• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Augusta89

    Hej! Ny i tråden! Är nu i vecka 6 (5+3). Har mått superbra, kanske lite öm i magen ett par dagar men annars inga symtom alls. Blir orolig över att det inte ?känns mer?...

  • jevana

    Min oro över att illamåendet försvunnit under helgen var obefogad. Vul visade ett litet kryp i strl 5+6 (inte 6+6 som räknats ut baserat på för kort menscykel, min egen beräkning stämde bättre mao, tyvärr aldrig kul att bli flyttad bakåt) men hjärtat pickade på och allting såg bra ut <3 äntligen lite mera hopp om att detta ska gå vägen.

  • jhms

    Jag upplever som en konstig känsla till vänster i tjejmagen, precis innanför höftbenet. Det känns som det drar lite eller som en liten knuff. Det kommer och går på någon sekund och gör inte ont utan är bara obehagligt och man nojar ju över allting. Har haft såhär i 3 dagar nu och är bara i vecka 9 så det kan ju inte vara bebis jag känner och utomkveds borde det vara försent för att upptäcka nu. Har ett ul inbokat på fredag så bara att härda ut, vill se om det verkligen finns en liten där inne <3

  • Habba

    Så härligt!


    jevana skrev 2019-09-16 08:39:39 följande:

    Min oro över att illamåendet försvunnit under helgen var obefogad. Vul visade ett litet kryp i strl 5+6 (inte 6+6 som räknats ut baserat på för kort menscykel, min egen beräkning stämde bättre mao, tyvärr aldrig kul att bli flyttad bakåt) men hjärtat pickade på och allting såg bra ut <3 äntligen lite mera hopp om att detta ska gå vägen.


  • Bettan84

    Hoppar in här :) 

    Jag har nyligen plussat och är i vecka 4. 

    Är 35 år och har en 5 årig tjej idag. 

    Det ska bli kul att följa allas resa här <3

    Kram

  • Fladdriga svansen
    Bettan84 skrev 2019-09-16 10:24:00 följande:

    Hoppar in här :) 

    Jag har nyligen plussat och är i vecka 4. 

    Är 35 år och har en 5 årig tjej idag. 

    Det ska bli kul att följa allas resa här <3

    Kram


    Välkommen och stort grattis :)

    Läste att er tjej frågat efter syskon :), vad kul för henne att den drömmen blir sann. När ska ni berätta?
  • Bettan84
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-16 11:02:01 följande:
    Välkommen och stort grattis :)

    Läste att er tjej frågat efter syskon :), vad kul för henne att den drömmen blir sann. När ska ni berätta?
    Tack snälla  :) Så kul att du också är här, hoppas du mår bra än så länge ( har inte läst tidigare inlägg här ).

    Jaaa, hon frågar jämt och varit så ledsen att hon inte har lilla syster eller en lillebror. Hon kommer explodera av glädje när vi berättar - och på tal om det - jag vill berätta nu nu nuuuu men mn man tycker att vi ska vänta någon vecka till.
    Hur gjorde ni ? :)
  • viljaa
    jhms skrev 2019-09-16 09:45:23 följande:

    Jag upplever som en konstig känsla till vänster i tjejmagen, precis innanför höftbenet. Det känns som det drar lite eller som en liten knuff. Det kommer och går på någon sekund och gör inte ont utan är bara obehagligt och man nojar ju över allting. Har haft såhär i 3 dagar nu och är bara i vecka 9 så det kan ju inte vara bebis jag känner och utomkveds borde det vara försent för att upptäcka nu. Har ett ul inbokat på fredag så bara att härda ut, vill se om det verkligen finns en liten där inne <3


    Jag har lika! Fast på höger sida. Är i v.8 och det gör liksom inte ont, något nyp men oftast mer som ett ?fladder? eller nåt. Jag går in i v.9 på lördag och har också UL på fredag, så nervös och taggad!
  • jevana
    jhms skrev 2019-09-16 09:45:23 följande:

    Jag upplever som en konstig känsla till vänster i tjejmagen, precis innanför höftbenet. Det känns som det drar lite eller som en liten knuff. Det kommer och går på någon sekund och gör inte ont utan är bara obehagligt och man nojar ju över allting. Har haft såhär i 3 dagar nu och är bara i vecka 9 så det kan ju inte vara bebis jag känner och utomkveds borde det vara försent för att upptäcka nu. Har ett ul inbokat på fredag så bara att härda ut, vill se om det verkligen finns en liten där inne <3


    Skulle tro att det bara töjer och drar i äggledarna då livmodern växer. Utomkveds känns rejält och då får man sällan starka graviditetstester heller. Tror inte du behöver oroa dej!
  • fyrasnartfem
    Trostar skrev 2019-09-15 20:47:53 följande:

    Ni som mår illa - kräks ni?

    Jag mår illa hela dagar ibland, men oftast är det lite bättre under eftermiddagen. Känns ibland som spyan sitter i halsen, men om jag tar det lugnt då så blir det inte mer. Har mått illa sedan före jag plussade men ibte kräkts ännu.


    Jag mår bra på morgonen, vid 8-9 tiden drar illamåendet igång och blir oftast lite västra under dagen och sitter i tills jag somnar. Haft såhär varje dag i över en vecka (vecka 6+4 idag) och inte kräkts en enda gång. Känns konstigt, börjar må illa under samma vecka båda tidigare graviditeter och börjat kräkas dagligen ungefär samtidigt haha! Så skönt men ändå otroligt jävla jobbigt
Svar på tråden BF MAJ 2020