• Anonym (Anonym)

    Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?

    Jag står i valet och kvalet om jag ska kontakta frun till männen jag träffar.

    Vi har träffats via nätet och han bor i en annan del av landet. Vi ses några gånger i månaden i och med att han i sitt arbete reser en hel del utomlands och flyger då från Arlanda. Han kan då sägs till sin fru att han åker dagen innan och bor på hotell i Stockholm så han kan ta första morgonflyget. Nu har han hittat på arbetsresor och medan frun tror att han är utomlands så bor han hos mig. Han har varit gift i många år och har 3 myndiga barn. Jag har börjat tycka synd om hustrun. Jag är singel men ser ingen framtid med honom eftersom jag inte är kär i honom utan ser honom som någon jag kan dejta tills jag träffar den rätte. Vi trivs väldigt bra ihop och har väldigt roligt ihop. Vi pratar väldigt mycket om djupa saker. Men jag har extremt dåligt samvete över hans fru. Jag vill inte att han ska skilja sig för jag vill inte ha honom

    Min tanke med att berätta för frun är att ge henne en chans att jobba på sitt äktenskap med honom och det är svårt om hon inte vet om att han är otrogen. Han har ett sådant behov av att bli lyssnad på och stort behov av närhet.

  • Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-30 21:49:33 följande:

    Ni som.tyckte jag var okänslig mot frun när jag frågade om hon var förkyld kanske borde få veta lite mer om varför jag sa så. Mannen har sagt att hustrun haft en jobbig influensa med lunginflammation som följd. Jag tänkte att det kanske var den som satt kvar och att jag kanske ringde olämpligt om hon fortfarande var sjuk


    Alltså, tror du någon tycker att det någonsin är lämpligt att få ett samtal och höra att ens man sen 40 år har varit otrogen?
  • Anonym (PP)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-30 20:57:18 följande:

    Om du inte ser det är det kanske läge att du kalibrerar om din moraliska kompass. Måste nog tyvärr var lite uppriktigt elak mot dig. Du är inte klar med den otrohet du själv drabbats av och tänker nog inte riktigt klart när man diskuterar otrohet. Samma sak när du kallar mannen i fråga för en massa otrevliga saker. Kan tyvärr inte tolka det på annat sätt än att du är extremt bitter och har inte bearbetat och gått vidare.


    Det låter som att det som den där pingstförsamlingen trasade sönder är stört omöjligt att laga. Frågan är också hur klar du själv är med exets svek när du med illa dold aggressivitet kallar älskarinnorna för "madrasser med hål i". Skulden på älskarinnorna går igen i ett välkänt mönster, även hos dig.
  • molly50
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-30 21:41:26 följande:
    Du är minst sagt lite märklig. Det är helt ok att du ger dig på personer som inte är med diskussionen och kallar dom för saker och drar dig inte för att ta på dig rollen som förstå sig påare av relationer, personer och bakomliggande faktorer du inte vet det minsta om men när man talar om att du framstår som jävligt bitter då blev det plötslig väldigt känsligt. Ta några minuter till att läsa tidigare inlägg så framgår det tydlig varför TS är placerad i svinkategorin.
    Vart har jag kritiserat TS älskare som person? Visa mig gärna det.
    Jag har kritiserat hans handling. Det är en viss skillnad.
    Jag tycker att det är svinaktigt av honom att vara otrogen,inte bara med en ,utan flera kvinnor. Det är inte att kritisera honom som person.
    Jag har skrivit att jag inte tycker att han verkar vara en så fantastisk man som kan bete sig så. Men det är,återigen,hans handling jag kritiserar. Inte honom som person.
    Du och andra har däremot kallat TS för vidrig och narcissistisk. Det är väl,om något, att kritisera henne som person och inte hennes handling.
    Du är även otrevlig mot mig.
    Du får gärna tycka att jag är bitter och dum i huvudet,om du vill.
    Men håll dig till trådens ämne och inte mig som person.
    Vill du diskutera vilken idiot jag är så får du väl starta en egen tråd om det.
  • Oerhörd
    Anonym (eh?) skrev 2019-07-30 12:35:17 följande:

    Otroligt att någon ens vill leva i ett låtsasförhållande. Sannolikheten är nog trots allt större, att de flesta vill hitta någon att bli lycklig med på riktigt.

    Många anser att tillit är en av de viktigaste faktorerna i ett förhållande. Om personen inte är det den utger sig för att vara blir ju hela relationen bara falsk. 

    Många som varit med om otrohet har sagt att det värsta förutom lögnerna är att den de trott sig älska inte är den person hen utgett sig för att vara. Det svåraste med att fortsätta är att de måste falla för en helt ny, främmande människa, och på nytt bli förälskad i dennes (nya) personlighet. 


    Otroligt för dig betyder inte omöjligt i verkligheten. Det är inte omöjligt att vara lycklig på riktigt på sina egna villkor. Alla är inte likadana, men jag tror faktiskt att de flesta av oss som tänker utanför boxen håller käften för det mesta. Ett helt liv tillsammans, (inte tio-femton år tillsammans) omfattar väldigt mycket. Alla byter inte partner bara för att det inte är perfekt precis hela tiden. Det finns andra värden som är viktiga för människors lycka i relationer, än just precis de som du tror är de viktigaste.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (PP) skrev 2019-07-30 21:56:30 följande:

    Det låter som att det som den där pingstförsamlingen trasade sönder är stört omöjligt att laga. Frågan är också hur klar du själv är med exets svek när du med illa dold aggressivitet kallar älskarinnorna för "madrasser med hål i". Skulden på älskarinnorna går igen i ett välkänt mönster, även hos dig.


