• Anonym (Sss)

    När låta dottern raka benen

    Har en dotter som är över 10 år, hon har inte fyllt 13. Hon har mycket hår på benen. Hon har själv påtalat det och hon verkar må dåligt över detta.

    När ska man börja låta henne raka bort håret?

    Så himla svårt. Rakar själv mina ben ett par gånger i veckan, särskilt på sommaren. Är inte lika noga på vintern.

    Tips och råd tack!

  • Svar på tråden När låta dottern raka benen
  • FuckGoggleAskMe

    Om hon mår dåligt av det, hjälp henne att må bättre, dvs låt henne raka benen. Du kan ju samtidigt prata om att insidan är viktigare än utsidan eller vad du nu vill, men speciellt eftersom du är så noga med det, varför förvägra henne det?

  • Anonym (Sss)

    Du har helt rätt! Dessutom ska vi utomlands snart. Det är väl så också att idag är barnen så medvetna. Så var det inte när jag växte upp och var i hennes ålder.

    Tack för tips!

  • Anonym (.)

    Jag började raka benen i 10-11 årsåldern. Låt henne raka benen om hon vill det, det skadar ingen.

  • Pierott

    Jag tycker det beror på om det är svart hår eller blont hår? Är det svart hade jag låtit henne raka sig. Är det blont är det ingen annan än hon som tänker på det.

  • Miss Skywalker

    Blir förundrad över att det krävs din tillåtelse övh. Jag bestämde själv vad jag gjorde i duschen i den åldern..

  • Anonym (..)

    Varför inte låta henne bestämma?

    Den förstår jag inte varför du skriver att hon är över 10, och yngre än 13. Varför inte bara skriva att hon är 11 eller 12 år?

  • Anonym (Sss)
    Miss Skywalker skrev 2019-08-15 20:16:53 följande:

    Blir förundrad över att det krävs din tillåtelse övh. Jag bestämde själv vad jag gjorde i duschen i den åldern..


    Hon duschar själv men tänkte bara visa vilka produkter hon ska använda sig av.
  • Anonym (+)
    Miss Skywalker skrev 2019-08-15 20:16:53 följande:

    Blir förundrad över att det krävs din tillåtelse övh. Jag bestämde själv vad jag gjorde i duschen i den åldern..


    1+
  • Anonym (Sss)
    Anonym (..) skrev 2019-08-15 20:19:26 följande:

    Varför inte låta henne bestämma?

    Den förstår jag inte varför du skriver att hon är över 10, och yngre än 13. Varför inte bara skriva att hon är 11 eller 12 år?


    Det får hon. Men tyckte det skulle vara intressant att få veta vid vilken ålder andra föräldrar lät sina döttrar att raka benen.

    Jag har redan sagt ok till att hon ska få göra det. Sen kanske jag hade tyckt att det varit bättre att vänta något år till. När man väl börjat raka benen så får man ju hålla på med det.

    Som jag skrev tidigare så är barnen mer medvetna idag. Det är väl både bra och dåligt kanske.
  • Anonym (***)
    Anonym (Sss) skrev 2019-08-15 20:36:33 följande:
    Det får hon. Men tyckte det skulle vara intressant att få veta vid vilken ålder andra föräldrar lät sina döttrar att raka benen.

    Jag har redan sagt ok till att hon ska få göra det. Sen kanske jag hade tyckt att det varit bättre att vänta något år till. När man väl börjat raka benen så får man ju hålla på med det.

    Som jag skrev tidigare så är barnen mer medvetna idag. Det är väl både bra och dåligt kanske.
    Fast du frågar ju när du ska låta henne göra det, dvs du ska ge henne tillåtelse.
Svar på tråden När låta dottern raka benen