Vid vår fjärde FET upptäckte även läkaren som en ficka i livmodern där de även tror att embryot kan ha hamnat någon gång. 

    Jo, det är skönt att göra något nytt vid varje försök tycker jag, jag är för mycket akademiker för att göra samma sak varje gång också, i mitt yrke kommer man aldrig framåt om man inte gör någon liiiten förändring och skruvar lite extra åt något håll. Så för mig är det nästan ett underlag att göra samma sak igen, även om jag vet att det i IVF-världen helt plötsligt bara kan gå utan någon förändring alls. Denna gång har jag gjort i naturlig cykel, de två senaste var i stimulerad med både Progynon och Lutinus. Så skönt att slippa alla hormoner denna gång! Jag mådde riktigt dåligt av dem! Dock tar jag pga av min transplantation redan Trombyl, men jag har även börjat med Prednisolon inför förra försöket som jag fortsatt med till detta försök.

    Skönt att veta att ni har försök kvar i alla fall! Nej, vi blir helt nedbrutna efter varje misslyckat försök. Men samtidigt vet jag att vi inte kommer ge upp fören våra läkare säger åt oss att det inte är någon idé att fortsätta. Om den dagen (den får inte komma!!) kommer det nog inte finnas något kvar av mig.

    Den här gången måste det vara både er och vår tur. Det är konstigt att skriva det, och jag kommer säkert att få ångra det någon gång, men jag längtar efter att få må lite illa!
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Hoppet19

    Hej! Jag är också kvar här och läser, var länge sedan jag skrev här. Men på min sjunde återföring, den här gången efter IVF Nr 2 med mitt första färskförsök plussade jag för första gången i mitt liv! Och jag hade nästan gett upp. Och på ruvardag 8 hade jag verkligen gett upp, hade inga symtom alls noll precis som alla andra gånger. När jag tog testet blev jag helt chockad! Helt hundra på att det skulle vara negativt som det alltid varit alla andra hundra gånger jag tagit ett test men det var två streck! Sjukt overkligt, sjukt tacksam! Vågar inte tro. Nästa vecka väntar vul- ser jag få ett hjärta kanske jag vågar tro. Tänker på er som fortfarande kämpar! Plötsligt händer det. Håller tummarna!

  • Aryzza
    Hoppet19 skrev 2020-02-21 13:32:39 följande:

    Hej! Jag är också kvar här och läser, var länge sedan jag skrev här. Men på min sjunde återföring, den här gången efter IVF Nr 2 med mitt första färskförsök plussade jag för första gången i mitt liv! Och jag hade nästan gett upp. Och på ruvardag 8 hade jag verkligen gett upp, hade inga symtom alls noll precis som alla andra gånger. När jag tog testet blev jag helt chockad! Helt hundra på att det skulle vara negativt som det alltid varit alla andra hundra gånger jag tagit ett test men det var två streck! Sjukt overkligt, sjukt tacksam! Vågar inte tro. Nästa vecka väntar vul- ser jag få ett hjärta kanske jag vågar tro. Tänker på er som fortfarande kämpar! Plötsligt händer det. Håller tummarna!


    Stort stort grattis och håller alla tummar för VUL!
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2020-02-21 08:28:25 följande:

    De tre första gångerna satte de blastocysten för långt ner i livmodern. Min livmoder är tydligen större än normalt och man ska tydligen sätta tillbaka det lilla fröet längre upp än hälften (om jag förstått rätt) för att det ska komma lagom långt in i slemhinnan. Tydligen satte man det för långt ner de första gångerna. Vid vår fjärde FET upptäckte även läkaren som en ficka i livmodern där de även tror att embryot kan ha hamnat någon gång. 

    Jo, det är skönt att göra något nytt vid varje försök tycker jag, jag är för mycket akademiker för att göra samma sak varje gång också, i mitt yrke kommer man aldrig framåt om man inte gör någon liiiten förändring och skruvar lite extra åt något håll. Så för mig är det nästan ett underlag att göra samma sak igen, även om jag vet att det i IVF-världen helt plötsligt bara kan gå utan någon förändring alls. Denna gång har jag gjort i naturlig cykel, de två senaste var i stimulerad med både Progynon och Lutinus. Så skönt att slippa alla hormoner denna gång! Jag mådde riktigt dåligt av dem! Dock tar jag pga av min transplantation redan Trombyl, men jag har även börjat med Prednisolon inför förra försöket som jag fortsatt med till detta försök.

    Skönt att veta att ni har försök kvar i alla fall! Nej, vi blir helt nedbrutna efter varje misslyckat försök. Men samtidigt vet jag att vi inte kommer ge upp fören våra läkare säger åt oss att det inte är någon idé att fortsätta. Om den dagen (den får inte komma!!) kommer det nog inte finnas något kvar av mig.

    Den här gången måste det vara både er och vår tur. Det är konstigt att skriva det, och jag kommer säkert att få ångra det någon gång, men jag längtar efter att få må lite illa!


    Ja just ja, nu minns jag! Det är väl lite speciellt kanske att återföra till en transplanterad livmoder? Skönt att de verkligen verkar tänka på detaljer med placering osv nu!

    Jag vill också gärna förändra något mellan försöken men min klinik är mer att fortsätta som vanligt bara. Men denna gång prövar jag stimulerad cykel för jag har bara gjort naturliga innan, så vi gör tvärtom där då :) Jag mår som tur är inte dåligt av hormonerna heller, tycker tex att jag är mycket mindre hungrig sen jag började med östrogen haha. Trombyl tar jag också men skulle gärna testa prednisolon men min klinik skriver inte ut det.

    Vi kommer heller inte ge upp att få barn, det finns inte på kartan! Däremot kanske vi ger upp mina ägg eller så, jag har inga besvär alls med att gå till äggdonation. Om detta inte funkar eller vårt sista embryo blir det väl dock ett till försök med sprutor här hemma och då vill jag byta protokoll på något vis. Har kört exakt samma två gånger.

    Igår på ruvardag 1 tänkte jag att denna gången borde det väl gå! Men idag på ruvardag 2 tvivlar jag igen, haha. Så lång väntan kvar. Hoppas så mycket för oss båda och jag vill också må illa!!!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
Svar på tråden IVF hösten 2019