    Lägger ingen skuld på älskarinnorna i mitt fall men det var för mig ett bra sätt att gå vidare att objektifiera de inblandade.
  • molly50
    Anonym (Mhm) skrev 2019-07-30 21:52:03 följande:
    Jag kan bara basera mina inlägg på den personen som ts vill att jag ska se. Och baserat på det så saknar hon både etik och moral samt har narcissistiska drag eftersom hon verkar sakna empati.

    En normal person hade inte kört på som ts. En med moral hade insett sitt misstag redan bland de första sidorna men hon kör på med sitt race medans publiken buar och jublar om vartannat. Roande om inte annat.
    Ja,så är det ju. Men det är ju hennes handling man ska kritisera då. Inte henne som person.
  • Anonym (Mhm)
    molly50 skrev 2019-07-30 21:37:40 följande:

    Ja,det börjar kännas personligt riktat mot mig.

    Du verkar ha missat de otrohetstrådar skapade av älskarinnor där jag även gett älskarinnan skulden?

    Jag har även gett min fd väninna lika stor skuld som mitt ex.

    Men du menar alltså att jag bär en del av skulden till det också?

    Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan jag verka bitter för att jag känner mig påhoppad som person.

    Jag reagerar på att älskaren i detta fallet slipper lindrigt undan och att TS får bära skulden och att jag tycker det är lite fel. Och då få jag veta att jag är bitter och inte har gått vidare?

    För mig börjar det kännas som att du och den andre personen som kritiserar mig som person känner er trampade på en öm tå.


    Nej nej, tvärtom Molly!

    Du är unik som faktiskt är oskyldig. Min poäng är att i de flesta relationer (där en är otrogen) så ligger det annat bakom oxå. Där båda är lika goda kålsupare. Förstår du? Jag menar därför att du blir partisk i en otrohets-diskussion eftersom du förutsätter att alla som blivit bedragna är oskuldsfulla och oskyldiga.
  • Anonym (Vira)
    Anonym (Mhm) skrev 2019-07-30 23:24:22 följande:
    Nej nej, tvärtom Molly!

    Du är unik som faktiskt är oskyldig. Min poäng är att i de flesta relationer (där en är otrogen) så ligger det annat bakom oxå. Där båda är lika goda kålsupare. Förstår du? Jag menar därför att du blir partisk i en otrohets-diskussion eftersom du förutsätter att alla som blivit bedragna är oskuldsfulla och oskyldiga.
    Håller med!

    Jag vet en kvinna som levde i ett misshandelsförhållande och bedrog sin man först efter många år i det där eländet. Till slut lyckades hon med den andra mannens hjälp ta sig ur det. Det är ett exempel bland på hur det kan ligga till.

    I ett annat fall var den en person som bedrog den mest självupptagna idiot jag träffat.

    Alla som bedrar är inte alltid så skyldiga till ett moraliskt brott som man kan tro och alla bedragna är inte alltid oskyldiga.

    Jag tror att närmare hälften av alla förhållanden någon gång råkar ut för otrohet (jag vill minnas att jag läst det). Det betyder inte att hälften av alla människor är förkastliga svin. Det är sådant som händer av en mängd olika orsaker, ibland fullt förståeliga, ibland helt förkastliga.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Vira) skrev 2019-07-30 23:35:13 följande:

    Håller med!

    Jag vet en kvinna som levde i ett misshandelsförhållande och bedrog sin man först efter många år i det där eländet. Till slut lyckades hon med den andra mannens hjälp ta sig ur det. Det är ett exempel bland på hur det kan ligga till.

    I ett annat fall var den en person som bedrog den mest självupptagna idiot jag träffat.

    Alla som bedrar är inte alltid så skyldiga till ett moraliskt brott som man kan tro och alla bedragna är inte alltid oskyldiga.

    Jag tror att närmare hälften av alla förhållanden någon gång råkar ut för otrohet (jag vill minnas att jag läst det). Det betyder inte att hälften av alla människor är förkastliga svin. Det är sådant som händer av en mängd olika orsaker, ibland fullt förståeliga, ibland helt förkastliga.


    Har hänt mig med. Fick kontakt med en annan man när jag var i en extremt destruktiv relation med en psykiskt sjuk person. Den nya mannen lyfte mig och tog mig ut den relationen. Jag var inte fysiskt otrogen i den bemärkelsen men mina känslor uttryckte jag tydligt och vi kysstes en gång. Är fortf tsm med samma man :)
  • Clark73
    molly50 skrev 2019-07-30 22:02:24 följande:
    Vart har jag kritiserat TS älskare som person? Visa mig gärna det.
    Jag har kritiserat hans handling. Det är en viss skillnad.
    Jag tycker att det är svinaktigt av honom att vara otrogen,inte bara med en ,utan flera kvinnor. Det är inte att kritisera honom som person.
    Jag har skrivit att jag inte tycker att han verkar vara en så fantastisk man som kan bete sig så. Men det är,återigen,hans handling jag kritiserar. Inte honom som person.
    Du och andra har däremot kallat TS för vidrig och narcissistisk. Det är väl,om något, att kritisera henne som person och inte hennes handling.
    Du är även otrevlig mot mig.
    Du får gärna tycka att jag är bitter och dum i huvudet,om du vill.
    Men håll dig till trådens ämne och inte mig som person.
    Vill du diskutera vilken idiot jag är så får du väl starta en egen tråd om det.
    Bra skrivit!
Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?