• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Förstabarnet123
    TisslaM skrev 2019-09-05 09:35:12 följande:

    Håller med er tjejer! Man vill ju inte känna sig tjatig eller FÖR på! Vi är överens om att vi vill ha ett till barn, men har lärt oss att det inte funkar om han vet om ÄL då det blir prestationsångest som gör att det inte fungerar som det ska så att säga hehe. Så vi har sagt att vi försöker få till det varannan dag efter mensen, sen säger jag till EFTER ÄL är slut så det inte ska bli så krystat och tvunget. Men det är ju ändå ibland svårt att få till det. Man vill ja ha lusten, orken och känslan av att det sker spontant;). Oftast sker det på mitt initiativ och jag får liksom se till att det sker ?spontant? för att det inte ska bli sent på natten när båda är supertrötta och egentligen bara vill sova. Sen det här med ett barn som vaknar på kvällar och nätter gör det inte enklare haha.. men skönt på något vis att höra att vi är fler som kämpar - vi får kämpa tillsammans!


    Det är skönt att vi är flera i samma sits, om än tråkigt att vi ska vara i den sitsen ^^ Har också ett småbarn, och spontant sex är svårt! Blir efter nattning och då är det stor fisk för trötthet som ursäkt. Var lite lättare innan första barnet, att ha tid och lust till mys :)
  • Habba

    Hur gamla är era barn, ni som har sedan tidigare? Hur officiella är ni med bebisverkstaden?


    Förstabarnet123 skrev 2019-09-05 11:10:37 följande:

    Det är skönt att vi är flera i samma sits, om än tråkigt att vi ska vara i den sitsen ^^ Har också ett småbarn, och spontant sex är svårt! Blir efter nattning och då är det stor fisk för trötthet som ursäkt. Var lite lättare innan första barnet, att ha tid och lust till mys :)


  • Tr0ust
    Habba skrev 2019-09-05 11:17:14 följande:

    Hur gamla är era barn, ni som har sedan tidigare? Hur officiella är ni med bebisverkstaden?


    Mina barn är 8 & 3 år. Ingen känner till mer än 1 vän som också följer denna grupp som jag inte visste först :)

    Annars är det bara jag & min sambo som är medvetna om vad som försiggår ;)

    Själv?
  • Habba

    Det är bara jag och min man. Vi har under många år varit fullständigt nöjda och övertygade enbarnsföräldrar till en numera femåring. Sedan slog det här plötsligt till oss i huvudet från ingenstans. På något märkligt sätt drabbade det oss båda samtidigt.

    Därför lite extra hemligt för oss, eftersom vi gjort en helomvändning.


    Tr0ust skrev 2019-09-05 11:30:04 följande:

    Mina barn är 8 & 3 år. Ingen känner till mer än 1 vän som också följer denna grupp som jag inte visste först :)

    Annars är det bara jag & min sambo som är medvetna om vad som försiggår ;)

    Själv?


  • LBP91
    Amanda12 skrev 2019-09-05 08:39:29 följande:

    Hur länge har alla försökt med att bli gravida? Har ni barn sedan tidigare?


    Vi har försökt sedan februari. Bestämde oss i januari att skaffa barn men då blev båda väldigt förkylda så vi drogade ner oss ordentligt med Ipren, alvedon och alla möjliga andra mediciner så vi hade verkligen ingen ork när ägglossningen kom den månaden. Blev gravid på andra försöket med det slutade i ett missfall som höll på i fem veckor. Nu är vi inne på tredje försöket efter missfallet eller femte försöket totalt. Hoppas på resultat den här gången.
  • Memlan

    Till er som har problem med att era män får prestationsångest och inte kommer, eller att ni måste tjata runt ÄL!

    Jag och min man är överens om en till och försöker, han vet att jag tar ägglossningtest men han vill inte veta när jag får smiley, för då känner han mer press när vi har sex och övertänker och riskerar att inte få utlösning.

    Han vill att vi fortsätter som vanligt liksom, nu har vi sex ofta (varje till varannan dag) så det är ju en förutsättning att man har regelbundet sex isåfall då, men ett tips bara om de är som min man och känner press.

    Så gjorde vi med dottern också, jag sa aldrig när jag fick fast smiley, jag slet in honom i duschen och myste till det, sen berättade jag efteråt att jag fått smiley ;)

    Och dottern blev till, även om han vill ha en till så övertänker han lätt om han ska orka eller inte och jag respekterar det, och det är de tankarna som kan komma om han vet att jag har ägglossning och då kan han inte slappna av på samma sätt vid sex.

  • AnnaAgaton

    Hej:)

    Har en dotter som fyller 3 år, har försökt få till ett syskon 2 månader så inte så länge ännu...


    Amanda12 skrev 2019-09-05 08:39:29 följande:

    Hur länge har alla försökt med att bli gravida? Har ni barn sedan tidigare?


  • solhatten

    Är nu på 14 dagar efter förra mensen första dag och får inte nått starkt utslag på äl testen????hir länge är det lönt att testa?

  • Fladdriga svansen
    solhatten skrev 2019-09-05 12:31:58 följande:

    Är nu på 14 dagar efter förra mensen första dag och får inte nått starkt utslag på äl testen????hir länge är det lönt att testa?


    Beror lite på hur lång cykel du har. När min var på 35 dagar där ett tag så hade jag äl runt 17-20 dagen.

    Du får räkna bakåt ca 14 från när mensen ska börja, då brukar äl ha skett.
  • GrönTröja

    Igår och idag har jag typiska äl-flytningar. Igår mer ont än idag. Men mer flytningar idag. Tidigare idag sexade jag och sambon, dock avbrutet. Såhär ser mitt äl test ut som jag tog nyss. Positivt eller näst intill positivt? :)

Svar på tråden BIM september 2019