• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • FELT

Hej!

Har alltid haft regelbunden mens men för ca 1 år sedan har mensen börjat bli oregelbunden (21-31 dagar) och har det ganska kämpigt varje cykel med konstant molvärk. Bröst som blir större och ömmar alldeles hemskt.

Har märkt att jag, i vissa cyklar inte har så långt mellan äl-bim. Jag känner mig väldigt förtvivlad och stressad över allt som pågår. Vet mycket väl om att det inte hjälper att stressa och att en ska slappna av..

Har fått tid till gynekolog för undersökning. Nu undrar jag om det är någon som var i en liknande situation och fått svar på vad ?felet? har varit. Eller helt enkelt fått hjälp?

• Fladdriga svansen
    Nicciz skrev 2019-09-04 09:14:46 följande:

ÄL+5 och är otålig. Vill testa nu, men vet att det är alldeles för tidigt. Har känt en massa denna månad, men det kan ju vara något annat. Detta är åttonde försöket för oss.

Jag använder ÄL stickor och brukar räkna ÄL som dag 0. Så stregring på stickan dagen innan ÄL och ÄL dag 0. Sedan vidare med ÄL + 1,2 m.m. Ser att ni diskuterar det ovan

Känner också symtom men vågar inte tro nåt. Är rädd för att ha fel. Mensvärk idag också precis som igår. Med lätt illamående.

Lite olika bud hur alla räknar alltså :) intressant ändå, och att jag inte tänkt på att fråga de innan egentligen. Har alltid velat om de är +1,2 eller 3 :D
  • mimiii
    Nicciz skrev 2019-09-04 09:14:46 följande:

ÄL+5 och är otålig. Vill testa nu, men vet att det är alldeles för tidigt. Har känt en massa denna månad, men det kan ju vara något annat. Detta är åttonde försöket för oss.

Jag använder ÄL stickor och brukar räkna ÄL som dag 0. Så stregring på stickan dagen innan ÄL och ÄL dag 0. Sedan vidare med ÄL + 1,2 m.m. Ser att ni diskuterar det ovan

Jag räknar likadant! :)
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-09-04 08:57:26 följande:

I know :( vet inte riktigt. Fick mens tidigare i augusti, så håller på att kolla dagligen efter min stegring. Men tror i helgen +- några dagar! Dudå? :)

När i aug? Jag hade mens 24 aug och min beräknade äl är 10/9. Jag kommer vara i Göteborg hela helgen dö hooooppas verkligen att det räcker med mys söndag måndag tisdag onsdag :P! Skulle bli sjukt ledsen om jag missade äl eller om vi sexade för lite haha
  • Habba

M SEPTEMBER

1/9: AnneP

3/9: Idas123

4/9: Sofiakarin, s0ff, mimiii

5/9: Habba Phoworray, Siggy, Zyprexa

6/9: Michibell, Tessi1, Obalem

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22, JossanA, Tjoppa12

8/9: Lylls, 10oktober, TisslaM

9/9: Honungsvatten, Tidiih, Nowoli, Renesme

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91, AnnaAgaton

11/9: ketchup88, Adlitam

12/9: Laloppan

13/9: Cachy, Bellis92, Kattunge15

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84, HildaK

18/9: awi, Amanda12

19/9: GrönTröja, Millemupp

20/9: FELT

21/9: mea08, hundenhubbe, solhatten

22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra

23/9: SamiraBudva

24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88, joss1234, Pyret13

25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

27/9: Irriterad, Myrkrypet, Lyra78, Sanavd

28/9: Naya

29/9: Theresesvea, Milka21, AndraSladdis, Veronica5

30/9: MsPinnipeds

GRAVIDA: Nathaliebjorklund, almqvist

• yasmir
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-04 08:52:38 följande:

Tack för du svarade :) jag förstår vad du menar konstigt nog haha. Då ska jag fortsätta testa nästa månad om de inte tar sig denna gång och se när de blir blankt igen så räknar jag efter det också

Blir enklast så tills man lär känns sin ägglossning. Så börjar man förstå ungefär vilken dag i cykeln äl brukar ske
  • Fladdriga svansen
    yasmir skrev 2019-09-04 10:24:13 följande:

Blir enklast så tills man lär känns sin ägglossning. Så börjar man förstå ungefär vilken dag i cykeln äl brukar ske

den är så extremt oregelbunden så går tyvärr inte få in nån förståelse när de sker, jag är utan både symtom samt värk och jag känner inte av den heller, har jag väldig tur så kan jag ha värk - ibland 1 dag innan ibland 7 dagar innan. Oftast inget. Så stickor som gäller när vi ska planera nåt. Men sista bebisen nu så spelar ingen större roll heller så sätt.
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-09-04 10:20:36 följande:

När i aug? Jag hade mens 24 aug och min beräknade äl är 10/9. Jag kommer vara i Göteborg hela helgen dö hooooppas verkligen att det räcker med mys söndag måndag tisdag onsdag :P! Skulle bli sjukt ledsen om jag missade äl eller om vi sexade för lite haha

Fick 22 men skulle egentligen kommit 27 :) äl enligt app säger 10. Ja men det borde ju räcka om den är beräknad 10? Håller tummarna :)
  • kvinna29årskåne

Vi har försökt i fyra år och varit i utredningskarusellen i två år..

så svårt att hålla humöret uppe alltid då

AnnaAgaton skrev 2019-09-03 20:55:26 följande:

Det tog 7 månader för oss att få vår dotter så jag vet exakt din känsla.. men håll humöret uppe glöm inte att leva oxå man bli knäpp om man tänker för mkt!! Hejja hejja det kommer ska du se!!

• Nextchapter

Man blir så trött när man känt av det tidigare o bara för att man skall försöka så jävlas kroppen med en så känner man inte av nått allas. Förutom en skum öm känsla typ i livmodern/livmodertappen fast högre upp typ, så skumt. Kändes väldigt ömt till o från när vi hade sex vilket jag känns någon gång innan också, men inte som denna ggn. Det är det enda jag kännt av som skillnad, men inte mins vanliga symtom och tycker inte heller att jag hade ÄL-flytningar som jag brukade. Blev så förvirrad.

Men aja, nu är de bara att vänta o se :)

JeSuisMoi skrev 2019-09-04 06:36:34 följande:

Ja, jag känner inte heller ÄL-symptom denna månad som jag gjort tidigare.. och min temp är fortfarande bara jämnt låg. Jag och sambon myser varannan dag i alla fall så jag hoppas ÄL kommer snart i alla fall. Jag åkte taxi tidigt imorse till flygplatsen och jag mådde jätteilla, nästan så det kändes som jag skulle kräkas. Och nu är det ju helt omöjligt att det skulle vara något, så jag försöker ta det med mig att symptomen betyder verkligen ingenting! Bara att hoppas på det bästa, att mens uteblir och det tillslut blir ett plus på stickan, men tills dess får vi göra vårt bästa att inte överanalysera alla symptom ;D

Svar på tråden BIM september 2019