• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • WifeV
    flickan89 skrev 2019-09-18 20:23:08 följande:
    Måste bara fråga vad är glukosbelastning? 
    Man kollar om man har graviditetsdiabetes. En del får göra det. oftast pga ålder, övervikt eller tidigare gravdiabetes. En del landsting har nog så att alla gör det, har jag för mig. Jag har gjort det en gång då vi var på ett UL i v32 (hade inte känt bebis röra på sig på 17 timmar så vi fick åka in och kolla) och då upptäckte de att han var större än genomsnittet och har man diabetes så blir barnen oftast stora! (nu var det inte så för min del utan jag får bara stora barn av någon anledning!)
  • Millemupp

    Såg ut som att pappersdocka försvann, lägger till dig igen

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF,, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5- Habba

    16/5 - Idapidan,

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli,

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter

    24/5 wifeV

    26/5 - Millemupp, pappersdocka

  • Blivande3barnsmamma
    flickan89 skrev 2019-09-19 11:20:52 följande:

    Vi ska på typ hälsosamtal på onsdag.. ringde idag och frågade om man kunde få göra ett vul också eftersom man går runt och ororar sig hela tiden.. men det var blankt nej! Man gör bara det innan v 12 om man får blödning eller annat själ.. dom skulle inte ens ta ett hcg prov på onsdag.. blir så ledsen att behöva vänta till vecka 12.. är ju en evighet!! Hade vi gjort ivf hade vi fått ett vul vecka 7! Vad är skillnaden liksom :'(

    En annan fråga. Näsblod är det vanligt? Haft näsblod kanske 5ggr i livet och idag kom det och bara forsade. Blödde typ ner hela klassrummet (lärare)


    Så konstigt att det är olika. För jag sks som sagt göra ett tidigt ultraljud v. 10 (9+5)och detta hade jag inte blivit erbjuden i mina tidigare graviditeter och barnmorskan sa att det var nytt så jag trodde det gällde i hela Sverige, men tydligen inte.
  • flickan89
    WifeV skrev 2019-09-19 12:06:02 följande:

    Man kollar om man har graviditetsdiabetes. En del får göra det. oftast pga ålder, övervikt eller tidigare gravdiabetes. En del landsting har nog så att alla gör det, har jag för mig. Jag har gjort det en gång då vi var på ett UL i v32 (hade inte känt bebis röra på sig på 17 timmar så vi fick åka in och kolla) och då upptäckte de att han var större än genomsnittet och har man diabetes så blir barnen oftast stora! (nu var det inte så för min del utan jag får bara stora barn av någon anledning!)


    Jaha! Intressant! Aldrig hört talas om ett sånt test :) men man gör det senare i graviditeten då isåfall?
  • Andreaaaa

    Häftigt! Kroppen är bra lurig...

    Tog ett CB ?testa tidigt?-test imorse och där var ett tydligt streck nu Så håller tummarna för great success för oss båda (och alla andra också så klart) men behåller sprutorna i kylen för att inte jinxa något


    flickan89 skrev 2019-09-18 18:26:29 följande:

     

    Hej! 

    Vi är i samma sits.. väntat och längtat 2,5år och var på första ivf mötet hämtade alla sprutorna och skulle börja när mensen kom.. Men vi plussade istället. Sååå skönt! 

    Jag skulle vilja säga att det ser ut som ett sträck absolut! Prova att ta ett digitalt test så ser du lättare. Hört att när det väl är ett sträck så stämmer det. 

     


  • ahland

    Stiger hCG verkligen så himla snabbt? Hade ÄL 29-30 aug (fast glad gubbe på CB dubbel hormonindikator den 29e). Tog CB digital söndag den 8 sep (eftermiddagsurin) och fick 1-2 veckor. Tog CB digital igen fem dagar senare på fredag den 13 sep som visade 1-2, och ytterligare ett dagen efter det på lördag den 14 sep och fick då 2-3 veckor. Hade ett digitalt test kvar så jag tog det idag då mina symptom avtagit något (vilket ju inte är helt onormalt) och då fick jag 3+. Eller är det helt normalt? Testar så himla mycket för att jag haft test hemma men också för att jag är rädd för missfall, som många andra...

  • Bettan84
    jevana skrev 2019-09-19 11:10:50 följande:

    Inte dålig i magen nu men då jag var det i förra graviditeten så var boven vitamintillskottet jag åt. Valde sedan en annan sort och mådde mycket bättre :)


    Ah det kan vara c vitaminet kanske hehe .

    Ush idag har jag haft molande värk i både rygg och mage konstant , är så rädd för MF :(. Känns som mensvärk :(
  • WifeV
    flickan89 skrev 2019-09-19 14:05:41 följande:

    Jaha! Intressant! Aldrig hört talas om ett sånt test :) men man gör det senare i graviditeten då isåfall?


    Nja det vet jag inte. Jag gjorde det ju bara för att sonen var större än vanligt och det upptäcktes av en slump. Tror man brukar göra det tidigare! Har dock ingen koll!
  • flickan89
    Andreaaaa skrev 2019-09-19 14:18:59 följande:

    Häftigt! Kroppen är bra lurig...

    Tog ett CB ?testa tidigt?-test imorse och där var ett tydligt streck nu Så håller tummarna för great success för oss båda (och alla andra också så klart) men behåller sprutorna i kylen för att inte jinxa något


    Ja den är verkligen lurig! Men nu känner man även om det går åt skogen denna gången så vet man att man kan bli gravid! Och bara det tycker jag är en såån lättnad! För det har man varit orolig för innan även om dom inte hittat något fel på en..

    Ja vi behåller också sprutorna i kylen ett tag till även om dom tar plats och man får tänka till varje gång man får besök av någon som vill vara snäll och plocka in mjölken t ex..

    Men vad roligt! Grattis! Tänkte göra ett test till i helgen och se om det står mer än 1-2 veckor nu. :)

    Ska bli roligt att följa dig!
  • Fladdriga svansen
    flickan89 skrev 2019-09-19 14:05:41 följande:

    Jaha! Intressant! Aldrig hört talas om ett sånt test :) men man gör det senare i graviditeten då isåfall?


    Oftast v 10 man gör det. Visar de indikationer gör man de igen v33, även om blodproverna visar nåt eller man får kroppsliga tecken på graviddiabetes gör man de också igen v33. Iaf så de funkar här
Svar på tråden BF MAJ 2020