• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Nextchapter

    Jag har troligtvis BIM om exakt en vecka idag, men känner inget ännu, dock kände jag inte av ÄL heller denna ggn så fick en så knepig känsla att fen kanske hoppade över denna ggn, kan den det?

    Bara för man vill känna av ÄL när man skall försöka så dyker det inte upp några symtom. Men vi körde på ändå, så nu är det bara att vänta, känner dock inte av nått alls nu förutom lite random små stick ibland, men det kan lika gärna vara vanligt utan att jag reflekterat på det innan. Är inställd på att det inte tog sig denna ggn bara för att inte bli besviken(kommer säkert bli det ändå).


    Laloppan skrev 2019-09-07 18:20:31 följande:

    Någon mer som har bim i veckan? Min mens är beräknad att komma på torsdag.

    Har sen igår haft något ömma bröst, det kommer och går liksom. Igår skavde tom bhn.

    Idag har jag haft värk i magen, men åt stark mat igår så kan ju bero på det.

    Känns som att man lätt misstolkar kroppen, och att det är den berömda pmsen som är på besök. Vill inte bygga något hopp på symptom som likaväl kan vara pms.


  • hundenhubbe

    Ägglossning idag och vi fick till det i förrgår och idag :) så vi har gjort de vi kan iaf! Nu är det bara 2 olidliga veckor till den 21.... Har ändå en känsla av att så tur har vi inte att få plus direkt efter ett missfall, har fått de förut så får de nog inte igen....men hoppas! Har 4 predictor early test redo hemma :)

  • Bettan84
    hundenhubbe skrev 2019-09-07 22:53:32 följande:

    Ägglossning idag och vi fick till det i förrgår och idag :) så vi har gjort de vi kan iaf! Nu är det bara 2 olidliga veckor till den 21.... Har ändå en känsla av att så tur har vi inte att få plus direkt efter ett missfall, har fått de förut så får de nog inte igen....men hoppas! Har 4 predictor early test redo hemma :)


    Håller tummarna för er den här gången <3
  • Tidiih

    Hej, min BIM är imorgon, måndag men NC som jag använt i 2 år flyttade min mest sannolika ÄL till CD13 istället för CD15 som den brukar beräknas till. Detta fick som följd att min BIM flyttades till i fredags på CD24. Min cykel är väldigt regelbunden på 26+-1 dagar och min lutealfas 11+-1 dag. Idag är jag på CD26, ÄL+13, givet att NC:s algoritm är korrekt. Inte någon mens i sikte. Mina bröst ömmar inte längre och jag har sen 2 dagar sen fått ÄL-liknande flytningar. NC föreslår att jag ska testa idag och jag vill det men är livrädd för att bli besviken. Då jag sällan (aldrig) går över 27 dagar, tänkte jag försöka hålla mig från att testa tills imorgon eller på tisdag. Står inte ut med denna oro. Det är vårt 3/4e försök. Hoppas så innerligt att många av oss plussar denna månad och stort grattis till er som redan lyckats! :)

  • Siggy

    Åh hoppas! Förstår känslan om att inte vilja bli besviken och den spända väntan. Håller tummarna hårt!


    Tidiih skrev 2019-09-08 09:24:39 följande:

    Hej, min BIM är imorgon, måndag men NC som jag använt i 2 år flyttade min mest sannolika ÄL till CD13 istället för CD15 som den brukar beräknas till. Detta fick som följd att min BIM flyttades till i fredags på CD24. Min cykel är väldigt regelbunden på 26+-1 dagar och min lutealfas 11+-1 dag. Idag är jag på CD26, ÄL+13, givet att NC:s algoritm är korrekt. Inte någon mens i sikte. Mina bröst ömmar inte längre och jag har sen 2 dagar sen fått ÄL-liknande flytningar. NC föreslår att jag ska testa idag och jag vill det men är livrädd för att bli besviken. Då jag sällan (aldrig) går över 27 dagar, tänkte jag försöka hålla mig från att testa tills imorgon eller på tisdag. Står inte ut med denna oro. Det är vårt 3/4e försök. Hoppas så innerligt att många av oss plussar denna månad och stort grattis till er som redan lyckats! :)


  • Idas123

    Testade negativt igår, är på Bim +4..

    Men vet ju inte om jag haft äl denna månad.

    Men jag borde ju få min mens iaf, så nu väntar jag egentligen bara på mensen.

    Grattis alla ni som plussat. Håller mina tummar för er andra denna månad också <3

  • Laloppan

    Äl +10, bim om 4 dagar. Brösten har blivit mer ömma och svullna. Blir spännande att se ifall det bara är pms. Med dottern fick jag ömma bröst bara några dagar efter äl, vilket var anledningen till att jag då testade 4 dagar innan bim.

    Denna gång avvaktar jag tills mensen faktiskt är sen, eftersom att jag blivit lurad en gång tidigare.

  • Snarttrettiochtrevar89

    Mina bröst ömmar inte längre och molvärken i mage och rygg har klingat av. Jag mår fortfarande lite illa men tror snarare att det beror på förkylning i kroppen och helgskräpmat. Mina flytningar har fortsatt vara trådiga vilka de brukar sluta med strax innan mens. Men de är väldigt sparsamma typ inget alls de senaste två dagarna. Åh tänk vad praktiskt om tecknen var supertydliga?! Typ din mage tecknar ett plus strax under naveln två dagar innan bim. Nej jag skojar men det hade onekligen varit billigare än graviditetstest. Och jag vet, det är ju gratis att vänta..

  • Laloppan
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-09-08 10:33:11 följande:

    Mina bröst ömmar inte längre och molvärken i mage och rygg har klingat av. Jag mår fortfarande lite illa men tror snarare att det beror på förkylning i kroppen och helgskräpmat. Mina flytningar har fortsatt vara trådiga vilka de brukar sluta med strax innan mens. Men de är väldigt sparsamma typ inget alls de senaste två dagarna. Åh tänk vad praktiskt om tecknen var supertydliga?! Typ din mage tecknar ett plus strax under naveln två dagar innan bim. Nej jag skojar men det hade onekligen varit billigare än graviditetstest. Och jag vet, det är ju gratis att vänta..


    Ja visst hade det vart praktiskt om man fick ett supertydligt tecken såfort det tog sig haha! Då hade man sluppit analysera massa känningar!
Svar på tråden BIM september 2019