• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • jhms

    Inskrivning hos BM idag, går in i vecka 12 imorgon! KUB om 11 dagar, så nervös men ser framemot det också. Hoppas mer än allt att det ser bra ut med den lilla <3

  • Anonym (B)
    jhms skrev 2019-10-02 23:13:59 följande:

    Inskrivning hos BM idag, går in i vecka 12 imorgon! KUB om 11 dagar, så nervös men ser framemot det också. Hoppas mer än allt att det ser bra ut med den lilla <3


    Jag är i vecka 11+0 idag alltså vecka 12! Skrev in mig hos MVC förra veckan och har KUB-ultraljudet på torsdag! Har redan lämnar blodprovet. Är också väldigt, väldigt nervös!

    Har du berättat för din familj? Alla vänner? Jobbet? Ingen? :)
  • gullig

    Hur mår ni alla?

    Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

    Någon annan som känt så?

  • EmmasaraL
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-27 11:51:44 följande:

    Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

    Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!


    Äter också konstant pga illamående och är konstant hungrig dessutom.. var samma vid andra graviditeter men när den perioden mattas av (här i ca v 14-15) så brukar jag inte gå upp mer än det som är bebis mm. Så de där rekommendationerna ska man nog inte stirra sig alltför blind på. Alla är vi olika :)
  • EmmasaraL
    banan123 skrev 2019-10-02 14:35:26 följande:

    Var hos min barnmorska idag för att få hjälp med mina kräkningar. Kräker flera gånger om dagen. Är helt slut! Tog första tabletten vid 12.30 idag. Peppar peppar ingen kräkning än så länge (går nog inte så snabbt för tabletten men jag försöker vara positiv haha)

    Fick även se den lilla i magen. Barnmorskan kunde även se att jag väntat tvillingar men den ena har inte klarat sig. Men det finns en frisk med hjärtslag. Lite chokad och lite ledsen men är så glad över att där faktisk var en liten där inne :)


    Så tufft för dig att kräkas hela tiden! Hoppas det mattas av snart! Och vilket besked, glädjande men också sorgligt över den som inte klarat sig. Hoppas du mår bättre!
  • pejjan

    Jag har, som jag nämnt tidigare, fått två missfall tidigare.

    För någon dag sedan fick jag en blödning och total panik.

    Jag skulle sedan ut och resa inom jobbet dagen efter så åkte faktiskt in på akuten under natten.

    Här fick jag beskedet om att allt såg bra ut, vi fick lyssna på hjärtat och den lille där inne var riktigt livlig!

    Men HUR ska man någonsin kunna bli av med denna oro? Pratar med barnmorskan om detta också men förstår såklart att man inte kan göra något ifall det skulle gå snett. Någon annan som är orolig och rädd, knappt så man vågar vara glad och hoppas..? Man vill ju vara GLAD och berätta för alla, samtidigt som det vissa stunder känna för bra för att vara sant.

  • Anonym (S.J)
    banan123 skrev 2019-10-02 14:59:05 följande:

    Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha


    Jag har börjat gilla Cola, innan hatade jag Cola. Förut innan gradiviteten älskade jag Trocadero, nu kan jag knappt se flaskan utan att det vänder sig i magen på mig Oskyldig
  • Anonym (S.J)
    gullig skrev 2019-10-03 10:26:44 följande:

    Hur mår ni alla?

    Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

    Någon annan som känt så?


    Jag är i V.13 (12+2) och jag mår oförskämt bra. Illamåendet har helt försvunnit (bortsätt från då jag inte ätit på många timmar), dock är jag fortfarande otroligt trött. Men det försvinner -förhoppningsvis- snart. Har inte känt de du beskriver. däremot har jag börjat att få en svidande känsla i bröstvårtorna vid kyla (alltså när det blir kallt och jag fryser), som försvinner så fort bröstvårtorna blivit varma igen. Gör fruktansvärt ont. Skrikandes 
  • Anonym (Helena)
    gullig skrev 2019-10-03 10:26:44 följande:

    Hur mår ni alla?

    Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

    Någon annan som känt så?


    Jag är i vecka 11 nu och mår rätt okej så länge jag äter! Men börjar bli riktigt less på att ständigt trycka in mat i munnen, haha.. Är även otroligt yr och kan inte ställa mig upp snabbt eller vrida huvudet snabbt, för då svartnar det nästan för ögonen! Känner inte igen mig i dina symptom gällande brösten, men de är otroligt tunga! På kvällarna är magen även otroligt svullen och det känns som om jag är mer svullen på vänster sida än höger.. När jag ligger i sängen på vänster sida så känns det bra, men vänder jag på höger sida är det som om magen dras nedåt och det känns jätteskumt! Måste liksom lägga en kudde under magen då.
  • jhms
    Anonym (B) skrev 2019-10-03 09:27:43 följande:

    Jag är i vecka 11+0 idag alltså vecka 12! Skrev in mig hos MVC förra veckan och har KUB-ultraljudet på torsdag! Har redan lämnar blodprovet. Är också väldigt, väldigt nervös!

    Har du berättat för din familj? Alla vänner? Jobbet? Ingen? :)


    Jag har också lämnat blodprovet, vi får reda på resultatet direkt när ultraljudet är klart. Dom enda som vet är min sambo och 3 kollegor på jobbet :) En av dom har vetat sen början och ska själv ha barn vilken dag som helst så det har varit skönt att ha någon att prata med första veckorna. Dom andra två har listat ut det själv och frågat och då har jag inte kunnat ljuga :) Tänkte berätta för vänner, familj och jobb efter KUB :)
Svar på tråden BF April 2020