• glitterhitta

    BF mars 2020 - stannar på FL

    Jag tänkte att vi kan ha en egen tråd för oss som inte vill vara med i någon grupp på Facebook, här kan vi följas åt under denna resa!

  • Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL
  • Bacon89

    Jag skulle nog säga att vi har allt. Vi har massor med kläder sen Hjalmar som ju aldrig blev använda så allt är nytt. Vi har min gamla vagn, så den är väl en 31år nu eller så men upputsad och fin. En gammal Emmaljunga :) Babyskydd köpte vi nytt, det gjorde vi sist med och eftersom det gick som det gick va vi väldigt tacksamma att Babyproffsen iaf här i Karlskrona tar tillbaka och ger full betalning tillbaka om det sker som för oss. 

    Vi har en sån liten babysitter eller vad man ska kalla det till Stokke-stolen men vi har en gammal Stokke-stol så den passar inte exakt. Antingen får man leva med att den inte hakar i 100% eller får man slipa ner den ena ryggbygeln liksom. Får se vilket vi gör. Jag känner att jag ville ha en från början för här handlar det mer om att få upp den lill* från golvet och hundarna inte kan slicka ihjäl sig på ungen medans vi äter utan att vi har koll även då. Vi har gym och babynest. Gammal vagga som gått i arv från min farmor. 

    Det jag i så fall känner att vi ska handla är en spjälsäng men det kan ju vänta några månader efter den kommit ut :)

  • Tusse92

    Hej! 


    Tänkte kolla hur de flesta tänker med åkpåse till vagn? 
    Vet att vissa ej rekommenderar detta för att det lätt blir så att barnet blir för varmt.
    Vi ska ha 27e mars vilken kan betyda helt okej väder, men också motsatsen. 


    Hur tänker ni andra? :) 

  • Lustablong

    Jag har haft åkpåse till mina två andra barn. Födda på våren och höst. Nu med tredje barnet så är jag beräknad 13 mars och kommer att ha en form av overall på bebis i liggdelen och sen är det ju ett lock över liggdelen också som skyddar. Kommer även att ha en filt och kudde inför att det ska bli lite ombonat vilket nyfödda gillar. Jag tänker att mars generellt är svinkallt. Kan vara kallt in i maj ju


    Tusse92 skrev 2019-11-19 11:42:26 följande:

    Hej! 

    Tänkte kolla hur de flesta tänker med åkpåse till vagn? 

    Vet att vissa ej rekommenderar detta för att det lätt blir så att barnet blir för varmt.

    Vi ska ha 27e mars vilken kan betyda helt okej väder, men också motsatsen. 

    Hur tänker ni andra? :) 


  • Bacon89

    Vi har beställt ett oklippt fårskinn som vi ska ha i vagnen. Vi har en åkpåse men tänker nog att den använder vi bara om det blir mycket kallt annars får det räcka med fårskinn och filt. Åkpåsen får däremot vara med mer till hösten och vintern tänker jag.

  • Bacon89

    Vi har beställt ett oklippt fårskinn som vi ska ha i vagnen. Vi har en åkpåse men tänker nog att den använder vi bara om det blir mycket kallt annars får det räcka med fårskinn och filt. Åkpåsen får däremot vara med mer till hösten och vintern tänker jag.

  • Bacon89

    Vi har beställt ett oklippt fårskinn som vi ska ha i vagnen. Vi har en åkpåse men tänker nog att den använder vi bara om det blir mycket kallt annars får det räcka med fårskinn och filt. Åkpåsen får däremot vara med mer till hösten och vintern tänker jag.

  • Mageric

    Vi har inte köpt något alls än, men i helgen blir det Gekås Ullared! Sambons förslag faktiskt så tänkte börja lite smått. Ska åka förbi Baby V utanför Ängelholm som ska vara heaven för barnvagnsköpare så hoppas vi hittar något där på erbjudande annars blir det blocket. Har bestämt oss för en Britax smile 2.

    Fick min första spark i helgen och sedan dess känner jag henne alla tider på dygnet <3

  • julinuj

    Roligt att få höra vad ni andra har inhandlar och planerat att inhandla!

    Idag fick jag lätt panik, det var blod på papperet när jag torkade mig. Väldigt lite, men ändå. Jag väntade några timmar för att se om det skulle gå över, men icke. Ringde förlossningen (som man enligt 1177.se skulle göra vid blödning efter v. 22) och fick möjlighet att komma in direkt. De var supertrevliga, pedagogiska och tog min oro på allvar och gjorde alla undersökningar för att utesluta att det skulle vara någon "farlig" blödning. Bara ytliga blodkärl på livmodertappen som blöder vilket händer ibland. Tackolov.

    Känner mig nu lite lugnare inför själva förlossningen när jag sett vilka proffs som jobbar där (alltså rent patientbemötandemässigt, kan ju inte uttala mig om deras medicinska kunskaper direkt men... Patientbemötandet är nog så viktigt, särskild om man är rädd för dylikt, som jag ????).

    Ville bara dela med mig. Hoppas allt går bra för er andra.

  • Cattapult

    Så skönt att höra att det gick bra!

    Och jättebra att du delar med dig om det skulle kunna uppstå hos någon mer.

  • Lustablong

    Vill också dela med mig av en händelse. Igår fm fick jag jätteont i magens nedre del ovanför blygdbenet. Det kom och gick och under dagen så fick jag ett konstant tryck neråt i underlivet som att hela livmodern höll på att komma ut samt ett tryck bak neråt rumpan. Fick gå och lägga mig. Kände inte Lowe röra sig från igår em och hela natten, brukar alltid vakna av att han bökar runt. Kände inga fosterrörelser imorse heller. Så ringde förlossningen och fick komma in på kontroll. Först hittade BM inga hjärtljud och hon sa att vi inte skulle bli stressade för det fanns ff gott om plats i livmodern för att gömma sig tydligen. Men tillslut så hittade hon hjärtljuden. Phu!! Sen kom läkaren och gjorde både vul och ul. Livmodertappen var 5 cm och ul visade bra. Att jag inte känt Lowe var för att han lagt sig med ryggen utåt och sparkar inåt min ryggrad då känner man tydligen inte så jättemycket. Brukar ju känna han minst 10-12 ggr/dag. Sen fick jag svaret att jag har urinvägsinfektion så blev satt på penicillinkur i 5 dagar.

    Men herregud vad uppskrämd man kan bli alltså. Trots att det är vårt tredje barn och jag känner mig mer trygg i föräldrarollen.

    Önskar er andra en fin helg! Går in i v 25 imorgon- galet!!

Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL