• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • saijda
    Tazzme skrev 2019-09-11 14:29:31 följande:

    Nån annan än jag som är helt otrooooligt trött?

    Är i vecka 6+6 idag och har varit rätt trött i ungefär två veckor redan. Men tycker det bara blir värre! Sitter bara och gäspar på jobbet och kommer inte igång med något. Mitt arbete består dessutom till störesta delen av kontorsjobb, så att sitta här och vara sömnig gör det jättesvårt att få nåt gjort! Fysiska saker har jag märkt att går lättare att göra, bara de inte är FÖR tunga. Men direkt jag har nåt att göra där jag får röra på mig blir jag piggare. Men att sitta här framför datorn är rena rama döden.


    Jag är också extremt trött. Är i vecka 11(10+3) och varit trött sedan jag plussade. Hoppas det försvinner snart. Dock viktigt att lyssna på kroppen sa min BM. Behöver du vila så vila osv. Men svårt när man är på arbetet såklart. Jag har ett fysiskt jobb (arbetar som undersköterska på äldreboende) och kan inte heller direkt vila förutom på min rast. Däremot har jag redan berättat för min chef så jag får ett bättre arbetsschema nästa schemaperiod som börjar nu på måndag. Men det är ett tungt jobb vet inte riktigt hur jag ska klara att jobba 4 månader till?!

    Går på graviditetspenning 60 dagar innan BF.
  • mammatillfyra88

    Här är en till som har bf i april :) beräknad den 12e, mitt namn här på fl stämmer inte riktigt då detta är mitt 7e barn :)


    barnen är mitt liv
  • jhms

    Vecka 8+0 idag och även checkat av första kräkningen! Trodde hela tiden att illamåendet skulle komma tidigare i graviditeten så trodde att antigen så är någonting fel eller så har jag turen att slippa men nu senaste dagarna har det varit lite dovt illamående av och till. Igår kändes det ganska mycket men gick över av sig själv, idag blev det värre och var tvungen att spy 2 gånger. Får se hur detta fortsätter, känns ju iaf positivt att symtomen blir fler och inte färre :)

  • Anonym (Helena)
    jhms skrev 2019-09-12 17:24:50 följande:

    Vecka 8+0 idag och även checkat av första kräkningen! Trodde hela tiden att illamåendet skulle komma tidigare i graviditeten så trodde att antigen så är någonting fel eller så har jag turen att slippa men nu senaste dagarna har det varit lite dovt illamående av och till. Igår kändes det ganska mycket men gick över av sig själv, idag blev det värre och var tvungen att spy 2 gånger. Får se hur detta fortsätter, känns ju iaf positivt att symtomen blir fler och inte färre :)


    Åh fy! Jag gick in i vecka 8 idag och har ännu inte kräkts.. Men illamåendet har kört igång och har knappt någon aptit.. Det enda jag kan äta är mat som man tyckte om när man var liten, haha! Fruktsoppa, nyponsoppa, jordgubbskräm med mjölk, mjuka smaklösa mackor med skinkost på.. Allt annat växer i munnen och illamåendet gör att det tar stopp. Köpte hem Postafen igår men tycker knappast de hjälper.. Får väl se när första kräket kommer för mig då, uää!
  • jhms
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-12 20:06:34 följande:

    Åh fy! Jag gick in i vecka 8 idag och har ännu inte kräkts.. Men illamåendet har kört igång och har knappt någon aptit.. Det enda jag kan äta är mat som man tyckte om när man var liten, haha! Fruktsoppa, nyponsoppa, jordgubbskräm med mjölk, mjuka smaklösa mackor med skinkost på.. Allt annat växer i munnen och illamåendet gör att det tar stopp. Köpte hem Postafen igår men tycker knappast de hjälper.. Får väl se när första kräket kommer för mig då, uää!


    Haha äter också mycket barnmat... kalaspuffar, vittbröd, frukt, mariekex osv. Varm mat går bra ibland men oftast är det kallt som gäller! Att jag skulle börja spy kom verkligen som en överraskning, trodde faktiskt inte att det skulle hända mig :)
  • Anonym (J)

    Jag fick konstaterat hyperemesis, så har fått Ondansetron och Lergigan! Äntligen har jag gått från att spy 20 ggr/dag till att bara må illa....fyyy vilken plåga det var

  • pejjan

    Hej alla!

    Jag skrev för någon vecka sedan att jag haft molvärk ungefär dagligen samt en väääldigt liten röd blödning. Jag fick komma på VUL idag (7+4) och vi fick se hjärtat som jobbade för fullt. Bokade även ultraljud i vecka 12. Har haft två MF sedan tidigare så är otroligt orolig.

    Men - vill bara säga, om ni känner er oroliga, kontakta vården. Det är inte en dans på rosor det vi går genom, varken psykiskt eller fysiskt!

  • Jenn88

    Hej!

    Vi va på VUL i torsdags. Eftersom jag hade haft bruna till rosa flytningar och molvärk i några dagar. Och då kunde hon inte se någon liten där. Dock fanns det en hinnsäck där. När jag räknar från min sista första mensdag så skulle jag varit i vecka 8. Och då hade man sett en liten där. Men eftersom det inte syntes något så är det antingen fel vecka eller så har den inte utvecklats rätt. :( Hon mätte hinnsäcken och då kunde hon räkna på att den skulle vara i vecka 5 kanske 6.

    Sista graviditeten va nästan samma sak. Min menscykel va mycket längre och oregelbunden så jag va mindre veckor än jag trodde om man räknade som ?man ska?.

    Hoppet har jag fortfarande. Samtidigt är det jobbigt att fortfarande ha hopp. Om det inte skulle gå bra. Tänker hela tiden på en sak och det är att jag väntar på bebis inte på missfall. Så njut..!!

    Ska tillbaka nästa vecka så då hoppas vi att man kan se en liten plutt. Och i så fall får jag gå till nästa grupp i maj.

  • Anonym (Helena)

    Åh, vad nojig jag blir.. Jag började må illa för några dagar sen (slutet av v.7) och hade ingen aptit. Nu är jag i några dagar över v.8 och illamåendet är som bortblåst sen i förrgår.. Har fått tillbaka aptiten men är inte sådär panikhungrig heller som tidigare. De enda symtom jag har är ömma tunga bröst och ont i baksidan av bäckenet och i ländryggen. Annars är allt som normalt! Så nojig att nåt ska ha hänt. Nästan så jag vill ha tillbaka det där hemska illamåendet :/

Svar på tråden BF April 2020